Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond samen met mijn man nog een uur gewandeld in het donker. Was fris, maar ook wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week een midweek wandelen in Duitsland maar lig nu ziek in bed :"-(
Hopelijk ben ik maandag weer opgeknapt.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop met je mee, zou wel heel zonde zijn als je dan nog ziek bent.
Leuk Topic! Ik hou ook van wandelen en wandel iedere dag zeker 5 km. We hebben ook een hond dus dan haal je die 5 km ook gemakkelijk. Afgelopen zomer is ze ook mee geweest op vakantie en hebben we ook veel gewandeld. Ik vind het heerlijk ontspannen en hoop tegelijkertijd ook op gewichtsverlies. Ben nu een jaar echt actief met wandelen en in dat jaar toch ruim 4 kilo afgevallen.
Ik wandel op wandelschoenen van Meindl die zitten heerlijk. Vanuit mijn huis zit ik zo in de bossen en landerijen dus dat is erg fijn!
Pipo: wat een pech zo vlak voor je vakantie.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic nog niet gezien: Leuk!

Bij mij gaat het wandelen in periodes. Soms wandel ik elk weekend (meestal rond de 18 km) en dan weer een paar maanden niet. Binnenkort doe ik mee met een wandelevent, 25 km, dus ik vind dat ik wel weer af en toe moet lopen.

Morgen iets van 10 km en misschien kan ik dinsdagavond mee met een korte wandeling van 6 km. Het komt niet in de buurt van 25, maar alle beetjes helpen.

Ik zal ook weer wat rustige muziek op mijn MP3-speler zetten. Bij evenementen loop ik graag alleen. Lekker mijn eigen tempo en verder is het al druk genoeg.
Je kunt méér.
Pipo: hoe gaat het vandaag met je?
Moon-Alisa: wat leuk dat wandelevenement. Succes met de voorbereideingen.
Gat in mijn sok: ik vind je nick zo leuk in combinatie met dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de bloemen TV. Gelukkig voelde ik me vandaag al wat beter dan gisteren. Spierpijn is weg, nu nog wat verhoging en snot verkouden. Maar het is nog geen maandag!

Moon-Alisa, klinkt leuk, zo'n wandelevenement!

Taken a break, prettige bijkomstigheid dat gewichtsverlies! Ik loop op Lowa's, ben echt heel blij met m'n wandelschoenen. Al loop ik ook heerlijk op mijn oudste Dr. Martens.

TV, heb jij nog gewandeld de afgelopen week?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Met lange afstanden heb ik ook lowa schoenen aan. Helaas is mijn favoriete model uit de handel en was het laatste paar echt op.

Ik heb nu ook Panama jacks gekocht, iets minder wandelschoen achtig. Af en toe heb ik het idee niets anders te dragen dan wandelkleding, zelfs mijn winterjas erop uitgezocht, ik kan bijna overwinteren in Noorwegen. :lol:

Wel jammer dat het weer nu zo slecht is, goed gekleed maakt het mij echt niet uit om met slecht weer te wandelen, maar door die lange warme zomer heb ik echt moeite met de kou.

Wandelen jullie altijd in de buurt of ook speciale routes?
Ik deed beide maar mijn hond is nu do groot dat ik hem alleen niet meer in de auto krijg, daar moet nog wat op verzonnen worden! Ben namelijk dol op bos en strand wandelingen!
Pipo: fijn dat het vooruit gaat; hoop dat je maandag fit geoeg bent om te vertrekken,
Heb deze week gewerkt en helaas dus weinig tijd gehad om te wandelen, behalve de wat kleinere rondjes door de wijk.
Levade: ik wandel inderdaad allerlei routes, dichtbij en wat verder weg, gemarkeerde LAW's en gewoon lopen op richtingsgevoel dwars door de bossen en velden.
Wat leuk! Mag ik hier ook mee kletsen?

Ik wandel dagelijks veeeel te weinig.

Maar ik houd wel van lange afstandswandelingen. Vorige maand met de Dam tot Dam tocht meegelopen 27 km. Dat was leuk voor een keertje maar dat doe ik niet meer weer. Je had de keuze tussen 27km file lopen of 27km in hoog tempo erlangs. Wij deden dat laatste en dat was toch wel heftig.

Vorige week nog een dagje 20 km gelopen en zondag staat 25 km op de planning.
Het liefst wandel ik mee met wandelevenementen, maar dan wel van kleine verenigingen. Dan zie je wel mensen om je heen, maar heb je vooral ook veel rust omdat er relatief weinig mensen meedoen.

Verder ga ik graag de heuvelrug hier vlakbij op voor een stukje van 5-13km en meestal wandel ik met een vriendin 1 keer in de week Savonds door en om het dorp. Meestal zo’n 6 tot 9 km.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben weer thuis na m'n weekje wandelen. Gelukkig was ik voldoende opgeknapt om te gaan.
Ik heb er van genoten! Drie dagen (di- wo- do) gelopen in een prachtige omgeving en heerlijk mijn hoofd leeg gemaakt. Elke dag zo'n 20 km. Sommige stukken waren best zwaar (berg opwaards) maar het uitzicht maakt een hele hoop goed! Ik had wel het idee dat m'n kuiten in omvang verdubbeld waren :lol:

Koetje welkom bij de club! Jij loopt ook leuke afstanden!

TV, heb je nog kunnen lopen afgelopen week?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
02-11-2018 17:51
Ik ben weer thuis na m'n weekje wandelen. Gelukkig was ik voldoende opgeknapt om te gaan.
Ik heb er van genoten! Drie dagen (di- wo- do) gelopen in een prachtige omgeving en heerlijk mijn hoofd leeg gemaakt. Elke dag zo'n 20 km. Sommige stukken waren best zwaar (berg opwaards) maar het uitzicht maakt een hele hoop goed! Ik had wel het idee dat m'n kuiten in omvang verdubbeld waren :lol:
Ah gelukkig, fijn dat je genoeg was opgeknapt!

Zelf heb ik last van mijn heup sinds ik op vakantie flinke klauter-, klimtochten heb gemaakt. Blijkbaar heb je daarvoor toch heel andere spieren nodig en daar was ik niet zo op getraind. Ook heb ik holle voeten, dat heeft er schijnbaar ook mee te maken. Dus vorig jaar heb ik ook peesplaatontsteking gehad, omdat ik te grote afstanden op heel platte sandaaltjes heb gelopen. Nu dus braaf vaker de wandelschoenen onderbinden en ik heb zooltjes van de podo.

Ik hou nu rust om mijn heup niet verder te belasten (wat in mijn geval betekent dat ik dagelijks nog wel 8-10 km loop, gewoon de dagelijkse tripjes naar de supermarkt en station ed), maar ik mis echt enorm de mooie boswandelingen, vooral nu het zulk mooi herfstweer is.
Deel dus vooral jullie ervaringen, dan kan ik meegenieten! :)
Alle reacties Link kopieren
Da's balen luistervink! Ik heb net als jij ook holvoeten en heb daar sinds een jaar of 4 steunzolen voor. Ik zet echt geen stap meer zonder die zooltjes in mijn schoenen!
Maar jij loopt evengoed behoorlijk hoor als ik het zo lees!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook veel, in bergachtig gebied.
Gisteren aan een event meegedaan, 14 km hiken. Was echt bergop, bergaf op veel smalle gladde paden, een droge rivierbedding en klimmen. Was echt heel leuk. We hebben het op best wel n goed tempo gelopen en er ongeveer 3:20 over gedaan.

Eigenlijk ben ik een hardloper, maar door blessures aan het wandelen geslagen. Wil het hardlopen nu ook weer oppakken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Ik mag een tijdje niet wandelen :(
Nou wandel ik toch al niet zoveel, vergeleken de afstanden die ik hier zie, maar ik merkte dit weekend dat ik m'n 30-60 minuten gewoon miste.
Mijn beide achillespezen zijn dik, vorige week nog vreselijk overbelast met vakantie (Porto, veel op en neer) dus nu minderen. Gisteren geprobeerd wel aan m'n stappen te komen door vaker een kortere afstand te doen, maar heb nog steeds erge last.
Later is nu
Ik kan vanaf waar ik woon zo het bos in lopen en probeer ook dagelijks een rondje van ca. 5,5 km te lopen (binnen 'n uur) Dit doe ik voornamelijk voor de lijn, maar er zijn natuurlijk ook dagen dat ik er van kan genieten als de temperatuur niet te koud of te heet is en de natuur mooi. De wintermaanden zijn niet mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
05-11-2018 08:17
Goedemorgen

Ik mag een tijdje niet wandelen :(
Nou wandel ik toch al niet zoveel, vergeleken de afstanden die ik hier zie, maar ik merkte dit weekend dat ik m'n 30-60 minuten gewoon miste.
Mijn beide achillespezen zijn dik, vorige week nog vreselijk overbelast met vakantie (Porto, veel op en neer) dus nu minderen. Gisteren geprobeerd wel aan m'n stappen te komen door vaker een kortere afstand te doen, maar heb nog steeds erge last.
Balen! Was je er mee naar de dokter geweest?

Ik heb veel te lang doorgelopen met mijn peesplaatonsteking. Toen ik eenmaal zooltjes kreeg, was de pijn na 2 weken nagenoeg weg, terwijl ik er al een half jaar mee rondliep... Nu twijfel ik met mijn heup, ga het toch nog even aankijken...
Alle reacties Link kopieren
Er komt nu van wandelen helemaal niets, het is druk en ik ben blij als ik k a n gaan zitten 's avonds.
Welkom Koetje!
Pipo, wat fijn dat je toch op vakantie hebt kunnen gaan.
Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier, iedereen druk met wandelen? 😁
Ik loop lekker door, elke werkdag tijdens de lunchpauze 3,5 km en na het werk een rondje van 5,5 km. Ik heb, as we spraken, mijn wandelschoenen aan en ga nu aan m'n rondje beginnen. Dit weer is bij mij echt favoriet om te wandelen!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat de laatste tijd toch wel op een 10 km per dag. Alleen ligt het nu even een stuk lager vanwege vakantie en ivm omstandigheden nu voorzichtig moeten doen. Volgende week weer beter hoop ik! In de kou! Dit jaar speciaal kleding gekocht om door te kunnen blijven wandelen in de winter
Na de werkuren doe ik maximaal 3,5 , in het weekend kan het oplopen tot 15 km. Vanaf 10 km krijg ik wel echt last in mijn heupen/bovenbenen. Gaat dit weg naarmate ik meer oefen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met wandelen via een wandel club? Ben gevraagd om in januari mij aan te sluiten bij de 5km groep 1 keer per week.
Ik twijfel erg ook omdat ik pas begin 30 ben en km het beeld heb dat er vooral ouderen op af komen :-$
Er is nog een gevorderde versie van maar daar gaan om de week hardlopen en dan mag ik niet.
Vandaag de weg kwijtgeraakt, stond niet op gps. 2,5 uur onderweg geweest, voeten doen wel erg pijn nu :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven