Smartwatch/gps : wandelroutes/andere sport hobby

17-12-2018 13:41 12 berichten
Hi,

Ik ben benieuwd wie er een smartwatch heeft.

Ik heb zelf een iPhone en twijfelt om Apple watch te halen.
Ik vind die van fitbit ook mooi en wat je ermee kan is top.

Ik zou graag wandelroutes willen gebruiken dmv zo een watch. En mijn telefoon dus thuis laten.
Ik werk in de zorg. Dus zou fijn zijn ook eentje die waterdicht is.

Heeft iemand ervaring mee?
Je mag ook natuurlijk melden wat je nog meer ermee doet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung sport gear. Vind ik heel prettig. Mijn man heeft een iwatch, die werkt net weer wat anders.

Ik vond het zelf fijn vond was naar de winkel en verschillende horloges naast elkaar bekijken, wat ze kunnen en doen.
Later is nu
Ik ben heel blij met mijn iwatch. Ik weet alleen niet of dat wat jij wil, de watch ook daadwerkelijk kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een apple watch en vind hem erg fijn. Ik gebruik hem alleen niet voor wandelroutes, dus ik weet niet wat hij op dat gebied kan. In ieder geval kan hij routes vastleggen die je loopt.
Let er wel op dat hij geen internet heeft en je er ook alleen mee kan bellen als je telefoon in de buurt is. Het lijkt mij bij wandeltochten wel fijn om te kunnen bellen als er iets is. Waarom wil je je telefoon niet meenemen? Zoveel extra gewicht/ruimte is dat nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Veel van die horloges kunnen wel de routes tracken, maar niet de routes weergeven.

In zo'n geval ben je beter af met een GPS-apparaat waarin je een (wat groter) schermpje hebt met een kaart. De meeste mensen hebben dit al in de vorm van een telefoon alleen is hier vaak de batterij de beperkende factor. Bij die apparaten is dat niet het geval.

Overigens kan je telefoon net zo goed je route traceren als een sporthorloge.
Alle reacties Link kopieren
Dan kan hij dus het beste gewoon zijn telefoon meenemen en een goede powerbank.
pamelacourson schreef:
18-12-2018 08:57
Dan kan hij dus het beste gewoon zijn telefoon meenemen en een goede powerbank.
Ja misschien is dat het beste eigenlijk.

Ik neem niet altijd mijn telefoon mee, vind het irritant.

Dus als ga wandelen soms dan neem ik het niet mee....
gizzmo-returns schreef:
17-12-2018 14:40
Ik ben heel blij met mijn iwatch. Ik weet alleen niet of dat wat jij wil, de watch ook daadwerkelijk kan.
Wat doe je meest mee? Wat vind je fijnst aan?
Ilovefairytales schreef:
18-12-2018 16:03
Wat doe je meest mee? Wat vind je fijnst aan?
Een fatsoenlijke stappenteller, hartslagmeter, bewegingsdoelen qua activiteiten etc.
Het maakt me actiever als voorheen in iedere geval.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
17-12-2018 23:24
Veel van die horloges kunnen wel de routes tracken, maar niet de routes weergeven.

In zo'n geval ben je beter af met een GPS-apparaat waarin je een (wat groter) schermpje hebt met een kaart. De meeste mensen hebben dit al in de vorm van een telefoon alleen is hier vaak de batterij de beperkende factor. Bij die apparaten is dat niet het geval.

Overigens kan je telefoon net zo goed je route traceren als een sporthorloge.

Jawel hoor. Bij mijn watch moet ik daarvoor een extra kaart downloaden, maar ook op andere horloges heb ik wel navigatie gezien. Kost bij die van mij zo'n 1,29 euro, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
18-12-2018 15:18
Ja misschien is dat het beste eigenlijk.

Ik neem niet altijd mijn telefoon mee, vind het irritant.

Dus als ga wandelen soms dan neem ik het niet mee....
Als je op je telefoon vooraf de kaart download (bijv. in google maps) kunt je de telefoon van internet/netwerk afhalen via de vliegtuigmodus. De GPS kun je dan wel aan zetten (gaat automatisch of wordt gevraagd als je dan de kaart opent). Dan word je niet gebeld als je onderweg bent of gestoord door berichtjes (en je batterij gaat langer mee).

Nadeel is wel dat die telefoonschermen buiten bij mooi weer vaak slecht leesbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-12-2018 16:06
Een fatsoenlijke stappenteller, hartslagmeter, bewegingsdoelen qua activiteiten etc.
Het maakt me actiever als voorheen in iedere geval.
Idem hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven