Vetmeting & spiermeting

20-09-2018 12:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag eens een vet- en spiermeting willen laten doen. En dan niet met zo'n huis, tuin en keukenweegschaal. Bij mijn sportschool bieden ze het echter niet aan. Zijn er dames die er hier ervaring mee hebben en waar hebben jullie dat laten doen?
Alle reacties Link kopieren
bij Health advies breda kan je gratis een huidplooimeting laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het overal gratis is, maar veel Personal trainers doen ook vetmetingen zoals huidplooi, sport diëtisten ook.
Je kan ook een keer naar skulpt kijken, of iemand die zo'n meting aanbiedt bij jou in de buurt
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
sweetmadness schreef:
20-09-2018 14:17
Weet niet of het overal gratis is, maar veel Personal trainers doen ook vetmetingen zoals huidplooi, sport diëtisten ook.
Je kan ook een keer naar skulpt kijken, of iemand die zo'n meting aanbiedt bij jou in de buurt
Ja las inderdaad dat personal trainers dat doen, maar dat je dan ook direct lessen af moet nemen. Zoiets is al snel 60 euro per les?! Dat is me een beetje te gortig.

Dank voor de tips in ieder geval beiden! Ik ga me er even in verdiepen :-)
Alle reacties Link kopieren
Alvast een tip; als je op een weegschaal moet staan (en het dus alleen via je voeten wordt gemeten) dan is het niet betrouwbaar en geldverspilling.
Bio impedantie stroompjes kiezen namelijk de kortste weg, en dat is dus van been naar been. Je buik en armen worden niet gemeten, terwijl daar ook een groot deel van de spier- en vetmassa zit.

Een goede dietist die ook sporters ziet, zou het wel eens kunnen aanbieden. Dan wordt er vaak gebruik gemaakt van een BIA, er worden dan plakkers op je handen en voeten geplakt en dat is dus een stuk betrouwbaarder. (maar het blijft matig qua betrouwbaarheid hoor, het is niet zaligmakend)
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt, wil inderdaad niet zo'n weegschaal! Ik heb begrepen dat ze ook weleens met zo'n soort knijptang je vet meten? :-P Maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is...
Bee_Kind schreef:
21-09-2018 10:41
Nee klopt, wil inderdaad niet zo'n weegschaal! Ik heb begrepen dat ze ook weleens met zo'n soort knijptang je vet meten? :-P Maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is...
betrouwbaar dan een weegschaal. een goede dietist of personal trainer kan het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven