Welke kleding zoon voetbaltraining na zwemles

20-09-2018 07:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Mijn zoon van 9 zit eindelijk op voetbal. Na zoveel jaar 'zeuren' is het zover. Nu is het zo dat ik het combineer met zijn zwemlessen. Hij zwemt elke woensdagmiddag en direct van daaruit gaan we naar de voetbaltraining.
Mijn zoon is wel iemand die 'snel' kou vat.
Aangezien hij nu dus direct van een warm zwembad naar een voetbaltraining in de buitenlucht zal gaan, vrees ik voor heel wat gesnotter, hoestbuien en rillingen als weer een stuk frisser zal zijn.
Gisteren viel het mee na zijn zwemles, het was nog rond de 20 graden, hij droeg een extra truitje en een hemd onder zijn tenue. Maar halverwege had hij het zo warm dat hij twee lagen uit heeft getrokken. De andere voetbalmoeders waarschuwden mij dat dat niet zo verstandig was gezien het feit dat hij net van een warm zwembad kwam en er intussen een koud windje blies.

Deze nacht hoorde ik hem flink hoesten en zijn neus is al verstopt.
Hoe kan ik hem nu het best kleden voor de training na zijn zwemlessen zonder dat hij elke week ziek wordt?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een beetje te veel van het goede op één dag wellicht?

En hoe ga je richting het voetbalveld? (Fiets, auto?)
Van kou vatten word je toch niet ziek?
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
20-09-2018 07:17
Is het niet een beetje te veel van het goede op één dag wellicht?

En hoe ga je richting het voetbalveld? (Fiets, auto?)
Op zich valt het mee. Hij komt thuis om 12.15 uur. Zwemmen is pas om 15 uur, dus hij heeft genoeg tijd gehad om te eten, wat te spelen thuis en te rusten. Daarna een uurtje zwemmen, vandaar uit naar de training.
We gaan met de tram naar de training (ongeveer 15 minuten). Dus dan 'rust' hij ook nog wat.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-09-2018 07:22
Van kou vatten word je toch niet ziek?
Klinkt raar, maar hij dus wel
Alle reacties Link kopieren
Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus, niet door koude lucht.
Los daarvan vind ik het teveel: twee trainingen direct na elkaar. Kan dat niet anders georganiseerd worden?
Muts op als er een R in de maand zit en niet douchen na het zwemmen (pas thuis na voetbal).

Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo warm als ze net het water uit komen. Dus niet warmer maken, maar aankleden in normale kleding en niet teveel inpakken, alleen natte haren föhnen of muts op. Bij 20 graden 3 lagen aantrekken is gewoon teveel, zelfs al ga je niet bewegen.

Andere voetbalmoeders willen je laten zien dat ze al een heleboel weten omdat ze er langer rondlopen, maar ze hebben niet per se de waarheid in pacht ;-)
Hoe lang moet hij nog naar zwemles?
Drie lagen is toch veel te warm bij twintig graden. Vannacht hoesten komt niet door een koutje drie uur eerder.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
20-09-2018 07:33
Muts op als er een R in de maand zit en niet douchen na het zwemmen (pas thuis na voetbal).

Volgens mij hebben ze het helemaal niet zo warm als ze net het water uit komen. Dus niet warmer maken, maar aankleden in normale kleding en niet teveel inpakken, alleen natte haren föhnen of muts op. Bij 20 graden 3 lagen aantrekken is gewoon teveel, zelfs al ga je niet bewegen.

Andere voetbalmoeders willen je laten zien dat ze al een heleboel weten omdat ze er langer rondlopen, maar ze hebben niet per se de waarheid in pacht ;-)
Precies dit... en je wordt niet verkouden van de wind, ook jou kind niet.
Hier ook een voetbalmoeder die de trucjes inmiddels een beetje door begint te hebben.

Waar ik in beginsel dacht....brrrrr, het regent, les zal wel niet doorgaan. Of koud, brrrr, kind extra warm kleden. Niet dus, kijkt kind en de gehele club je gek aan blijkbaar. Hahaha. Wennen hoor.

Voor winter voetbaltenue met shirt lange mouw. Vest erover indien extra koud. Zo ook met sportbroek. Zelf nog geen ervaring mee want kind hier voor de zomer gestart, echter winter nog niet ervaren tijdens voetballes of voetbalwedstrijd.


Voor nu....vooral nat haar drogen, want dat trekt koud op in echte kou en haar kan bevriezen.
Werken met laagjes zoals je reeds deed, hoewel het weer nu nog aangenaam was.

En bedenk......weerstand misschien wat opbouwen juist doordat zoon nu verschillende temperaturen ervaart in zwembad en op voetbalveld.

Overigens beken ik dat ik het programma ook pittig voor hem vind. Heeft hij tomeloze energie die hij kwijt moet?
Speelafspraakjes op woensdagmiddag nog mogelijk?
Het gezin even tot rust komen tussen school en programma nog mogelijk?

Ook voor jou is dit pittig lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
over de hoeveelheid, er zijn kinderen die dit schema met gemak aankunnen. hier eentje die op zaterdag eerst voetbalmatch speelt en daarna nog 1.15 u waterpolo training heeft. (dus omgekeerde stap van koud veld naar warm zwembad).

voor nu zou ik hem idd gewoon zijn voetbalkledij laten aandoen met daarover een trainingspak voor de verplaatsing. eens je op de club bent kan hij dan zijn training terug uitdoen en gewoon in zijn voetbalkledij spelen en nadien terug de training aan voor naar huis te gaan. eens het echt kouder wordt kunnen ze shirt met lange mouwen aandoen of termisch ondergoed onderaantrekken. Hier doet zoon geen muts aan maar een haarband. zo blijft zijn hoofd/oren warm in de winter maar kan hij toch ventileren langs zijn hoofd.
Afgelopen maandag heeft zoon hier nog s avond een wedstijd gespeeld en die shirts waren om uit te wringen na de match. zo warm hadden ze het gehad dus ik zou nu voorlopig nog zeker niet al te veel lagen aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
20-09-2018 07:57
Hier ook een voetbalmoeder die de trucjes inmiddels een beetje door begint te hebben.

Waar ik in beginsel dacht....brrrrr, het regent, les zal wel niet doorgaan. Of koud, brrrr, kind extra warm kleden. Niet dus, kijkt kind en de gehele club je gek aan blijkbaar. Hahaha. Wennen hoor.

Voor winter voetbaltenue met shirt lange mouw. Vest erover indien extra koud. Zo ook met sportbroek. Zelf nog geen ervaring mee want kind hier voor de zomer gestart, echter winter nog niet ervaren tijdens voetballes of voetbalwedstrijd.


Voor nu....vooral nat haar drogen, want dat trekt koud op in echte kou en haar kan bevriezen.
Werken met laagjes zoals je reeds deed, hoewel het weer nu nog aangenaam was.

En bedenk......weerstand misschien wat opbouwen juist doordat zoon nu verschillende temperaturen ervaart in zwembad en op voetbalveld.

Overigens beken ik dat ik het programma ook pittig voor hem vind. Heeft hij tomeloze energie die hij kwijt moet?
Speelafspraakjes op woensdagmiddag nog mogelijk?
Het gezin even tot rust komen tussen school en programma nog mogelijk?

Ook voor jou is dit pittig lijkt me.
Bedankt voor de tips. Zeker ook het vooral droog maken van de haren.

Voetbal heb ik jarenlang afgehouden omdat ik ook met een dochter zat en ik haar niet elke training en wedstrijd mee op sleeptouw kon meenemen. Bovendien vindt ze kijken naar voetbal ook niet leuk.
Nu is ze eindelijk oud genoeg om een paar uurtjes alleen thuis te kunnen blijven.
Zoon doet heel lang over zijn zwemlessen. Zwemdiploma's behalen heeft altijd prioriteit gehad. Omdat het zo langzaam gaat ziet het eruit dat hij zeker nog een schooljaar moet zwemmen. In het meest gunstige geval tot en met maart. Dat zou betekenen dat hij nog steeds niet op voetbal zou kunnen dit jaar.
Doordat de zwemuren en de trainingsuren dit jaar voor het eerst na elkaar zijn ipv op hetzelfde uur, was het dit de enige manier waarop hij toch kon gaan voetballen.
Hij geniet enorm, kijkt enorm uit naar de training en wedstrijden. Voetbal is wat hij altijd heeft gewild en ik zie dat nu aan hem.
hanaa wijzigde dit bericht op 20-09-2018 08:11
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Drie lagen ? Wat moet dat kind aan in de winter dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-09-2018 08:09
Drie lagen ? Wat moet dat kind aan in de winter dan ?
Nou idd! Gewoon een voetbalshirt en klaar. Het was hartstikke warm gisteren. Dat snotteren 's nachts heeft er echt niks mee te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En als het wat kouder wordt, voetbalkleding en trainingspak.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Besef je wel hoe slecht het is wat je doet? Die jongen kan nooit vol meedoen met voetbal als hij daarvoor ook al gezwommen heeft. Vraag maar eens aan de trainer. Kind komt nergens zo, zit straks alleen op de bank. Hij is toch al een de late kant als hij het echt heel leuk vind.
Zwemles naar een andere dag doen zou ik zeggen.
Kind en ik kwamen gisteren om 19.00 uit het zwembad en zaten in korte broek en t-shirt op de fiets om 25 minuten te fietsen.
Nog geen muts, daarvoor was het nu nog te warm, maar het zou in deze maand zomaar gekund hebben.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-09-2018 08:09
Drie lagen ? Wat moet dat kind aan in de winter dan ?
Op andere dagen en tijdens de wedstrijd draagt hij ook maar 1 laag.
Maar omdat van een warm zwembad naar een koud buitenveld (later in het jaar) mij een te groot verschil lijkt stel ik deze vraag.
Het gaat dus maar om 1 x pw op woensdag direct na het zwemmen en niet om de andere trainingsdag en de wedstrijddag
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-09-2018 08:09
Drie lagen ? Wat moet dat kind aan in de winter dan ?
Op andere dagen en tijdens de wedstrijd draagt hij ook maar 1 laag.
Maar omdat van een warm zwembad naar een koud buitenveld (later in het jaar) mij een te groot verschil lijkt stel ik deze vraag.
Het gaat dus maar om 1 x pw op woensdag direct na het zwemmen en niet om de andere trainingsdag en de wedstrijddag
Alle reacties Link kopieren
Btw beetje sneu dat zoon zich aan moest passen aan dochter. Die had toch wel even bij de buren gekund of oma, vriendinnetje oid. Of ze had maar een uurtje gaan laptoppen tijdens de training als er echt geen andere mogelijkheid was.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-09-2018 08:16
Besef je wel hoe slecht het is wat je doet? Die jongen kan nooit vol meedoen met voetbal als hij daarvoor ook al gezwommen heeft. Vraag maar eens aan de trainer. Kind komt nergens zo, zit straks alleen op de bank. Hij is toch al een de late kant als hij het echt heel leuk vind.
Zwemles naar een andere dag doen zou ik zeggen.
Kind is 9. Als ze de hele woensdagmiddag buiten spelen kunnen ze ook prima trainen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hanaa schreef:
20-09-2018 08:16
Op andere dagen en tijdens de wedstrijd draagt hij ook maar 1 laag.
Maar omdat van een warm zwembad naar een koud buitenveld (later in het jaar) mij een te groot verschil lijkt stel ik deze vraag.
Het gaat dus maar om 1 x pw op woensdag direct na het zwemmen en niet om de andere trainingsdag en de wedstrijddag
De overgang is veel groter als je NIET gezwommen hebt maar gekeken. Het water is niet babybadtemperatuur immers.
Alle reacties Link kopieren
9 en dan nog op zwemles?

Een kind wat uit het zwembad komt heeft het in de regel eerder koud dan warm hoor. Jij als toeschouwer hebt het warm maar dat geldt niet voor de zwemmers.

Zorg gewoon dat zijn haren droog zijn en verder niet teveel betuttelen. Hij is 9 en kan best zelf aangeven of hij het warm of koud heeft.
Als zoon zo opleeft door het voetballen dan hem dat zeker niet ontnemen. Ik begrijp wel dat je dan, ondanks drukke planning, alles op alles zet.
Kijk het aan. Hier zwemdiploma ook voorrang.
Overigens klopt het wel dat een kind doorgaans veel energie heeft en daarop kan voortborduren bij dergelijke planning. Indien dit niet zo is merk je dat vanzelf. Komt tijd, komt raad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven