sporten weer oppakken

02-11-2018 10:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was er klaar mee! Al jaren geen energie. Al maanden rondlopen met vage klachten. (oa 1 keer zomaar flauwvallen). Veel medische onderzoeken waar niets uit is gekomen. Ik zou me prima moeten voelen....en toch....na mijn werk op de bank en verder niets...kapot gewoon.

Al de laatste tijd iets meer gaan wandelen. Maar deze week wat radicaler te werk gegaan. Maandag had ik ineens een aanval...ik zou wel weer eens kunnen zwemmen dacht ik. Hup, die avond van de luie bank af, op de fiets naar het zwembad (10 minuten slechts) en 20 baantjes getrokken. Da's maar 500 meter...maar goed voor een eerste keer weer en ik kom van ver.

Iedere dag gelunchtwandelt. De stappenteller tikt de 10.000 aan. Want alleen sporten is niet voldoende.

Donderdag tweede aanval. Ik ben al jaren donateur van de sportschool (lees, ik betaal maar ga nooit). Heb gebeld voor weer een intake. Ik kon meteen die avond want er was een plek vrijgevallen. Lichaamsmeting gehad...auw...resultaten doen pijn. Gewicht, vetpercentage...niet oke. Maar goed dat wist ik en ik moet het anders zien. Er is veel verbeter potentieel.

Zou alleen praten en plan maken zijn, maar toch sportkleding mee. Na intake vroeg ik of er een groepsles startte. Ja dus....een flinke actieve.

Vandaag spierpijn. Maar ook voldaan. En tegelijkertijd bezorgd. Heb wel vaker starten gemaakt, maar bij de eerste zware verkoudheid weer gestopt en draad niet meer opgepakt. Nu bezorgd omdat ik weet dat die moeilijke momenten wel gaan komen. Hoe pak ik dan door?

Maar de hoop is dat ik nu steeds afspraken heb op de sportschool. Ik word verwacht. Hoop dat dit de stok achter de deur is.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! En nu volhouden
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Stort jezelf er niet meteen in met alles willen doen.
Kijk wat je leuk vindt en ga daarvoor.
Succes, het begin is er.
En de leeftijd isssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz????
:-$
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
02-11-2018 10:32
En de leeftijd isssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz????
:-$
eind 40 (40 something :puh: )

Dank allemaal voor de aanmoedigingen. Ik moest het ff van me af schrijven.

Zijn er nog meer die zelf ook beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Je had laatst een actie van een supermarkt (ik weet niet of ik de naam mag noemen) daar kon je kaartjes krijgen om kennis te maken met verschillende sporten. Voor jou is het misschien mosterd, maar misschien een idee voor iemand die mee leest.

Verder zou ik wel een sport kiezen die je echt leuk vind. Samen met iemand gaan. Op een vaste tijd/dag gaan. En geen hoge eisen stellen aan jezelf. Doe het eerst om lekker te bewegen en wat conditie op te bouwen.

En pak tussendoor eens vaker de fiets of de trap etc.

Maar super hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin heel vaak opnieuw :P
In principe ga ik elke week twee keer fitnessen maar als ik moet invallen op mijn werk of als mijn voeten niet meewerken( hielspoor) dan ga ik net zo makkelijk( te makkelijk!) die week niet.
Ik was op vakantie en daarvoor twee weken snot verkouden dus de vorige week was de eerste keer in 5 weken. Deze week wel twee keer geweest. En dat ben ik volgende week ook van plan. Vandaag krijg ik mijn rooster voor volgende week en dan plan ik het in. Ik wil wel s’morgens of s’middags want s’avonds heb ik er echt geen energie voor en dan vind ik het er ook te druk.
Alle reacties Link kopieren
Ja super, gewoon gaan en dan op vaste momenten in de week. Zo creëer je een ritme. Ook gaan als je geen zin hebt. Groepslessen zijn laagdrempelig en werken prima. Er is ook superveel keuze in. En ja, gewoon op je eigen nivo sporten.
Kom net terug van hardlopen, kilometertje of 4, 5 misschien.
Jij bent eind veertig, dan kan ik met veel moeite jouw moeder zijn.

Ik durf niet te stoppen omdat ik dan bang ben dat ik er nooit meer mee ga beginnen.

Ik ben op mijn 57 gestart met hardlopen. Als jij eind veertig bent, dan kan je nog dikwijls (opnieuw) beginnen vooraleer je mijn leeftijd bent.

Ik loop altijd alleen, sommigen willen niet alleen sporten, ik wel: dan ga ik wanneer ik zin heb, tijd heb, me goed voel. En anders is er altijd die andere die niet kan en waardoor je zelf ook niet gaat. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Kom op, denk aan al wat je er persoonlijk bij te winnen hebt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie reacties.

Vrijdagavond (nadat ik ruim de 10000 stappen had gehaald) lekker s avonds op de bank gehangen. Het weekend gezorgd die 10.000 stappen te halen. Gelukkig was het heerlijk weer.

Maandag weer gezwommen. Ook gezond eten gaat goed, zonder dat ik overdrijf. Ik eet heerlijk maar heb gek genoeg sneller genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in januari overgestapt naar een andere sportschool. Goede begeleiding en veel mogelijkheden. In het begin had ik wekelijks een afspraak met een sportcoach en later 1x per maand. Daarnaast hadden ze ook een challenge waarin je werd uitgedaagd binnen 100 dagen een bepaald aantal x te sporten.

Ik merkte zelf dat ik veel meer energie had waardoor het ook makkelijker was om juist te gaan sporten. Ik voelde me fitter, gezonder en had een vast ritme.

Nu twee drukke maanden achter de rug met veel andere verplichtingen. Hierdoor bijna niet gesport. Voel me moe, ben niet vooruit te branden en heb heel erg last van het geen structuur hebben.

Ben deze week weer begonnen en wil weer een vast ritme creëren. Dit kost wel wat moeite maar ik weet ook wat het me oplevert!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, hier precies dezelfde situatie. Eind 40, tijdje niet gesport (> een jaar) en ook moe en weinig energiek na een dag werken.
In juni gestart met afvallen onder begeleiding, -11kg nu, maar moet nog even door. Nu op advies van de diëtiste gestart met sporten, man man wat zag ik er tegenop om weer bij nul te moeten beginnen. 5 jaar geleden liep ik 3x pwk 10-12km zonder morren en nu was mijn conditie -10 zeg maar.
Nu 2x gaan bootcampen (ik doe vooral krachttraining omdat mijn diëtiste aangeeft dat dit voor mijn doel, afvallen, het meest effectief is) en voor de rest van de maand vast alle trainingen ingevuld en aangemeld. Een goede stok achter de deur.
Ik kan niet meer lopen van de spierpijn haha, maar voelt wel lekker! Heerlijk om weer bezig te zijn, buiten te zijn (ik zit voor werk altijd binnen) en weer wat te bewegen. Nu nog leren doseren want ik was kapót maandag haha.
Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mezelf altijd aan het begin van de week wat doelen. Hoe vaak ik wil gaan en wat ik dan wil doen.

En dat probeer ik dan zo vroeg mogelijk in de week af te werken. Voorbeeld: ik wil deze week 3x sporten. Dan ga ik op maandag, woensdag en donderdag. Dan is het maar alvast achter de rug. En vaak denk ik dan ergens tussen vrijdag en zondag "goh, kan nu ook best even gaan". Met als resultaat dat ik vaker ga dan gepland ;)

En als je geen zin hebt, ga dan toch even maar doe een gereduceerd programma. Dan ben je toch geweest, maar maak je het jezelf niet zo moeilijk. En dat verlaagt de volgende keren weer de drempel om toch te gaan (ook als je geen zin hebt).
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er meerdere zijn. Goede tip Pinaco...desnoods een gereduceerd programma. Altijd beter dan op de bank hangen.

Annie...poe...11 kg er al af!

3jummy al weer een nieuw ritme gevonden?

Zo...tot nu toe bijna iedere dag de 10.000 stappen gehaald. Van het weekend niet, want ik had kinderen te logeren.

Gister naar sportschool geweest ipv gaan zwemmen. Ik had zo'n zin het programmatje te proberen....ik grijns terwijl ik zeg ik had zo'n zin :-D

Het gaat goed, wel op meerdere plekken spierpijn maar niet al te erg. Gezond eten gaat vrij aardig al zeg ik het zelf. Alsof er een knop om is. Ik heb geen eens zin om teveel te eten.

Maar ben zooooo bang dat ik ineens weer afhaak.

Sportschool heeft een programma waarbij je regelmatig een contactmoment hebt met een afspraak. Tja....dan moet je wel...dus hoop dat dit voldoende stok achter de deur is.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook een tip voor! Wissel af, dat houdt het leuk. De ene dag zwemmen, dan wandelen, flink stuk fietsen, keertje naar de sportschool... Alle beweging telt!
Alle reacties Link kopieren
Oei...heb het ff zwaar. Merk dat ik erg moe ben. Nu in week 5 daalt (nu al) enthousiasme.
Ik ga vanavond braaf, de 10000 stappen per dag vallen me soms zwaar. Cardio voor en na gewichten....zwaar.
Gewichten vind ik juist lichter worden :)

Ik moet wel vanavond, eerst body attack daarna privé afspraak met uitleg over hartslag zones
Alle reacties Link kopieren
Ineens een idee. Bij thuiskomst heb ik oude kleding gepast. Ik ben nu ruim 3 kg lichter. Ik had voor afvalproject
/sportproject jurken die min niet goed stonden want te dik weggehangen. Ik heb er net weer 4 terug Gehangen. Met nog 1 a 2 kg eraf staan ze nog mooier.


Verder twee kledingsstukken die ik nog nooit heb gedragen maar ooit als motivatie kocht kunnen wel dicht...maar staan niet zo mooi nog. Die wachten nog 2 kg.
Alle reacties Link kopieren
ellenz schreef:
02-11-2018 10:44

Zijn er nog meer die zelf ook beginnen?
Ja, herkenbaar. Maar vanaf vandaag heb ik echt goede moed het vol te gaan houden,....
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
13-11-2018 18:29
Daar heb ik ook een tip voor! Wissel af, dat houdt het leuk. De ene dag zwemmen, dan wandelen, flink stuk fietsen, keertje naar de sportschool... Alle beweging telt!
Thanks voor de tip, ik denk dat afwisseling inderdaad erg belangrijk is.
Wat goed dat je weer begonnen bent met sporten!
Boogschutter10 schreef:
02-11-2018 12:08
Ja super, gewoon gaan en dan op vaste momenten in de week. Zo creëer je een ritme. Ook gaan als je geen zin hebt.
Dit is heel belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven