Advies gevraagd: dansschoenen

19-09-2018 08:29 16 berichten
Vanaf volgende week ga ik samen met mijn partner op dansles, ballroom en latin. Nu ben ik op zoek naar dansschoenen. Bij de dansschool verkopen ze helaas alleen Anna Kern en Werner Kern (>100 euro). Nu ga ik een beginnencursus doen en heb denk ik geen duur topschoeisel nodig. Hebben jullie misschien ervaring met de goedkope(re) merken? De dame van de dansschool zei dat veel vrouwen spijt krijgen van hun beslissing goedkope(re) schoenen te kopen en uiteindelijk toch de duurdere willen. Ik ben benieuwd naar wat objectieve meningen!
Ik heb gewoon schoenen van de schoenenwinkel met een laag hakje en die lekker zitten.
Ik zou de beginnerscursus eerst afmaken en als je doorgaat dansschoenen kopen.
Overigens is er best goedkoper dan 100 euro te krijgen.
Ik koop mijn schoenen vaak tweedehands van mensen die na de startcursus besloten dan dansen niks voor hen was.

Maar op zich ben ik het wel eens met de docent dat echte dansschoenen beter zijn dan gewone schoenen.
Ik wil sowieso wel echte dansschoenen; onze starterscursus duurt 30 weken dus weggegooid geld zal het niet zijn. Zag ook dat Anna Kern rap gaat op Marktplaats (had al even gekeken in mijn woonplaats) dus zou ze naderhand ook kunnen verkopen. Maar bij bijv. Danswinkel.nl zag ik dat je ook nog andere prijsklasses hebt, rond 45 euro en 75 euro. Nadeel is wel weer dat ik dan naar Hilversum moet rijden om te passen..
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger altijd lage schoenen minihak voor de lessen zelf. En tijdens diplomales of wedstrijden de wedstrijdschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Voor een beginnerscursus heb je echt geen dansschoenen nodig hoor. Geen rubber zool, geen ribbels en niet te glad. Gewone pump met klein hakje zal prima voldoen. Echt onzin om nu al schoenen te gaan kopen. Je weet nog niet eens of je er mee verder wil, of je ballroom of latin gaat doen (verschillende schoenen)
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
19-09-2018 08:48
Ik had vroeger altijd lage schoenen minihak voor de lessen zelf. En tijdens diplomales of wedstrijden de wedstrijdschoenen.
Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. En ja ik heb les gegeven en op hoog niveau gedanst :) Als je mijn naam kent kun je me nog wel vinden op filmpjes van blackpool
Alle reacties Link kopieren
Ga anders een bij Nico's dansschoenen kijken op de Ferdinandbolstraat 146 in Amsterdam. Ook niet goedkoop zie ik nu. Je kunt online goedkoop schoenen kopen maar dat is niet handig voor je eerste schoen moet je voelen hoe het zit en het liefst zacht leer. Ik zou je afraden om bij Le Papilon te kopen. Ze zijn goed in jazz en ballet maar de latin en ballroom schoenen zijn stijf en snijden in je voet.

Ik ben zelf pas laat aan de dansschoenen begonnen pas toen ik meerdere uren achter elkaar ging trainen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik dans al jaren en zou je adviseren vooral geen dansschoenen te kopen voor een beginnerscursus. Dat heeft echt geen meerwaarde nu. Ik ben ook gestart met een laarsje met laag hakje en een wat gladdere zool.

Mocht je straks het superleuk vinden, zou ik idd investeren in goede (vaak duurdere) schoenen. Mijn favoriet zijn mijn Rummos, heel soepel, fijn zacht voetbed.

Als je nou echt, echt, echt schoenen wilt, maar het geld er niet voor over hebt, koop ze dan in de sale. Er is nu sale bij ready to dance: https://www.readytodance.nl met tot 50% korting, maar een beperkt aantal maten. Passen is een must (en ook pasadvies). Ga daarom naar een goede winkel.
Alle reacties Link kopieren
Heb het eerste half jaar van m'n beginnerscursus op 'gewone' schoenen gedanst. Open schoen met bandje over wreef en een gladde (maar niet te gladde) zool. (had ook het idee dat ik een beetje voor lul zou staan als je de eerste lessen al met dansschoenen aan komt)

Daarna heb ik via lightinthebox andere aangeschaft die toevallig goed zaten. Die waren heel goedkoop en vooral om te proberen of ik überhaupt wel fijn op hogere hakken kon dansen. Na een jaar waren ze ook wel versleten en kocht ik betere.

Moest je er toch al aan gaan schaffen pas dan op bij welke winkel je ze koopt. Omdat ik mn eerste paar van een soort aliexpress had gekocht, wist ik wat ze daar allemaal hadden. Ik herkende in een dure dansschoenen zaak exact dezelfde schoenen als die ze online verkopen. Maar daar lagen ze voor 80euro ipv 15... Dus koop geen onbekend merk, of een verzonnen merk van de winkel zelf.
Vroeger toen ik op danslez s zat jaja 30 jaar geleden ongeveer, kochten wij lekker zittende schoenen en lieten daar een soort van suedeachtig zooltje onder plakken bij de schoenmaker. Met een borsteltje maakten we de zolen weer wat ruw.
Alle reacties Link kopieren
Dat zooltje eronder laten zetten kan nog steeds, ik ben even de naam kwijt. Zelf ben ik voorstander van dansschoenen maar alleen als je ze gaat passen, een dansschoen moet goed om je voet zitten en iedere voet is anders. Het danst en draait zoveel beter, steun om je hiel e.d.
30 weken vind ik best een lange tijd en als je ook nog gaat vrijdansen maak je toch heel wat uurtjes op je schoenen. Kijk het anders een paar lessen aan en besluit dan of je die 100 euro investeert.

In Arnhem zit Ready to dance, ze hebben een grote collectie.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je nog niet echt kan dansen weet je gewoon niet wat prettig zit. Ik liep altijd op metershoge hakken maar met dansen niet, was ook niet prettig met mijn partner. Een ander precies andersom. Kon niet op hakken lopen maar had wel hakken aan met dansen. Wil je latin of ballroomschoen.. allemaal dingen die je echt nog niet weet als je net begint. Dus 30 lessen of niet, ik zou echt nog even wachten.
nimue_iparis schreef:
19-09-2018 10:04
Dat zooltje eronder laten zetten kan nog steeds, ik ben even de naam kwijt. Zelf ben ik voorstander van dansschoenen maar alleen als je ze gaat passen, een dansschoen moet goed om je voet zitten en iedere voet is anders. Het danst en draait zoveel beter, steun om je hiel e.d.
30 weken vind ik best een lange tijd en als je ook nog gaat vrijdansen maak je toch heel wat uurtjes op je schoenen. Kijk het anders een paar lessen aan en besluit dan of je die 100 euro investeert.

In Arnhem zit Ready to dance, ze hebben een grote collectie.
Oh ja dat kan ook. Een suede zool erop laten zetten. Kostte me 12,50.

Maar als TO daarna verder gaat op hoger niveau zou ik toch echte dansschoenen kopen. De hak zit daarvan beter vast bv.
Ik kocht na een tijdje een paar voor ballroom en een paar voor latin. Heb lang en op hoog niveau gedanst, dus wist dat die investering rendabel zou zijn. Ging niet over 1 nacht ijs en reisde er speciaal voor naar DL. Daar verkocht men het merk dat ik zocht een fractie goedkoper dan in NL. Daarnaast wilde ik die verkopende partij en zijn collectie graag in real zien. Want verkocht ook de wedstrijdleiding etc. Dus maakte er een leuk uitstapje van.
Bedankt voor de tips iedereen! Ik maak hier uit op het dat het voorlopig niet nodig is dure dansschoenen te kopen ;-) Ik ga maar eens kijken wat ik zoal nog heb liggen en anders van het weekend pumps met een lage hak kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven