Ervaring compartiment syndroom

14-11-2018 21:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds juli ben ik onder behandeling bij de fysio. Huisarts vermoede shint splints.
Braaf volgde ik de instructies op en liet ik zooltjes aanmeten. Al snel kreeg ik twijfels bij zijn manier van werken. Ik ga vrijwel alle sessie aan pijn te hebben maar hij voelde nooit en ging met mij steeds de sportzaal in.
Bij controle van de steunzolen werd aangegeven dat zij toch wel verbetering had verwacht. Echter werden de klachten alleen maar erger. Ik heb op haar aanraden dus een verwijzing gevraagd naar de sportarts.
Maandag daar geweest en hij vermoed compartiment syndroom. Hij stuurt mij door naar Veldhoven voor verder onderzoek. Zij er mensen die hier aan geopereerd zijn en wat zijn de ervaringen? de dingen die ik op internet lees zijn niet heel positief....
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb hier ervaring mee. Niet met een operatie, dat wilde ik niet.
Ik liep bij de fysio en kreeg oefeningen, en heb zelf een opbouwschema voor hardlopen gemaakt. Heel rustig opgebouwd, met een goede warming up.
Nu 2jr na de diagnose kan ik weer (ene dag wel, andere dag niet, slechte dagen blijf ik houden) 10km hardlopen. Maar altijd met een rustige start en met echt een goede warming-up en compressie kousen aan.
Met koud weer heb ik er trouwens meer last van dan in de zomer.
En herstel gaat langzaam, en helemaal over gaat het bij mij denk ik nooit
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij drukmetingen gedaan dan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De vliezen die om elk spiercompartiment in je onderbeen zitten, zijn heel hard en stug en geven niet mee als er extra bloed in de spier komt, nodig voor de spierinspanning. En het groeien van de spier is dan helemáál onmogelijk. Het geeft vaak pijn en ontsteking. Als de druk dus te hoog oploopt dan kunnen ze ervoor kiezen om een snee in de fascia te geven. Maar dat doen ze niet zomaar. Eerder zouden ze je adviseren om je sportiviteit wat te beperken. Dan gaat het ook over. In urgente gevallen waarbij er te weinig bloed in kan komen is het een spoedoperatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-11-2018 23:27
De vliezen die om elk spiercompartiment in je onderbeen zitten, zijn heel hard en stug en geven niet mee als er extra bloed in de spier komt, nodig voor de spierinspanning. En het groeien van de spier is dan helemáál onmogelijk. Het geeft vaak pijn en ontsteking. Als de druk dus te hoog oploopt dan kunnen ze ervoor kiezen om een snee in de fascia te geven. Maar dat doen ze niet zomaar. Eerder zouden ze je adviseren om je sportiviteit wat te beperken. Dan gaat het ook over. In urgente gevallen waarbij er te weinig bloed in kan komen is het een spoedoperatie.
De drukmeting gaan ze nog doen maar ze verwachten wel dat het opereren wordt. Rust heeft geen zin. Ik loop al 9 jaar met deze klachten en iedere keer spelen ze eerder op. Probeer altijd al 5 km te lopen met Evy. Dan kom ik tot les 25, maar rust want kan nier lopen vanwege de pijn, jaar erna is het bij les 20 gedaan. Dit jaar was her bij les 2 al dat ik kreupel en jankend van de pijn langs de weg liep. En dan zit er steeds minimaal 9 maanden zonder sport tussen
Alle reacties Link kopieren
Negen jaar is lang. Ik hoop voor je dat er een goede diagnose en behandeling uitkomt. Ik vind het heel bijzonder dat je toch nog steeds probeert hard te lopen. Het moet een teleurstelling geweest zijn dat de klachten praktisch meteen terugkwamen na de eerste keren dat je weer ging hardlopen.

Misschien moet je, mocht de behandeling onvoldoende resultaat hebben, toch kiezen voor een andere sport, afhankelijk van de belasting van de spierbundels die je pijnen veroorzaken. Ik denk dat de sportarts aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek je hierover kan adviseren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven