Is dansen ook een sport?

20-10-2018 07:20 22 berichten
Bewegen is goed voor je zegt men. Ik ben sinds kort op aerobics. Het is leuk. Wat oefeningen doen op muziek en in het laatste kwartier een dansje. Ik ben hiertoe aangezet door het tv programma dance, dance, dance.
Wie doen er nog meer aan dansen om aan in conditie te blijven?
Aerobics is toch geen dansen?
Zes geopende topic binnen een half uur; volgens mij is dat een record.
Alle reacties Link kopieren
:@@:

Wow beetje irritant...
Het is cynthiao he mensen. Een paar jaar weggeweest maar herkenbaar aan de nutteloze zaken topic diarree. Die opent bij wijze van nog topics over of een rode kat die je kruist ook ongeluk kan brengen...
Alle reacties Link kopieren
Dansen/aerobics is bewegen, en dat is goed voor je. Of het sport is, hangt af van je definitie van sport, en of het intensief is. Als je merkt dat je hartslag omhoog gaat is het goed voor je conditie.
What a nuanced anxiety
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Als je er viervoudige salto's en pirouettes bij maakt wel natuurlijk. Als je maar wat heen en weer hopt niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar je bedoelt, of het gezond is? Bewegen is gezond, zolang je naar je lichaam luistert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Daag je lichaam geregeld wat uit; maak alle bewegingen die je wil kunnen maken, die je als kind makkelijk kon maken, en je blijft daar plezier van hebben. Weet je nog hoe makkelijk je hurkte en heen en weer rende zonder dat je hart noemenswaardig versnelde, hoe lang je touwtje kon springen, puur voor de lol?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SallySpectra* schreef:
20-10-2018 07:23
Aerobics is toch geen dansen?
Op het eind van de les worden de oefeningen samengevoegd tot een dansje. Heel leuk, het is weer een andere manier om je geheugen te trainen.
tyche schreef:
20-10-2018 08:30
Dansen/aerobics is bewegen, en dat is goed voor je. Of het sport is, hangt af van je definitie van sport, en of het intensief is. Als je merkt dat je hartslag omhoog gaat is het goed voor je conditie.
Weet jij of het ooit een onderdeel van de Olympische Spelen is geweest. Van ballroomdansen weet ik wel dat er wedstrijden worden gehouden. Je kan dan goud, zilver of brons winnen.
retrostar schreef:
20-10-2018 09:00
Als je er viervoudige salto's en pirouettes bij maakt wel natuurlijk. Als je maar wat heen en weer hopt niet.
Pirouettes horen bij klassieke ballet. Een intensieve manier van bewegen vind ik.
Ik ben in het voorjaar naar een breakdancevoorstelling geweest. Het was leuk. Is hier iemand op het forum die ooit aan breakdance heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
20-10-2018 10:20
Weet jij of het ooit een onderdeel van de Olympische Spelen is geweest. Van ballroomdansen weet ik wel dat er wedstrijden worden gehouden. Je kan dan goud, zilver of brons winnen.
Nee, dat weet ik niet. Je zou het kunnen opzoeken.
What a nuanced anxiety
Ballet is veel kracht, dus als je heel de les daarmee bezig bent is het zeker een sport.
cynthiao schreef:
23-10-2018 13:46
Ik ben in het voorjaar naar een breakdancevoorstelling geweest. Het was leuk. Is hier iemand op het forum die ooit aan breakdance heeft gedaan?
Toen ik heel klein was bij een sportschool. Maar de leraar kwam nooit opdagen dus toen ging ik eraf.
Nee. Schaken wel.
Ik had in november een zestal aerobicslessen gevolgd bij een sportschool. Het dansje dat we dat we geleerd hadden daarvan heb ik de danspassen ingesproken op de spraakrecorder van mijn mobiele telefoon.
Van tijd tot tijd deed ik dan de danspassen oefenenen.
Gisteren had ik een dvd van Destiny's child gehuurd bij de bieb. Toen heb ik mijn mooiste open zomerschoenen aangedaan en bij een drietal liedjes mijn danspasjes gedaan.
Nu ken ik de danspasjes uit het hoofd!
Goede korte workout.
Met open zomerschoenen dansen, is dat wel comfortabel?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik danste thuis in de huiskamer bij de TV. Dus kon ik mijn mooie zomer schoenen wel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven