Welke rustige sport? Yoga of toch Tai Chi?

29-11-2018 16:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat sport. Echt. Ik heb gewoon geen sportlijf, bonkig, lomp. (gewoon BMI hoor)
Toch heb ik een jaar of 11 aan BBB gedaan, tot me dit te zwaar werd. Daarna een jaar of vijf Slowpower gedaan (krachttraining zoals planken en squatten op muziek van serieus John Denver en consorten), maar daar was ik met 20 jaar verschil de jongste en de lessen zijn zeer eentonig bij twee keer in de week. Ook hou ik niet van al dat gedoe met over skippyballen rollen en het gevecht elke les om de ballen en halters.

Door een blessure in februari gestopt met sporten. Ik heb af en toe gezwommen, maar ik ben geen winterzwemmer. Ook kreeg ik fysiotherapie tegen mijn blessure. Nu ben ik weer 'fris en fruitig'. :-)

Ik heb een zittend beroep. Ik zit zeker 7 uur per dag achter mijn pc.
Dat is niet heel tof voor mijn schouders en ik merk dat ik daar 'strak' ben.
Ik hoef niet af te vallen. Ik hoef geen topconditie. Ik ben nu halverwege de veertig en wil gewoon happy in mijn vel zitten zonder 'strakke' schouders en met een íets meer 'getoned' lijf. Boodschappen doe ik lopend, na het eten wandel ik af en toe, ik ren de trap op thuis ipv lopen, kortom, aan de kleine dingen denk ik wel. Maar nog steeds blijven die schouders en nek wat 'strak'.

Nu biedt mijn sportschool best veel aan. :-)
Mijn probleem. Spinning, combat, Xcore, body pump... ik word al moe als ik het zie.
Ik twijfel zelf over:
- stretch & relax
- body balance
- Vinyassa Flow yoga
- Tai Chi
- rugfit
- Yin-yoga
- Pilates

Maar ik heb geen idee wat dit allemaal is, geen conditie, en ik ben absoluut niet into 'chakra's' en 'voel je energiebal ontwaken'.
Wel wil ik graag lekker in mijn vel zitten zonder de rest van de dag bekaf te zijn.

Wie van jullie doet wat en vooral: waarom? Ik ben echt heel blij met alle tips en dingen die ik kan meenemen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie sport-ervaringen en ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 jaar 2x in de week naar pilates. Je wordt er soepel en sterker van. Alle oefeningen met je eigen lichaamsgewicht. Aanrader!
Ik zou al die lessen gewoon 1 keer uitproberen, dan merk je vanzelf wat het best bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Even een update, ik heb zo'n goede tips gehad hier.

Vanmorgen heb ik een les 'Stretch en Relax' gevolgd. Dat is een soort yoga. Het was best zweverig (maak contact met de aarde / voel je ingewanden) maar de lerares was zo leuk dat het helemaal niet zwaar voelde. Eerst 25 minuten mediteren en dan nog een half uur vier bindweefsel yogaoefeningen met zware stretch. Ik vond het eerlijk gezegd nog best lastig, helemaal uitgerekt, haha. Maar ik moet zeggen dat het wel leuk was (leuke groep ook, leuke lerares). Ik denk dat ik volgende week deze les weer pak want ik voel me nu best 'verfrist' en trots.

Daarna ben ik naar Curves gegaan voor een kennismaking zonder sporten zelf. Ik vond de dames best op leeftijd (60 plus) in mijn dorp, maar wel erg aardig. De oefeningen vond ik best snel gaan (30 seconden). Voordat sommigen hun sleutel in het apparaat gestopt hadden en erop zaten, was er al een piepje. Wel lees ik overal dat het effectief is, maar dat is 'gewoon' sporten ook, zolang je maar bezig bent, nietwaar?

Ik vond Curves best duur (alleen Smart hier maakt 57 euro per maand vanaf 1 januari (tien euro minder als je een jaar tekent wat ik nog niet wil) en dan ook nog 50 euro meet- en inschrijfgeld). Mijn sportschool vraagt 30 euro per maand voor alle lessen die ze aanbieden, en dat zijn er best veel. Ik probeer de volgende weken eens te kijken naar Less Mills Tone, Body Balance en Yoga Yin, Tai Chi en Vinyassa Flow Yoga en misschien BBB op halve kracht. ;-)

Vond jullie tips allemaal superfijn! Op naar een soepel en getoned lijf!
Alle reacties Link kopieren
Super!
margot73 schreef:
04-12-2018 15:45
Even een update, ik heb zo'n goede tips gehad hier.

Vanmorgen heb ik een les 'Stretch en Relax' gevolgd. Dat is een soort yoga. Het was best zweverig (maak contact met de aarde / voel je ingewanden) maar de lerares was zo leuk dat het helemaal niet zwaar voelde. Eerst 25 minuten mediteren en dan nog een half uur vier bindweefsel yogaoefeningen met zware stretch. Ik vond het eerlijk gezegd nog best lastig, helemaal uitgerekt, haha. Maar ik moet zeggen dat het wel leuk was (leuke groep ook, leuke lerares). Ik denk dat ik volgende week deze les weer pak want ik voel me nu best 'verfrist' en trots.

Daarna ben ik naar Curves gegaan voor een kennismaking zonder sporten zelf. Ik vond de dames best op leeftijd (60 plus) in mijn dorp, maar wel erg aardig. De oefeningen vond ik best snel gaan (30 seconden). Voordat sommigen hun sleutel in het apparaat gestopt hadden en erop zaten, was er al een piepje. Wel lees ik overal dat het effectief is, maar dat is 'gewoon' sporten ook, zolang je maar bezig bent, nietwaar?

Ik vond Curves best duur (alleen Smart hier maakt 57 euro per maand vanaf 1 januari (tien euro minder als je een jaar tekent wat ik nog niet wil) en dan ook nog 50 euro meet- en inschrijfgeld). Mijn sportschool vraagt 30 euro per maand voor alle lessen die ze aanbieden, en dat zijn er best veel. Ik probeer de volgende weken eens te kijken naar Less Mills Tone, Body Balance en Yoga Yin, Tai Chi en Vinyassa Flow Yoga en misschien BBB op halve kracht. ;-)

Vond jullie tips allemaal superfijn! Op naar een soepel en getoned lijf!

Een sleutel in het apparaat? Dat hoeft hier helemaal niet.
Het is idd best prijzig. Ik denk dat als ze de prijzen zouden verlagen er veel meer dames lid zouden worden.

Maar voor mij heeft het 2 voorwaarden : het is dichtbij en het sporten duurt niet lang.
Na een paar weken sporten (om de dag) knellen mijn broeken niet meer. En dan let ik eerlijk gezegd niet eens op de calorieën.


Op naar de volgende sport jij 😀.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven