Van hardlopen naar sportschool

06-10-2018 11:53 8 berichten
Hallo allemaal,

Sinds een maand weer wat fanatieker aan het sporten. Een aantal jaar geleden vooral veel hardgelopen en dat vond ik leuk toen ik een flink aantal km kon lopen maar nu moet ik daar flink voor opbouwen en praktisch lukt dat niet ivm kinderen. Bij de sportschool is oppas en kan ik daardoor wel vaker sporten.
Op dit moment doe ik twee keer per week bodypump (leuk!!), een keer spinning en heel soms nog een keertje de tone. Hoewel ik ook graag wat wil afvallen, kom ik juist aan. Ik weeg nu 63kg bij 1.60m.
Daarnaast ben ik zoekende. Is bodypump een goede combinatie met de spinning? Hoe combineren jullie dit? En is het zinvol 1x per week alsnog te gaan hardlopen? Wat kan ik het beste doen om strakker te worden? En trainen jullie nog extra bij voor de buik? Nemen jullie daarnaast nog extra supplementen of zoiets? Ben natuurlijk nog heel kort bezig dus resultaat zal wel even duren verwacht ik..
Dit kan je toch prima bij de sportschool vragen?
En naast beweging is natuurlijk van belang wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
om af te vallen is voeding belangrijker dan sporten.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
schema lijkt me in balans. minder eten zorgt voor afvallen. veel mensen komen aan door te sporten omdat ze er meer van gaan eten
supplementen zijn vooral leuk voor de leverancier.
Alle reacties Link kopieren
Je valt af als je minimaal 20 minuten intensief beweegt en op je voeding let.

En het kan een tijdje duren voordat de resultaten zichtbaar worden.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zie je ook daadwerkelijk dat je aankomt, of alleen maar op de weegschaal? Het kan best dat je door meer spiermassa aankomt (het aloude 'spieren wegen zwaarder dan vet' verhaal).

En eten is inderdaad 70/80%. Ik zou meer kijken naar hoe je lijf eruit ziet en hoe je kleding zit dan naar je gewicht! Dat kan best misleidend zijn, zeker met krachttraining.
Alle reacties Link kopieren
Prima012 of je ook echt aankomt of spieren opbouwd weet je denk ik pas als je naar je lichaam kijkt. Ik zou voor-foto's maken van jezelf en over een aantal maand weer. Als je dat dan naast elkaar legt kun je pas goed verschil zien.
Ik heb dit vorig jaar gedaan toen ik begon met sporten. Ik viel niet mega veel af maar na 3 maand zag ik op de foto's wel duidelijk verschil. Je zou ook verschillende delen van je lichaam kunnen opmeten zoals been, buik, bil en arm omvang en dit na een tijd vergelijken.
Ik zou me meer op wat je ziet richten dan op de weegschaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven