Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-10-2018 12:18
Ik had ook eens een vriendin die mee naar de Efteling ging op van die palen, omdat die 'zo lekker liepen', haha. Knap hoor, ik lijk nog het meest op een pasgeboren hertje als ik op hakken probeer te lopen :P
dat zou ik dan weer niet doen, maar avondje dansen gaat op hakken
Voor wandelingen in het weekend of op vakantie, tot zo'n 15km, trek ik geen speciale kleding aan, gewoon iets wat lekker zit, kan bij mooi weer ook prima een jurkje zijn. Omkleden om te gaan lopen vind ik ook al teveel gedoe.

Meet je fitbit de snelheid niet? Mijn goedkope Chinese stappenteller houdt mijn snelheid altijd bij, beter dan mijn hartslag. Ik vind 6 km/u een fijn wandeltempo waar ik niet veel moeite voor hoef te doen. Ik haal dat zelfs op m'n pumps, een kilometer in tien minuten, maar dan loop ik geen kilometers achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ergens tussen de 4.5 en 5 km per uur.
Loop wel in wandel kleding vind ik gewoon fijner.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog gewandeld vandaag, met dit lekkere weer?
Ik heb zelf 2 uur gelopen voor het goede doel; Samenloop voor Hoop. Kennen jullie dat?
Morgen mag ik hiervoorook nog 2 uur lopen. Echt lekker wandelen is het niet, ik kan niet mijn eigen tempo lopen maar ja, het gaat niet om mijn lekkere wandelen maar voor het goede doel!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Nee gisteren knie verdraaid dus ik hou het even bij zwemmen

Pipo had er nog nooit van gehoord maar bewegen is bewegen toch?
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag een kilometer of 6 maar ik liep niet lekker.
Toen ik thuis kwam begreep ik wel waarom met een bloedsuikerwaarde van 3,2
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik 13 km gelopen, maar dat was gewoon doordat ik dingen nodig had in de stad, naar een cursus ging en ‘s avonds naar een feestje met de trein. Dus ik ben vergeten om ervan te genieten :)

Vandaag zou het eigenlijk regenen en komen vrienden langs. Wel jammer om de hele dag binnen te zitten als de zon schijnt, dus wie weet gaan we er toch nog even op uit.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de 2e dag van de Samenloop voor hoop gelopen. Ik moest al vroeg beginnen dus het was een stuk rustiger op de route, geen gezellige meelopers. Heb in 2 uur 12 km kunnen lopen, lekker mijn eigen tempo dus. En het was weer perfect wandelweer! Vanmorgen nog fris maar dat vind ik eerlijk gezegd wel prettig als ik loop.
't Was wel een heel klein rondje dus ik voelde me net zo'n hamster in een tredmolen :-)
Maar goed, we hebben met z'n allen wel ruim € 100.000,- bij elkaar gelopen voor KWF!!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
07-10-2018 15:44
Vandaag de 2e dag van de Samenloop voor hoop gelopen. Ik moest al vroeg beginnen dus het was een stuk rustiger op de route, geen gezellige meelopers. Heb in 2 uur 12 km kunnen lopen, lekker mijn eigen tempo dus. En het was weer perfect wandelweer! Vanmorgen nog fris maar dat vind ik eerlijk gezegd wel prettig als ik loop.
't Was wel een heel klein rondje dus ik voelde me net zo'n hamster in een tredmolen :-)
Maar goed, we hebben met z'n allen wel ruim € 100.000,- bij elkaar gelopen voor KWF!!
Wat goed! Wat een goed idee ook, om je op die manier in te zetten voor het goede doel. Eens kijken of zoiets bij ons in de buurt ook wordt georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het, wat mij betreft, uitgelezen weer voor een mooie tocht. Ik heb van Wijk aan Zee naar Bakkum gewandeld. Daar gelunched en daarna weer terug. Totaal 22,5 km door prachtige natuur, bos en duinen.
Hebben jullie nog gewandeld?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Klinkt heerlijk Pipo!
Hier ook een lange afstand gewandeld vandaag; was er perfect weer voor.
Kwam aan het eind van de wandeling bij een zonovergoten terras; daar dus ook even heerlijk gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed tijdschrift enz :-]
Ik wil morgen nog even naar zee lopen en een stukje over het strand, max 15 km.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Pipo* schreef:
13-10-2018 22:53
Klinkt goed tijdschrift enz :-]
Ik wil morgen nog even naar zee lopen en een stukje over het strand, max 15 km.
Noem me maar TV hoor; scheelt tikwerk ;)
Veel plezier morgen!
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-10-2018 11:44
Ik heb een fitbit die braaf mijn hartslag in kaart brengt en als ik een wandeltocht doe zit ik ook grote delen van de tijd in cardio (70 - 84% van mijn maximale hartslag) en soms zelfs in peak (dus meer dan 85% van mijn maximale hartslag). Hier heb ik geen bepakking bij, maar ik stap wel flink door. (Geen idee hoeveel km per uur? Hoe meet je dat?)

Met mijn kleine wandeltochtjes naar de supermarkt meestal niet, ondanks de 'bepakking' (boodschappen). Dan blijf ik in Fat burn zone (50-69%) Ook mooi meegenomen.
Als je de Runkeeper app koppelt aan je Fitbit houdt die je snelheid bij (wel aanzetten als je gaat lopen)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel TV, ik heb zalig gewandeld. 14,5 km, een stuk langs het strand en deels door het bos.
Heb jij nog plannen voor vandaag?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Klinkt geweldig Pipo en je had er fantastisch weer bij. Ik had vandaag een afspraak op de Veluwe. Direct daar een kleine wandeling gemaakt (km of 6); toch fijn om even buiten in het bos en op de heide te zijn.
Alle reacties Link kopieren
ModuleX schreef:
14-10-2018 04:40
Als je de Runkeeper app koppelt aan je Fitbit houdt die je snelheid bij (wel aanzetten als je gaat lopen)
Thanks! Ik ben erachter: ik loop 5,5 km/uur :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer een lekker stuk gelopen, 21 km. Het was ook weer prima weer om te lopen.
Eerlijk gezegd vind ik dit weer prettiger als ik loop dan wanneer het zo warm is.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk! Het was inderdaad superlekker wandelweer... (zag ik vanaf mijn werkplek). :-( Ik ben nu net terug van een rondje hardlopen. Dat probeer ik 2x in de week te doen en dan een rondje van 7 km. Het lijkt me wel wat efficiënter kwa opbouw van conditie en geeft ook een goed gevoel, maar gewoon lopen is dan toch meer ontspannen. En minder blessuregevoelig.

Hardlopen doe ik het liefst alleen, vooral omdat ik graag in m'n eigen tempo loop. Maar wandelen vind ik zelf het prettigst met een ander. Wandelen jullie voornamelijk met anderen, of ook wel alleen? Ik had me voorgenomen om eens te gaan wandelen met een podcast op, maar dat is er nog niet van gekomen...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 16 km gewandeld was erg lekker weer
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren 15 km gewandeld. Niet alleen is het weer heel prettig, de bossen zien er zo mooi uit met al die herfstkleuren en laagstaande zon. En je kan onderweg op het terras lunchen of koffiedrinken.

Ik ga eigenlijk altijd met iemand wandelen, mijn vriend of een vriend of vriendin. Laatste tijd wat vaker alleen op pad, dat is toch wel anders, je ziet meer van je omgeving, omdat je niet zo druk aan het kletsen bent. Maar ik twijfel dan wel wat meer over de route.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel inmiddels een jaar redelijk veel, begonnen met 3 km per dag inmiddels rond de 10. Afgelopen juni ook een hond aangeschaft om mee te wandelen, altijd een droom van mij geweest. Af en toe ook lekker de bossen in. Momenteel weer wat kortere afstanden omdat een pup nog geen lange afstanden mag lopen. Straks zijn dagtochten wel de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een wandeltopic. Ik wandel ook graag, vaak met mijn man, maar soms alleen. Ik hoop het in de winter vol te houden. In de zomer wandelen we vaak na het avondeten en voor bedtijd van de kinderen, maar dan is het nu al donker.
Regelmatig combineren we het met het zoeken van een geocache.
Tijdens de zomervakantie hebben we veel in Oostenrijk in de bergen gewandeld en dat vind ik echt heerlijk. Dat was met kinderen, de jongste is 7, en dan was een uur of 3 lopen met tussendoor pauzes bij allerlei speelplekken en een terrasje zodat we een uur of 5 onderweg waren wel de max. Maar ik mis nu echt de bergen, omhoog en omlaag, het uitzicht, de rust, zo de natuur in, ook voor een uurtje.
Gisteren hebben we een ongeveer 3 uur gewandeld in de Loonse en Drunense duinen en buiten op het terras in de zon wat gedronken, was echt heerlijk.
Mijn Lowa's waren echt helemaal op en sinds deze zomer wandel ik op schoenen van decathlon en die lopen heerlijk. Ik heb aan hardlopen flinke hielspoor overgehouden en met mijn wandelschoenen heb ik geen pijn (daarnaast gaan mijn crocs ook goed, alle andere schoenen doen pijn).
Goed bezig met wandelen allemaal.
Ik mag momenteel even geen lange afstandswandelingen maken. Desondanks loop ik wel; gisteren ruim een uur gewandeld door een prachtig herfstbos met regelmatig mooie uitzichtpunten. Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een wandelaar! Begonnen toen ik niet zo lekker in mijn vel zat en daarmee door blijven gaan toen het beter ging. Ik probeer iedere werkdag een half uur te lunchwandelen en zo veel mogelijk in het dorp te voet te doen. Minimaal één keer per week ga ik met een vriendin en haar baby een uur wandelen en verder ga ik, wanneer het me uitkomt nog 5 a 10km alleen op zondagochtend. Mocht het lekker weer zijn, dan ook ‘s avonds na het eten een rondje extra. Heerlijk!

Het fijne aan wandelen is, dat het altijd kan, je niet eerst ergens heen hoeft en bij korte stukken hoef je niet eens van schoenen te wisselen.

Bedankt voor de tip over die App Imagine Run, die ga ik zeker testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven