'Mag' van fysio geen crossfit/bodypump meer doen

08-01-2019 16:30 102 berichten
Beste mensen,

Ik heb even een 2nd opinion nodig. Eigenlijk 3rd.

Aan de buitenkant van mij zie je niet veel maar ik heb kifose, scoliose, veels te korte beenspieren en daarom ook spastische bekkenbodemspieren al 20 jaar.

Ik deed altijd 1x in de2 weken behandelingen bij een bodystressrelease praktijk. Hij adviseerde me om rustigere sporten te doen zoals yoga, zwemmen en fietsen (saaai). Ook heb ik af en aan bekkenbodemtherapie en ook zij geeft aan doe rustigere sporten.

Punt is ik ben net begonnen met crossfit en ik vind het superleuk, kleine klasjes veel 1 op 1 begeleiding etc. Ik was dus ook echt verdrietig dat iedereen roept doe dat nou niet, te intens, zo gaat je probleem nooit over.

Overigens als ik niet sport heb ik er ook last van, met huishouden etc.

Is er iemand die eenzelfde probleem heeft en hier omheen heeft gewerkt?
Ja, waarom zou je het advies van 2 profs opvolgen he?
Alle reacties Link kopieren
.
rastan wijzigde dit bericht op 09-01-2019 14:31
99.38% gewijzigd
Vervelend dat je iets wat je leuk vind volgens de professionals niet meer zou moeten doen. Maar ze raden het natuurlijk niet voor niks af. Nu vind je het last hebben minder erg maar wat ga je doen als je straks wel meer hebt dan alleen last en als je het huishouden helemaal niet meer kan doen?
En de andere crossfitters zeggen dat je gewoon door moet gaan ?
Ik zou naar de professional luisteren in elk geval de therapeut dus .
Andere problematiek, maar ik kan ook niet meer de fysieke inspanning leveren die ik zou willen. En ik kan zelfs de saaie sporten niet meer doen.

Wat vind je belangrijker? Je lichaam zo gezond mogelijk houden of lekker doorsporten met het risico dat je straks nog veel minder kunt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom beginnen met een sport waarvan je weet dat je het toch niet meer mag doen? Het zijn adviezen, dus je bent niet verplicht om ze op te volgen, maar je kunt erop rekenen dat dit gevolgen gaat hebben voor je gezondheid en je portemonnee. Keuze aan jou of je dat wilt of niet. Wij betalen overigens allemaal mee aan de gezondheidszorg, ook voor jou.
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 16:34
Ja, waarom zou je het advies van 2 profs opvolgen he?
Nou.. toen ik begon met fysio 19 jaar geleden deed ik helemaal niet aan sport. Mijn pijnklachten zijn toen nooit helemaal weggegaan. Toen ik wel aan bodypump deed, en RPM, en ik deed een streng suikervrij dieet, ben ik wel veel ontspannender geraakt met minder pijn ook omdat ik minder last van van schimmel.

Te dik zijn is ook slecht voor mijn bekkenbodem, ik zal dus een echte sport moeten doen, van stress raakt mijn spieren ook verkrampt. Ben dus al parttimw gaan werken. Ik loop niet op hakken, ik ben nota bene naar een beter ontspannender klimaat geëmigreerd.

Diezelfde professional vind dat ik op zoek moet naar een relatie want dat werkt ontspannend en doorbloeding is ook goed. Ik zoek al 15 jaar een relatie maar dat lukt me ook niet.

Wat blijft er nog voor om te leven, ik mag bijna niks lekkers eten, geen leuke sporten doen, wel slank worden. Hoe houd je dat dan vol. Eten en drank maakt mn leven nog een beetje leuk.
biobitch1984 schreef:
08-01-2019 16:56
Nou.. toen ik begon met fysio 19 jaar geleden deed ik helemaal niet aan sport. Mijn pijnklachten zijn toen nooit helemaal weggegaan. Toen ik wel aan bodypump deed, en RPM, en ik deed een streng suikervrij dieet, ben ik wel veel ontspannender geraakt met minder pijn ook omdat ik minder last van van schimmel.

Te dik zijn is ook slecht voor mijn bekkenbodem, ik zal dus een echte sport moeten doen, van stress raakt mijn spieren ook verkrampt. Ben dus al parttimw gaan werken. Ik loop niet op hakken, ik ben nota bene naar een beter ontspannender klimaat geëmigreerd.

Diezelfde professional vind dat ik op zoek moet naar een relatie want dat werkt ontspannend en doorbloeding is ook goed. Ik zoek al 15 jaar een relatie maar dat lukt me ook niet.

Wat blijft er nog voor om te leven, ik mag bijna niks lekkers eten, geen leuke sporten doen, wel slank worden. Hoe houd je dat dan vol. Eten en drank maakt mn leven nog een beetje leuk.
Ik raak al gestresst als ik dit lees.

Ga leven en ga bewegen. Waarom een suikervrij dieet als je dat lichamelijk niet nodig hebt?
Ga in plaats van kortdurend intensief sporten, rustiger en langer sporten. Zolang je eetpatroon gezond is, kun je nog steeds lekker eten en ervan genieten.
Ga niet zo krampachtig doen maar ga leven.
fotoroid schreef:
08-01-2019 16:48
Waarom beginnen met een sport waarvan je weet dat je het toch niet meer mag doen? Het zijn adviezen, dus je bent niet verplicht om ze op te volgen, maar je kunt erop rekenen dat dit gevolgen gaat hebben voor je gezondheid en je portemonnee. Keuze aan jou of je dat wilt of niet. Wij betalen overigens allemaal mee aan de gezondheidszorg, ook voor jou.
Ik maak bijna geen gebruik van gezondheidszorg. Ik moet fysio en BSR zelf betalen, wordt niet vergoed. Ik betaal mijn zorg via mijn salaris. Tandarts betaal ik ook zelf.
lise1985 schreef:
08-01-2019 16:39
Andere problematiek, maar ik kan ook niet meer de fysieke inspanning leveren die ik zou willen. En ik kan zelfs de saaie sporten niet meer doen.

Wat vind je belangrijker? Je lichaam zo gezond mogelijk houden of lekker doorsporten met het risico dat je straks nog veel minder kunt?
Ik kan sinds ik crossfit juist meer. Ik loop rechterop, ik kan mijn boodschappentas makkelijker tillen. Ik ben minder depri, ik zie er minder blubberig uit (aldus mijn besties).
You can never outrun ( of welke andere sport) a bad diet.

Sport bij het afvallen is zeer gering qua resultaat. Voeding is zeker 80% van het resultaat.

En als je lichaam goed aangeeft het dus niet aan te kunnen, 2 profs aangeven dat met de klachten die je nu al hebt dus niet dat soort sporten moet doen, waarom dan eigenwijs dat toch willen doen?

Terwijl het niet zo veel invloed gaat hebben op het afvallen?

Maar doe vooral wat je wil. Jouw lichaam.
biobitch1984 schreef:
08-01-2019 16:59
Ik kan sinds ik crossfit juist meer. Ik loop rechterop, ik kan mijn boodschappentas makkelijker tillen. Ik ben minder depri, ik zie er minder blubberig uit (aldus mijn besties).
Nou, dan ga je ermee door.
Besties klinkt alsof je nog heel jong bent? Misschien eens nadenken over wat het voor effect heeft als je ouder word met deze klachten en toch door willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bespreken of er mogelijkheden zijn om je gewenste sporten toch uit te oefenen door de intensiteit te verlagen. Of oefeningen op een bepaalde manier aan te passen.
Yildizlar schreef:
08-01-2019 16:39
En de andere crossfitters zeggen dat je gewoon door moet gaan ?
Ik zou naar de professional luisteren in elk geval de therapeut dus .
Crossfit zou volgens mijn coach door iedereen moeten kunnen, op je eigen niveau. Hij had vroeger ook mensen in rolstoel, mensen met missende ledematen. Ik merk geen verschil tussen wel of niet sporten qua pijn en spierspanning in mijn bekkenbodem. En dan zegt 1 zo'n vrouw (die naar bleek geeneens een gecertificeerd bekkenbodemfysio is en geen inwendig onderzoek mag doen), ja beter doe je dat niet. Like wtf.. andere bekkenbodemtherapeuten hebben.niet eems gevraagd naar mijn sportgedrag
fotoroid schreef:
08-01-2019 16:48
Waarom beginnen met een sport waarvan je weet dat je het toch niet meer mag doen? Het zijn adviezen, dus je bent niet verplicht om ze op te volgen, maar je kunt erop rekenen dat dit gevolgen gaat hebben voor je gezondheid en je portemonnee. Keuze aan jou of je dat wilt of niet. Wij betalen overigens allemaal mee aan de gezondheidszorg, ook voor jou.
Ik ben er al 3 maanden mee bezig en hoorde pas gister 'misschien andere sport kiezen)
Alle reacties Link kopieren
biobitch1984 schreef:
08-01-2019 17:05
Crossfit zou volgens mijn coach door iedereen moeten kunnen, op je eigen niveau. Hij had vroeger ook mensen in rolstoel, mensen met missende ledematen. Ik merk geen verschil tussen wel of niet sporten qua pijn en spierspanning in mijn bekkenbodem. En dan zegt 1 zo'n vrouw (die naar bleek geeneens een gecertificeerd bekkenbodemfysio is en geen inwendig onderzoek mag doen), ja beter doe je dat niet. Like wtf.. andere bekkenbodemtherapeuten hebben.niet eems gevraagd naar mijn sportgedrag
Ga dan naar een gecertificeerde professional voor betrouwbaar advies.
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 17:01
You can never outrun ( of welke andere sport) a bad diet.

Sport bij het afvallen is zeer gering qua resultaat. Voeding is zeker 80% van het resultaat.

En als je lichaam goed aangeeft het dus niet aan te kunnen, 2 profs aangeven dat met de klachten die je nu al hebt dus niet dat soort sporten moet doen, waarom dan eigenwijs dat toch willen doen?

Terwijl het niet zo veel invloed gaat hebben op het afvallen?

Maar doe vooral wat je wil. Jouw lichaam.
Dit. Calorieverbruik tijdens sport wordt zwaar overschat. Als je dus wilt afvallen moet je aan je voeding werken. Om je figuur strak te houden zijn yoga en zwemmen juist hartstikke goed. Voor dat mooie figuur hoef je dus echt niet naar de crossfit.

Ik snap wel dat je er helemaal doorheen zit en alleen nog maar het negatieve overal inziet, maar even de knop om. Je gezondheid lijkt me enorm belangrijk.
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 17:03
Besties klinkt alsof je nog heel jong bent? Misschien eens nadenken over wat het voor effect heeft als je ouder word met deze klachten en toch door willen gaan.
Ik ben 34. De term besties kwam af van goede vriendin van 41. Haha kan dus blijkbaar nog gebruikt op allerlei leeftijden.
Trouwens, je wil van ons een second opinion over medisch of paramedisch advies. Maar eigenlijk wil je van ons alleen maar horen dat je vooral door moet gaan met je eigen levensstijl.

Wat heeft dit topic nog voor nut dan?
MargjeM schreef:
08-01-2019 17:04
Ik zou eens bespreken of er mogelijkheden zijn om je gewenste sporten toch uit te oefenen door de intensiteit te verlagen. Of oefeningen op een bepaalde manier aan te passen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. De trainer geeft ook PT. Toen ik niet crossfitte had ik ook hele stijve bekkenbodemspieren. Ik wacht trohwens ook al 3 weken op mijn schimmelmedicatie (krijg speciale die moeten besteld) dus misschien worden mijn pijn en dus daarna spierspanning ook lager nadat ik die kuur af heb.

Heb diazepam geprobeerd, amytriptilline. Cannabisolie, voetreflextherapie, acupunctuur. Niks niks niks helpt. Misschien actief mijn spieren oprekken zoals vroeger toen ik nog.mensendieck therapie kreeg. Maar toen vertelde niemand.me waarom dat nuttig was, en ineens ging ik ook niet meer heen. Geen idee waarom dat ooit gestopt is.
montblanc schreef:
08-01-2019 17:10
Ga dan naar een gecertificeerde professional voor betrouwbaar advies.
Mja die is hier niet. De enige die dat kan is op dit moment niet aanwezig hier. Dit was een gewone fysio met wel bekkenervaring in de zin van zwangeren enzo.
lise1985 schreef:
08-01-2019 17:22
Trouwens, je wil van ons een second opinion over medisch of paramedisch advies. Maar eigenlijk wil je van ons alleen maar horen dat je vooral door moet gaan met je eigen levensstijl.

Wat heeft dit topic nog voor nut dan?
Ik had gehoopt inderdaad dat er misschien iemand zou zeggen wat een raar advies. Die persoon had een weegschaal die aangaf dat ik maar 22.5% uit spiermassa besta, dat kan nooit volgens mij, dat zijn percentages voor mensen tussen de 90 en 100 jaar oud. Ik vertrouw dan al.meteen iemand niet. Ik ben 75 kg bij 166 cm. 16.8 kg spier lijkt me heel erg weinig. Volgens dat ding besta ik uit bijna 50% vet.. lijkt me ook sterk.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook daadwerkelijk naar een andere fysio gaan voor een 2nd opinion hè.

Verder ben je niet erg concreet in waar de belemmering nou daadwerkelijk zit. Is dat ook puur al bepaalde movements of vooral de combinatie met kracht en snelheid? alle yoga oefeningen bijvoorbeeld wel? Hardlopen noem je ook niet, is dat alweer te intensief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven