Fitchannel, ervaringen?

01-01-2019 23:32 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op de reclame sporten via Fitchannel voorbijkomen, vanuit huis sporten. Heb de website bekeken en lijkt interessant, ook niet heel prijzig mocht het toch niks zijn.
Ik heb mn fitness abo per vandaag opgezegd omdat dat echt niks voor mij is, maar moet wel iets gaan doen.

Heeft iemand positieve of negatieve ervaring met Fitchannel?
Alle reacties Link kopieren
Ach, schrijf je lekker in, verdienen zij ook weer hun geld mee.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit welke methode je gaat proberen. Het gaat erom dat je het zelf gewoon wil en door zet. En of je dat met methode 1 of 2 doet maakt echt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het afgelopen jaar gesport via Fitchannel en blijf ook dit jaar lid. Ik werd lid vanwege de trainingen gericht op conditie e.d., maar heb ook de yogacursus voor beginners gedaan. Was mijn eerste kennismaking met yoga en vond het een leuke cursus.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me gisteren aangemeld bij Fitchannel en net mijn eerste workout gedaan. Dat beviel goed!
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat er (itt de sportschool) niemand is die je houding en techniek corrigeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ondertussen ook aangemeld. Welke Workout doe je Seven?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu de trainingen van Carlos. 25 minuten HIT, soms wel pittig. Wil misschien die nieuwe dans workouts gaan proberen. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk jij dat dit jou meer brengt dan de sportschool?
Volgens mij is het hetzelfde alleen wordt je niet gemotiveerd, niet gecorrigeerd en is er niemand aan wie je vragen kunt stellen, je bent dus volledig op jezelf aangewezen.
Alle reacties Link kopieren
Seven136 schreef:
14-01-2019 06:15
Ik doe nu de trainingen van Carlos. 25 minuten HIT, soms wel pittig. Wil misschien die nieuwe dans workouts gaan proberen. En jij?
Ik heb vanavond de eerste les van Carlos gedaan, idd pittig maar ben ook weinig gewend ;-D
Bij welke les ben jij?
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
14-01-2019 10:59
Wat denk jij dat dit jou meer brengt dan de sportschool?
Volgens mij is het hetzelfde alleen wordt je niet gemotiveerd, niet gecorrigeerd en is er niemand aan wie je vragen kunt stellen, je bent dus volledig op jezelf aangewezen.
Het scheelt me het ritje naar de sportschool, dus de drempel om te beginnen is veeeel lager. Manlief kan ook meedoen. Bij m’n vorige sportschool werd ik ook niet begeleid dus ook geen correcties.
Alle reacties Link kopieren
Iris29 schreef:
15-01-2019 22:36
Het scheelt me het ritje naar de sportschool, dus de drempel om te beginnen is veeeel lager. Manlief kan ook meedoen. Bij m’n vorige sportschool werd ik ook niet begeleid dus ook geen correcties.
Dan zat je helaas niet bij een goede sportschool want waar ik ga lopen diverse trainers rond die tips geven en iedereen in de gaten houden.
Maar als dit voor jou werkt is dat toch perfect! Ik zou het thuis niet doen en dat weet ik van mezelf daarom ga ik naar de sportschool.
Draakje2018 schreef:
14-01-2019 10:59
Wat denk jij dat dit jou meer brengt dan de sportschool?
Volgens mij is het hetzelfde alleen wordt je niet gemotiveerd, niet gecorrigeerd en is er niemand aan wie je vragen kunt stellen, je bent dus volledig op jezelf aangewezen.
Ik ben ook aan het overwegen om dit te gaan doen en zie echt wel de voordelen. Als ik naar een sportschool zou gaan dan zou het kostentechnisch een budgetsportschool zijn. Daar word je echt niet begeleid en gemotiveerd en corrigeert ook niemand je houding. Plus dat ik daar maar wat zou doen en niet weet wat nu echt de bedoeling is. Daarnaast wil ik na mijn werk bijvoorbeeld lekker thuis zijn en niet weer mezelf helemaal moeten omkleden, naar de sportschool slepen, daar mijn ding doen en weer terug gaan. Ik weet uit ervaring dat ik dan vooral hoofdsponsor van de sportschool ben. Als je naar een sportschool gaat waar hetgeen jij noemt wel allemaal gebeurt dan ben je al snel €40,- per maand kwijt. Dat weegt kostentechnisch voor mij echt niet tegen elkaar op. Plus dat je daar ook pas gemotiveerd wordt als je er al bent en als ik er al ben hoef ik nou juist niet meer gemotiveerd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat inderdaad bij een budget sportschool waar begeleiding niet bij zat inbegrepen. Anders ben je zo minstens € 40 per maand kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed voor beginnende sporters of voor als je een thuissituatie hebt waarin je niet gemakkelijk naar een sportschool kunt gaan.

Blijft wel een surrogaat voor een echte sportschool. Bij online lessen mis je de positieve groepsdruk van docent en andere sporters die ervoor zorgt dat je veel meer rendement uit een training haalt.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
16-01-2019 21:21
Ik ben ook aan het overwegen om dit te gaan doen en zie echt wel de voordelen. Als ik naar een sportschool zou gaan dan zou het kostentechnisch een budgetsportschool zijn. Daar word je echt niet begeleid en gemotiveerd en corrigeert ook niemand je houding. Plus dat ik daar maar wat zou doen en niet weet wat nu echt de bedoeling is. Daarnaast wil ik na mijn werk bijvoorbeeld lekker thuis zijn en niet weer mezelf helemaal moeten omkleden, naar de sportschool slepen, daar mijn ding doen en weer terug gaan. Ik weet uit ervaring dat ik dan vooral hoofdsponsor van de sportschool ben. Als je naar een sportschool gaat waar hetgeen jij noemt wel allemaal gebeurt dan ben je al snel €40,- per maand kwijt. Dat weegt kostentechnisch voor mij echt niet tegen elkaar op. Plus dat je daar ook pas gemotiveerd wordt als je er al bent en als ik er al ben hoef ik nou juist niet meer gemotiveerd te worden.
Klopt qua kosten, ik ben 50 euro per maand kwijt voor onbeperkt sporten.
Het ligt ook aan de persoon, want ik ga al jaren 3 x per week met plezier naar de sportschool.
Als je de motivatie niet hebt om te gaan moet je jezelf wel afvragen of je jezelf kunt motiveren dit thuis te doen, en is het antwoord ja nou prima toch. Ik ga liever naar de sportschool want ik weet uit ervaring dat ik thuis niet 3 x per week ga sporten, dan heb ik ineens heel veel andere dingen te doen.
Het sporten staat ook echt geblokt in mijn agenda en alleen belangrijke dingen gaan voor mijn afspraak met mezelf :)
Zelf ben ik ook heel benieuwd naar Fitchannel. Ben alleen bang dat het weer zoiets is wat ik niet lang ga doen. Kan iemand mij vertellen of je bij veel trainingen moet springen of joggen op de plek o.i.d.? Ik durf dat niet helemaal aan met de onder buren. Voorlopig vanavond maar een gratis youtube sportfilmpje aan, mezelf eerst bewijzen dat ik ga doen.

Sportschool heb ik trouwens ook een poos gedaan. Maar doordat ik er ook andere dingen naast doe, kom ik er vaak maar 1 of misschien 2 keer per week aan toe en dat vind ik dan weer zonde van mijn geld.
Fitchannel is overigens, net als alle bedrijven die aan online verkoop doen, verplicht om een herroepingstermijn van twee weken te hebben. Dit houdt in dat je het binnen 2 weken weer kunt opzeggen zonder opgaaf van reden. Je zou dus altijd even kunnen uitproberen of het iets voor je is en als het niks is dan ben je er net zo snel weer vanaf (althans... moet je dus wel binnen die twee weken hebben geconcludeerd).
Het voordeel van dit soort online sporten is vooral dat je datgene kunt doen wat je wilt op het tijdstip dat het jou het beste uitkomt.

Zelf ben ik positief over fitnessblender. Niet zo fancy enzo, maar erg goed en belangrijk: gratis!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu sinds 3 weken FitChannel en het bevalt me prima! Ik hou gewoon niet van sporten dus ik vind het niet echt leuk ofzo maar het is prima vol te houden omdat ik in 30-45min klaar ben.

Ik zie het net als schoonmaken ofzo, niks aan maar het moet gebeuren ;)
Alle reacties Link kopieren
Even een upje voor Vlinderophetblad
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de upp. Mijn sportschool had dit vroeger zelf maar ik kan dit niet meer vinden (en deed dit dus nooit). Ik vraag mij af of dit het geld echt waard is ten opzichte van YouTube en dergelijke.
Niet nieuw, wel anders
Ik heb fitchannel gedaan, ik wilde meer doen maar deed uiteindelijk alleen de lessen van Carlos. Erg pittig maar aangezien je het een paar x per week doet draai je zo mee en merk je vooruitgang. Bij mij hielp het super, ik merkte wel echt verschil in omvang en kilo’s (3 kg in 3 weken) maar ik sportte ervoor helemaal niet, was fanatiek en lette ook op mn eten.

Ik ben echter gestopt omdat ik niet de motivatie vast kon houden. Ik dacht de hele tijd: waarom vandaag als het morgen ook kan. Ik heb exact hetzelfde met de sportschool dus beetje dat idee.

Wat ik goed vond aan de lessen was dat Carlos tussendoor tips geeft over houding, die wel makkelijk op te volgen zijn. Ook zei ie wat je waar moest voelen, dus dan wist je of je de oefening goed uitvoerde.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Dat klinkt goed inderdaad. Ik heb dat befit op YouTube opgezocht en daar staat ook echt heel veel op.
Niet nieuw, wel anders
Even een upje...zijn er nog meer mensen met ervaringsverhalen over hun lessen? Ik denk er ook over om mij aan te melden. Ik was lid van de sportschool, maar het erheengaan, omkleden, terug naar huis....hield mij altijd tegen om te gaan. Thuis doen scheelt dan toch reistijd. Het sporten opzich vond ik wel oké.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven