Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
miekemv schreef:
14-07-2020 21:25
Dat is volgens mij 7 of 8 kilometer.
Gisteren was het 6,7 km. Vandaag zit ik op iets meer dan 16.000 stappen en heb ik er al 10,4 km op zitten. Ik heb een wandeling met mijn man in het bos gemaakt en ben met mijn zoontje wezen lunchen en daarna naar huis gelopen. Mijn gemiddeld aantal stappen per dag deze maand zit op 16.500 stappen. Dat gaat lekker. Afgelopen twee maanden op 15.000.

Het heeft ook wel een prettig effect op mijn omvang want ik heb vandaag een broek aan die ik iets meer dan twee maanden geleden met geen mogelijkheid over mijn kont kreeg. :D
Alle reacties Link kopieren
Ninoea schreef:
15-07-2020 15:19

Het heeft ook wel een prettig effect op mijn omvang want ik heb vandaag een broek aan die ik iets meer dan twee maanden geleden met geen mogelijkheid over mijn kont kreeg. :D
:cheer2: dat is fijn!

Ik heb mijn 10k aan stappen gehaald met werken en een klein rondje in de pauze. Denk dat we na het eten even een ommetje door het park gaan maken. Niet heel lang want ik ben doodop.
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen lekker bezig hier!

Ik heb morgen een 'rustdag' van mijn sportschema, dus ik denk dat ik dan ook maar eens een lekkere wandeling ga maken. Vanavond maar even kijken welke routes er in de buurt zitten en niet te lang zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n wandeltochtje in een rustiger tempo goed af kunnen maken. Uiteindelijk toch (bijna) 12 km gelopen
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Fijn dat het toch nog gelukt is takkentrol. Voelde je je de rest van de dag wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook weer een walk and talk gedaan met een vriendin, door de bossen. Daarna nog lopend wat boodschappen gehaald en dan tik je toch weer 11 km af, deels ongemerkt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 2 dagen alleen maar korte rondjes gelopen.
Had heel erg last van mijn voet (knobbel bij de grote teen) en dan is lopen geen pretje.
Gisteravond met de hond gefietst in plaats van gelopen om de boel een beetje te ontlasten.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Vandaag 7500 stappen gezet. Ik ben de hele middag de kinderen wezen taxiën. Geen tijd gehad om substantieel te bewegen en nu ben ik te slaperig. Morgen beter ..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewerkt en gesport en bijna 14k aan stappen gezet. Heb tijdens sporten half uurtje op de loopband gewandeld.
Half tien ‘s ochtends en ik heb al 8000 stappen gezet. Dat is een goed begin van de dag. Nu eerst koffie drinken. Huishoudelijke dingen doen en daarna kruip ik achter de naaimachine om wat kleding voor de kinderen in elkaar te zetten.
Van die kleding in elkaar zetten is nog niets terecht gekomen, maar ik heb al wel 18.000 stappen gezet. Yeah!
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
14-07-2020 12:03
.
Heb je de Apeldoornse 4-daagse al eens geprobeerd ? Ook veel natuur.
Ook een idee, ik dacht eerst dat deze net zo massaal zou zijn als de Nijmeegse, maar dat valt reuze mee.
"Boring conversation anyway"
Vandaag zo’n 10000 stappen gezet. Ik maak nog even een wandeling om uit te komen op 15.000 of hoger. Afgelopen week kwam ik amper aan wandelen toe.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een weekendje weg en hadden fietsen gehuurd maar desondanks elke dag wel dik boven de 10k aan stappen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren 11 km gewandeld, prachtige route was het. Vandaag ben ik moe en het regent hier non-stop dus ik ga straks alleen lopend naar de tandarts en dan vind ik het wel weer mooi geweest.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zaterdag voor een weekje naar het zwarte woud. Mijn man kan door een kapotte knie geen lange afstanden lopen, max 4 km. We hebben afgeydat ik sowieso 2 dagen alleen een flinke wandeling ga maken en hij dan lekker gaat fotograferen. Hij heeft het geduld om een halve dag ergens te gaan zitten om de perfecte foto van een of andere vogel te maken. Ik niet.
Dus win-win voor ons beide
Sommige mensen worden zeikend verwekt
takkentrol schreef:
30-07-2020 08:45
Wij gaan zaterdag voor een weekje naar het zwarte woud. Mijn man kan door een kapotte knie geen lange afstanden lopen, max 4 km. We hebben afgeydat ik sowieso 2 dagen alleen een flinke wandeling ga maken en hij dan lekker gaat fotograferen. Hij heeft het geduld om een halve dag ergens te gaan zitten om de perfecte foto van een of andere vogel te maken. Ik niet.
Dus win-win voor ons beide

Het zwarte woud, wat gaaf. Zou ik ook graag heen willen. Veel plezier samen!
Alle reacties Link kopieren
ik ga morgen en zaterdag wandelen in Limburg want het zou mooi weer worden.......34 graden morgen O_O
Goede deal @takkentrol. Mooie omgeving lijkt me dat!

De afgelopen twee weken heb ik weinig gewandeld. Gisterenochtend heerlijk gewandeld in het bos en ook nog een stuk over de heide. Was fijn. Ruim 15.000 stappen.
Alle reacties Link kopieren
Weekje Zwarte Woud is alweer voorbij. Mooie wandelingen gemaakt en flinke spierpijn gehad. Lopen in de bergen is toch echt wat anders dan in ons platte landje!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van donderdag t/m zondag de alternatieve heuvellandvierdaagse gelopen rondom Gulpen. Elke dag 14 km, verdeeld in 2 etappes. Want wat was het warm, eigenlijk niet leuk meer, maar de mooie vergezichten maakten veel goed.
Volgend jaar hopelijk de echte weer, als er niet weer een virus de kop op steekt.
"Boring conversation anyway"
Wat een leuk topic!
Sinds ik een kind heb, loop ik vaker maar wandel minder, meer korte afstanden. Ik mistte het wel en sinds corona is een kennis een wandelvriendin geworden. We gaan nu 1x per week 's avonds. Ik loop ook wel met kind, die is 2 en zit ook graag in de rugdrager naast lopen. Dat wordt nu ik zwanger ben wel wat zwaarder.

Ik heb zelf ook wat lastige voeten, breed&smal en een bunion. Sinds anderhalf jaar Wolky en voor sandalen Feelmax ontdekt en dat werkt voor mijn voeten erg goed.
takkentrol schreef:
08-08-2020 19:38
Weekje Zwarte Woud is alweer voorbij. Mooie wandelingen gemaakt en flinke spierpijn gehad. Lopen in de bergen is toch echt wat anders dan in ons platte landje!
Wat leuk! Daar wil ik ook graag nog heen. Herkenbaar dat bergen weer even flink wat andere spieren trainen! Ik heb zelf geluk dat ik in de directe omgeving best stevige hellingen op kan zoeken, maar das niet overal in Nederland mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Birdist, het is echt een aanrader! Het is daar zo ontzettend mooi en rustig. Ik heb heerlijk in de bossen gewandeld en heb er echt genoten.

Met dit hete weer wandel ik eigenlijk helemaal niet. Ik geniet met volle teugen van de warmte maar wandelen die ik het liefst bij een temperatuur van max 20 graden.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog wandelaars?

Ik ben van plan om het wandelen serieus op te pakken. Wil meer in de natuur zijn, fitter worden, nieuwe mensen leren kennen bij gezamenlijke wandelingen en als het bevalt volgend jaar zelfs op een wandelvakantie.

Ik zie de mooiste tochten, maar ben nog ongetraind dus moet het wel even gaan opbouwen. Gisteren mijn eerste 5 km gepakt om er in te komen. Vandaag fatsoenlijke wandelschoenen aangeschaft.

Morgen naar de Veluwe en daar wil ik beginnen met 5 km over de Posbank (daar staat de heide nu in bloei). Is een bescheiden rondje maar veel hoogteverschillen en daar zie ik wel een beetje tegenop, want haat het om een heuvel op te moeten 'bijten'. Echt sporten is met mij ook nooit wat geworden, buiten adem raken en verzuurde spieren is gewoon echt niet mijn ding. Hoop dat dat met wandelen wat beter binnen te perken te houden is.

Zaterdag wil ik een klompenpad wandeling van 11 km in de omgeving van Loenen gaan doen.

Ik hoop dat het me snel gaat lukken om op te bouwen naar zo'n 15-20 km.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven