Spinning thuis

26-10-2018 20:10 9 berichten
Ik heb jarenlang aan spinning gedaan in een sportschool. Dat vond ik erg leuk en vooral: mijn lijf werd er heel strak van. Ik woon nu in een dorp en de dichtstbijzijnde sportschool is op 30 minuten afstand (met de auto). Ik merk dat dat voor mij een drempel is. Nu overweeg ik om via Marktplaats een goede tweedehands spinningfiets aan te schaffen en op YouTube heb ik heel gevarieerde spinninglessen gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn spinningbike ging na twee keer stuk.
Terwijl het net zo handig was: favo serie opzetten en fietsen.

Daarna is spinningbike een kledingrek geworden.
Voor ochtendjassen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met thuis spinning maar ik heb wel een grote en hoge zolder waar ik zelf sport.
Ik heb er een hometrainer staan, een stepbankje en wat kettlebells, een springtouw en een yogamat. Ik ga meestal springtouwen op zolder en daarna ga ik met de stepbank en kettlebells aan de slag. Ik heb een dvd van Carlos Lens die ik op de computer opzet en dan kan ik zo de oefeningen volgen. Ook op Youtube staan veel en allerlei soorten oefeningen. Ideaal. Voor mij werkt dit beter dan naar de sportschool gaan en het is nog goedkoper ook.
Tijden gedaan, had de spinning bike met een verzameling workout dvd's gekocht van iemand via marktplaats. Nu al een tijd niet meer gebruikt en de fiets is naar zolder verhuisd. Wil het eigenlijk weer thuis gaan doen maar ik heb die dvd's niet meer.
Waar vinden jullie leuke lessen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een tijd heel fanatiek gedaan, ook omdat ik destijds ook verder van een sportschool woonde. De fiets stond op zolder, de drempel was daardoor heel laag. Met de nodige discipline en goede muziek is het wel te doen. Maar echt leuk, nee dat niet, dan mis je echt de energie van een een groepsles in de sportschool. Bij mij fungeerde de fiets in no-time als kledingrek en ikzelf ging toch weer naar de sportschool. Zou het niet doen als ik jou was.
Give it your all!
Club Virtual is leuk. Kies voor de lessen met Evert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een spinningfiets thuis. Voordien had ik een hometrainer maar door dat die stuk was koos ik voor een spinning fiets. Zeer tevreden over. Je kan niet anders dan ‘snel’ fietsen. Ivm een hometrainer toch.
Ook maar is wat opzoekingen doen over online lessen maar ik vond er voornamelijk in het Engels. Zal nog eens wat beter moeten zoeken :-)
Ik kijk vooral vlogjes op YouTube tijdens het sporten (heb ook een crosstrainer en buikspierwiel)
anoniem_378339 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 10:25
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
N0ra schreef:
31-10-2018 20:40
Ik heb dat een tijd heel fanatiek gedaan, ook omdat ik destijds ook verder van een sportschool woonde. De fiets stond op zolder, de drempel was daardoor heel laag. Met de nodige discipline en goede muziek is het wel te doen. Maar echt leuk, nee dat niet, dan mis je echt de energie van een een groepsles in de sportschool. Bij mij fungeerde de fiets in no-time als kledingrek en ikzelf ging toch weer naar de sportschool. Zou het niet doen als ik jou was.
Dit.
De fiets en de muziek is het probleem niet, maar ik zat met een chagerijnige bakkes te fietsen, omdat ik er niks aan vond zonder de energie van anderen om mij heen. Andere sportende mensen motiveren mij. Toen mijn fiets al snel stuk ging was ik eigenlijk een beetje opgelucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort wat fitness apparaten in de schuur. Alles via marktplaats :-). 1 spinningfiets was €75,- en daar bleek ik -eenmaal thuis- niet goed op te kunnen zitten. Zadel kon niet nog lager en staand fietsen ging ook niet. Nu een andere voor vergelijkbaar bedrag gekocht en die is beter qua verstelbaarheid. Let daar dus goed op en verwacht net teveel voor dat geld. Ik gebruik 'm voornamelijk voor warming up. Voor een echte spinning workout zou ik wat meer uitgeven en hem ook goed testen!
Float like a butterfly
Sting like a bee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven