Zwembaden welnesscentra

05-10-2018 22:17 11 berichten
Ik heb een hekel aan openbare zwembaden, en zie dat er steeds meer welnesscentra zijn met eigen zwembaden. (Ook sportscholen!)

Heeft iemand algemene ervaring met dit soort zwembaden? Wat kan je er doen? (Ik neem aan dat “baantjes” korter zijn en duiken vaak geen optie is) Hoe toegankelijk is het?
Alle reacties Link kopieren
Het is een flinke entreeprijs van minimaal 25 euro, je zwemt in je blote kont in water van 30 graden. En nee, baantjes trekken lukt niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je naar een sauna gaat, moet je uiteraard gewoon de sauna toegang betalen.
Vervolgens zal het je niet zo in dank worden afgenomen als je daar fanatiek baantjes gaat trekken of duikt. Dat laatste mag vaak ook niet.
Het is niet bedoeld om te sporten, maar om te relaxen, beetje dobberen enzo.

Zwembaden in een sportschool ken ik niet.
Informeer vooraf hoe groot het zwembad is.

Ooit bij een sauna in Haarlem geweest. Na twee slagen was ik het zwembad al uit.
En verder zaten er vlooiende stelletjes in het zwembad. Er hing een camera om te voorkomen dat stelletjes al te intiem zouden worden in het bad.

In Spa Zuiver in het Amsterdamse Bos is het zwembad 40 meter. Dat is mooi lang.

In welke regio zoek je trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Camera's in sauna's mogen niet meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
05-10-2018 22:25
Camera's in sauna's mogen niet meer.
Dank je. Het was al een paar jaar geleden dat ik daar was.
Caitriona* schreef:
05-10-2018 22:23
Informeer vooraf hoe groot het zwembad is.

Ooit bij een sauna in Haarlem geweest. Na twee slagen was ik het zwembad al uit.
En verder zaten er vlooiende stelletjes in het zwembad. Er hing een camera om te voorkomen dat stelletjes al te intiem zouden worden in het bad.

In Spa Zuiver in het Amsterdamse Bos is het zwembad 40 meter. Dat is mooi lang.

In welke regio zoek je trouwens?
Vlooien? Je zat niet toevallig in Artis?
Alle reacties Link kopieren
Mijn sportschool heeft er een, die is 15 meter. Prima om baantjes in te zwemmen. Maar groot is hij niet, dus zodra er meer dan vier mensen tegelijk in zwemmen moet je al gaan slalommen. Losse entree is geloof ik 5,- per keer.
Als het zo toegankelijk is dat jij er ook zomaar in kan, dan is het toch zo goed als openbaar, waar je een hekel aan hebt?
Alle reacties Link kopieren
Tip: kijk eens naar hotels in je buurt. Als er een zwembad is, is het vaak ook voor een lage prijs toegankelijk voor niet-gasten. En meestal niet druk; als je op het juiste tijdstip gaat, heb je het hele bad voor jezelf.
Hoihoi, ik lees mee. Ik heb een hekel aan zwembaden vol bejaarden en gezinnen met hyperactieve kinderen! Dus als zo’n sauna- of hotelzwembad ook toegankelijk maar wel rustig is wil ik er ook eens heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven