Onderste bilspieren trainen

20-10-2018 21:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het afgelopen half jaar ben ik gaan sporten en daardoor ben ik wat afgevallen (van 66 naar 60 kilo, lengte 1.78 m). Sindsdien zijn mijn billen een beetje gaan hangen, dus ben ik begonnen met allerlei bilspieroefeningen. In de sportschool 2 keer per week de leg press, hip abductor/adductor en 2 keer 15 minuten traplopen met een trede overslaan. Thuis 250 glute bridges zonder gewicht per dag, steeds drie dagen en dan een dag rust.

Nu merk ik dat mijn billen zeker wat groter en steviger zijn geworden, alleen lijkt het alsof de onderkant van mijn billen is gaan plooien. Het is moeilijk uit te leggen hoe het er precies uitziet en ik kan nergens op internet een vergelijkbare foto vinden, maar ik denk dat mijn onderste bilspieren gewoon slap zijn.

Weet iemand hoe ik specifiek deze spieren kan trainen? Thuis zonder gewicht of in de sportschool? Squats lukken me niet en lunges voel ik helemaal niet in mijn billen.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hangende billen? De chirurg kan daar wat aan doen of je kan het natuurlijk ook gewoon accepteren. Heel weinig mensen hebben een perfect lijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de sportschool? 60 kilo bij 178 is niet veel. Ook niet echt vrouwelijk. Dan krijg je dus hangbillen
Kniebuigen of squats doen, alle andere oefeningen zijn overbodig voor een stevige bilpartij.
Alle reacties Link kopieren
Lunges voel je niet in je bilspieren? Dan doe je lunges-met-aanspannen-van-je-bilspieren?
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
20-10-2018 22:02
Vraag het de sportschool? 60 kilo bij 178 is niet veel. Ook niet echt vrouwelijk. Dan krijg je dus hangbillen
Wat een onzin..hangbillen omdat ze te dun is.
Alle reacties Link kopieren
Hipthrust, donkey kicks en fire hydrant kicks zijn onder andere goed. Ga niet alleen maar squatten, daar pak je voornamelijk je quadriceps mee.

Oh en Louise70 60 kilo bij 178 niet vrouwelijk? Kan gewoon als iemand een lager vetpercentage heeft. Of ben je pas vrouwelijk als je een laag vet hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zestig kilo niet echt dun bij die lengte. Prima gewicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kettlebell al eens geprobeerd? Kun je ook goed je bilspieren mee trainen. Geen idee overigens of je daarmee onderste bilspieren mee helpt.
Alle reacties Link kopieren
De bilspieren zitten uit tamelijk bovenaan, net onder je middel. Je zit er niet op. Dus op die plek waar je over klaagt zitten alleen maar botten en pezen (en vet). Ik denk dat je er enorm zwaar op zou moeten trainen om de gluteus zó dik te maken dat je billen naar boven worden gelift. Ik denk serieus dat dit niet gaat werken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meer gewicht gebruiken vooral bij hipthrusters (kon ik met 80 kg).

Probeer anders ook deze oefening eens. Is voor hamstring maar je voelt ook de onderkant van je bil: https://www.youtube.com/watch?v=WNB90xXLEOg

Kan ook met 1 been voor extra uitdaging.

Squaten pakt niet heel erg je bil aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewichtheffen met flinke gewichten schijnt het beste te zijn voor je bilpartij. Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel.
Cable pull through. Bulgarian Split Squats. Hip thrust. Glute bridge. Romanian one leg deadlift. Deadlift. Dat soort oefeningen zetten mijn billen wel "on fire". Squats zijn inderdaad meer voor de bovenbenen dan voor de billen. Kan geen kwaad, maar pakken niet specifiek de bilpartij aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat ook ja maar wat je noemt zijn best technische oefeningen die je netjes moet doen met een behoorlijk gewicht al voel je bulgarians ook zonder. To gebruikt vooral machines en geen free weights, stangen of kettlebells. Voor dat soort oefeningen heeft zij 1 op 1 uitleg nodig van een goede pt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Deze werkt nog beter dan squats overigens. Zeker als je een gewicht op je buik neerlegt

https://www.youtube.com/watch?v=bXyhN4CK0_8

How to target the under butt...... voila

https://www.youtube.com/watch?v=8c82uHwv1oo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven