Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Bloody_Mary schreef:
16-11-2018 20:33
Na de werkuren doe ik maximaal 3,5 , in het weekend kan het oplopen tot 15 km. Vanaf 10 km krijg ik wel echt last in mijn heupen/bovenbenen. Gaat dit weg naarmate ik meer oefen?
Dat is vervelend. Of het afneemt, zal vooral afhangen van de oorzaak. Is het een kwestie van training spieren, kun je daar zelf iets aan doen. Maar zit er ergens iets vast/bekneld, zal fysio het eerst los moeten maken, want verdwijnt de pijn niet vanzelf en kan het zelfs toenemen doordat je anders gaat lopen. Even in de gaten houden dus.
derooiekater schreef:
18-11-2018 14:12
Iemand ervaring met wandelen via een wandel club? Ben gevraagd om in januari mij aan te sluiten bij de 5km groep 1 keer per week.
Ik twijfel erg ook omdat ik pas begin 30 ben en km het beeld heb dat er vooral ouderen op af komen :-$
Er is nog een gevorderde versie van maar daar gaan om de week hardlopen en dan mag ik niet.
Geen ervaring mee. Maar waarom vraag je niet of je een keertje mag kijken en meelopen? Dan merk je vast snel genoeg of het iets voor je is, welke leeftijd men heeft, hoe het wandeltempo is, of je jerettig voelt in de groep etc.
Mocht dit niets voor je zijn, is een Nordic Walkinggroep dan misschien iets voor je? Als ik die voorbij zie komen, zie ik genoeg dertigers deelnemen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
19-11-2018 06:04
Geen ervaring mee. Maar waarom vraag je niet of je een keertje mag kijken en meelopen? Dan merk je vast snel genoeg of het iets voor je is, welke leeftijd men heeft, hoe het wandeltempo is, of je jerettig voelt in de groep etc.
Mocht dit niets voor je zijn, is een Nordic Walkinggroep dan misschien iets voor je? Als ik die voorbij zie komen, zie ik genoeg dertigers deelnemen.
Bedankt voor het advies keertje mee lopen ga ik zo wie zo vragen maar aan die laatste optie had ik nog niet gedacht ga ik eens voor kijken of dat hier in de buurt zit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort lid van een wandelgroep van de atletiekvereniging. Ik ben met mijn 50 jaar verreweg de jongste, haha, dat is ook weleens leuk. Ik heb goede aansluiting bij de dames en heren. Er wordt op vier ochtenden in de week gewandeld, je mag voor je contributie gemiddeld twee keer in de week mee. Het is verder geheel vrijblijvend. Ik probeer elke vrijdagochtend te gaan. We lopen dan ruim 1,5 uur in een aardig tempo (een kennis van mijn leeftijd haakte af, zij vond het te pittig).

Ik zou graag meer tijd vrij maken voor wandelen en dan mooie, langere routes gaan lopen. Mijn tienerzoons gaan onder protest weleens mee, mijn man houdt ook van wandelen maar wij leiden zo'n onregelmatig leven, dat het er bijna nooit van komt om samen op pad te gaan.
De afgelopen jaren zijn we diverse keren naar de Harz op vakantie gegaan, in Duitsland, een heerlijk wandelgebied. We hebben gezegd dat we de volgende keer met z'n tweeën gaan en de kinderen mooi thuis laten, dan kunnen we tenminste eens serieus aan de wandel.

Als er iemand tips heeft voor mooie routes in Nederland?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hi dames,

Ik ben een groot fan van wandelen op vakantie! Wel de (luxere) variant met overnachten in een refuge / b&b, eigen tentje weet ik nog niet ik dat leuk vind. Vorig jaar de west highland way gelopen en twee jaar terug de tour du chaillol in de ecrins. Nu op zoek naar een nieuwe leuke tocht voor dit jaar, hebben jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even binnenvallen. Ik schreef eerder over een wandelevenement, vandaag.

In de tussentijd had ik eigenlijk al besloten niet meer te gaan ivm druk weekend. Kaartje op MP gezet maar geen koper gevonden. En toen... besloot ik toch maar gewoon te gaan, het was immers al betaald.
Wel in plaats van 26 km, gekozen voor 19 want ik had niet getraind. Maar 19 km ging me echt makkelijk af. Ben blij! En heb denk ik het wandelvirus weer te pakken. Wel heel jammer dat mijn wandelvriendin langere tijd geblesseerd is. Vandaag alleen gelopen en ging ook prima!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt tijd om dit topic nieuw leven in te blazen!
Afgelopen tijd heb ik niet heel veel gewandeld maar mijn goede voornemen voor 2019 is om elke maand 150 tot 200 km te lopen. Op zich klinkt dat heftiger dan het is.
Vier dagen in de week loop ik tijdens de lunchpauze al 3,5 km. En 's middags al 5,5 km of 7, afhankelijk van hoe laat ik thuis ben.

Op vrijdag doorgaans 20 km en op zondag pak ik meestal ook nog een rondje van 12.

Hoe zijn jullie wandelpaden voor het nieuwe jaar?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil door trainen naar de 20 km heb die al 2 keer gelopen maar zo stuk gegaan dat daar nog de uitdaging8ft voor mij.
Ha over 3 weken weer langs afstand lopen áls lichaam dat toe laat
Alle reacties Link kopieren
Goed doel om naar toe te werken Rooiekater!
Ik heb net 7,2 km gelopen en het ging lekker!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel iedere dag wel, lunchwandelen of eerst de auto na het werk thuis zetten en dan lopend boodschappen doen.

1 a 2x per week een wandeling met een vriendin, af en toe een georganiseerde wandeling.

De max die ik heb gelopen was 22 km. De planning was 14, maar het weer was zo fantastisch dat we spontaan besloten de langere route te doen. Het ging lichamelijk goed, maar op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee, met dat lopen. :D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
LaChouffe schreef:
24-11-2018 22:39
Hi dames,

Ik ben een groot fan van wandelen op vakantie! Wel de (luxere) variant met overnachten in een refuge / b&b, eigen tentje weet ik nog niet ik dat leuk vind. Vorig jaar de west highland way gelopen en twee jaar terug de tour du chaillol in de ecrins. Nu op zoek naar een nieuwe leuke tocht voor dit jaar, hebben jullie nog tips?
Mijn vriendin en ik hebbn vorig jaar het noordelijke deel van de Kungsleden in Zweeds Lapland gelopen. Wij deden het met tent maar je kunt ook in hutten slapen. De omgeving is prachtig.
Pipo: leuk dat je dit topic weer even nieuw leven inblaast.
RooieKater: succes en veel plezier tijdens je 20 km-wandeling!

Ik heb de afgelopen periode vrij veel gewandeld. Voor morgen stond er eigenlijk ook een wandeling op het programma, maar voel me niet fit, dus die wandeling moet even wachten en stort me een dagje op Netflix o.d. Afgelopen periode gewandeld langs rivieren en beekjes, door het bos en over de heide. Was mooi. Ook duidelijk te zien aan de waterstand in rivieren en beekjes en aan het water in de vennen dat het zeer droog is geweest. Sorry voor de slechte kwaliteit foto; had alleen telefoon bij me. Maar even een illustratie van weinig water in het ven.

Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 05-01-2019 18:28
8.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen tijd juist helemaal niet veel gewandeld. Wel veel gegeten :-$
Afgelopen week weer het wandelen opgepakt; gisteren heb ik 22 km door bossen en duinen gelopen. Vandaag maar even mijn lijf rust gegund, even herstellen.

Mooie foto hoor TV! Ik weet niet niet hoe ik eigen foto's kan plaatsen hier?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Pipo* schreef:
05-01-2019 17:53
Ik heb de afgelopen tijd juist helemaal niet veel gewandeld. Wel veel gegeten :-$
Afgelopen week weer het wandelen opgepakt; gisteren heb ik 22 km door bossen en duinen gelopen. Vandaag maar even mijn lijf rust gegund, even herstellen.

Mooie foto hoor TV! Ik weet niet niet hoe ik eigen foto's kan plaatsen hier?

:rofl:

Goed bezig geweest hoor, met 22 km wandelen. Mooi door bos en duin.
Foto's kun je hier plaatsen via een gratis fotouploadsite zoals TinyPic. Eigenlijk wijst het zich dan vanzelf (foto uploaden, code kopiëren met IMG ervoor en dan op vivaforum plakken) ;) Mocht de uitleg te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan maak ik nog een stap-voor-stap-uitleg.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het topic omhoog gehaald is. Ik heb in 2019 nog niet noemenswaardig gewandeld. Maar de laatste dagen van 2018 nog 20 km en 15 km gelopen. Het ging eigenlijk moeiteloos. Goede motivatie om weer vaker te gaan lopen!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Even kijken of het lukt zo
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Jee :blob: Deze grote jongens ben ik gisteren weer veelvuldig tegen gekomen!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk! Hij staat er erg gezellig op :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Foto's van iets langer geleden. Strandfoto is van eind november. Duinen van eind oktober. En nu stop ik weer met topic vervuiling hoor :-D
pipo* wijzigde dit bericht op 05-01-2019 21:06
2.16% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Het is gelukt Pipo; leuk! :cheer2:
Mooi leuk om de duinen en het strand te zien. En ik vind die runderen zo geweldig. :flirting:

Moon-Alisa: je hebt het oude jaar goed afgesloten! Veel plezier bij je wandeltochten dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Aan jullie fervent wandelaars; wordt je strakker ( op de benen en billen) van wandelen?

Heb van de sport fysio het advies gekregen om te stoppen met hardlopen en te gaan wandelen vanwege constant blessures.

Door het hardlopen kreeg ik eindelijk na jaren trainen iets strakkere benen/ billen en wil eigenlijk nog iets strakkere benen/ billen alleen vraag ik me af dit met wandelen zal gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Tvp, ik wandel heel graag en wil garagist topic even een keer doornemen. Ik woon bij de kust in zuid Holland en vind wel dat het lastig is hier in de buurt paaltjesroutes van meer dan 5 km te vinden
Alle reacties Link kopieren
Friet, ik merk het zeker wel aan mijn billen en benen. Maar het is wel een kwestie van volhouden.

Adelaar, ik woon zelf aan de kust in Noord Holland en voor langere tochten gebruik ik vaak de paddenstoelen van de ANWB.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in NH heb je het wandelnetwerk Noord-Holland. Er is een app en een website, je kunt een een van de vele startpunten kiezen en dan zien welke (vele!) wandelingen daar vandaan gaan, welke afstand, terrein en vaak staat er ook nog bij of onderweg een rustpunt/koffieplek is. Het is zowel in de natuur als door plaatsen.

Ik volg ze ook op FB en zie dan regelmatig wandelingen die ik ook wil doen.

De routes worden goed gemarkeerd met gekleurde driehoekjes.

Misschien is zoiets ook voor andere provincies te vinden?
https://www.wandelnetwerknoordholland.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven