Kleding snowboarden

19-10-2018 22:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Morgen is het dan zo ver, ik ga voor het eerst snowboarden. Gezonde spanning, gezien ik nog nooit iets van wintersport heb gedaan. Ik ga indoor snowboarden en neem eerst les om vervolgens nog even 'vrij' aan de slag te gaan.

Nu vraag ik me dus af, wat is aan te raden qua kleding? Ik huur op locatie een skibroek, -jas, helm en uiteraard het board en de schoenen. Hieronder zat ik te denken om een hardlooplegging en sportshirt aan te trekken. Handschoenen en voetbalsokken neem ik ook zelf mee. Nu komt het echte vraagstuk; is het nodig om een muts en/of sportbh te dragen (qua hobbelen en zweten)? En ga ik op deze manier te warm/koud gekleed de baan op?

Helaas op internet niet alles kunnen vinden hierover, dus hopelijk zijn er hier wat mensen met ervaring hierin :)
Ik vind een sportbh altijd wel fijn, maar is niet perse nodig. Een muts kun je altijd meenemen en in je jaszak doen als het te warm is.

Succes morgen!

Edit: Wow, dat ik was vergeten dat we allemaal een helm dragen tegenwoordig 🤭
anoniem_353364 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 22:54
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik draag op de baan
Skibroek, skijas, lange sokken, een hemdje en handschoenen dan heb ik het precies lekker.

Op een baan ben je verplicht om een helm te dragen dus de muts heeft weinig zin.

Veel plezier l!!
Wat frietjemetmayo zegt. hardlooplegging is veel te warm.
Ik doe trouwens altijd skisokken.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
19-10-2018 22:24
Ik draag op de baan
Skibroek, skijas, lange sokken, een hemdje en handschoenen dan heb ik het precies lekker.

Op een baan ben je verplicht om een helm te dragen dus de muts heeft weinig zin.

Veel plezier l!!
Is dat nieuw? Heb in het verleden best vaak geboard, nog nooit een helm gedragen!

Tijdens het boarden krijg je het erg warm, zal dus niet te veel onder je jas aan doen. Mijn jas ging meestal uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ski zelfs op de berg op goede dagen niet met thermolegging en vaak ook met alleen softshell, want men wat warm.

Indoor draag ik skibroek, skisokken, langemouwenshirt en softshell.

Belangrijkst is goede handschoenen zodat als er iemand over je hand skiet je vinger er niet af ligt. Al die maniacs die niet kunnen skiën op zo’n piepkleine indoorbaan. Brrr :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het klinkt voor mij zo vreemd dat je het zo warm hebt bij -5! Ik ben echt een koukleum haha.

Maarja jullie zijn er bekender mee dan ik, dus ik neem die legging alleen mee als reserve. Thanks all! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven