welke sport?

09-01-2019 17:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Omdat er hier nogal wat mensen rond lijken te lopen die verstand hebben van sport (doen, niet kijken op televisie, want daar ben ik namelijk wel heel goed in) heb ik de volgende vraag:

Ik wil mijn conditie opbouwen, ik heb namelijk helemaal geen conditie (na een flinke lichamelijke opdoffer). Ik ben dus op zoek naar een sport, maar er zijn allerlei beperkingen waar ik rekening mee moet houden:
1) ik mag mezelf niet uitputten, dus iets waar je echt moe van wordt mag niet (hardlopen etc)
2) ik mag niet zwemmen (of eigenlijk: ik mag niks in water)
3) yoga vind ik echt niet leuk, heb dat ooit gedaan maar vond er helemaal niets aan.

ik wandel nu dus (15 minuten per dag, ja echt, op dat niveau zit ik dus) maar dat begint een beetje te vervelen, want ik loop maar wat rondjes door de wijk, dus ik vroeg me af of iemand een tip had om ofwel wandelen leuker te maken, ofwel iets anders om te doen wist.
Als je niet bij de natuur woont, rij met de auto naar een natuurgebied en ga daar wandelen. Meer iets voor over 'n paar maanden natuurlijk, want nu is het gewoon klote overal met die ongezellige dorheid/kaalheid/natheid.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-01-2019 17:49
Als je niet bij de natuur woont, rij met de auto naar een natuurgebied en ga daar wandelen. Meer iets voor over 'n paar maanden natuurlijk, want nu is het gewoon klote overal met die ongezellige dorheid/kaalheid/natheid.
was ik ook over na aan het denken, maar het voelt zo gek om een half uur te gaan rijden om een kwartiertje te wandelen…
Maar zeker in de lente (dan kan ik waarschijnlijk ook wel weer langer lopen) is dat inderdaad het plan
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-01-2019 17:49
Als je niet bij de natuur woont, rij met de auto naar een natuurgebied en ga daar wandelen. Meer iets voor over 'n paar maanden natuurlijk, want nu is het gewoon klote overal met die ongezellige dorheid/kaalheid/natheid.
Ook een goede! Zumba kan misschien ook? Dit is wel intensief maar kun je op je eigen tempo meedoen en als je wilt kun je bepaalde nummers overslaan.
Van de meeste sporten wordt je wel soort van moe. Wat is de reden dat je niet te moe mag worden? Zelfs doe ik een HIIT sport waarbij je dus best kapot bent, maar je conditie wel omhoog gaat.
Je kunt rustig opbouwen in een sportschool. Hier kun je hulp vragen.bij een trainingschema wat niet te zwaar voor je is.
Qua wandelen heb je wandelclubs ( zoek eens op internet). Dan heb je meteen leuk aanspraak.
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
09-01-2019 17:53
Van de meeste sporten wordt je wel soort van moe. Wat is de reden dat je niet te moe mag worden? Zelfs doe ik een HIIT sport waarbij je dus best kapot bent, maar je conditie wel omhoog gaat.
Je kunt rustig opbouwen in een sportschool. Hier kun je hulp vragen.bij een trainingschema wat niet te zwaar voor je is.
Qua wandelen heb je wandelclubs ( zoek eens op internet). Dan heb je meteen leuk aanspraak.
Ik mag niet moe worden omdat mijn lichaam dat nog niet aankan, ik heb het herstellend vermogen nog niet. Het is balanceren tussen wel bewegen en conditie opbouwen en niet te moe worden.

Naar wandelclubs had ik al gekeken, maar die wandelen minimaal een uur en dat lukt me nog niet.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
09-01-2019 17:56
Ik mag niet moe worden omdat mijn lichaam dat nog niet aankan, ik heb het herstellend vermogen nog niet. Het is balanceren tussen wel bewegen en conditie opbouwen en niet te moe worden.

Naar wandelclubs had ik al gekeken, maar die wandelen minimaal een uur en dat lukt me nog niet.
Kun je niet ergens aanhaken dat je een deel meeloopt? Vragen wat de mogelijkheden zijn? Misschien is er wel iemand waar het mee klikt die stukjes met je wil wandelen! Of stukjes fietsen?
wandelen opbouwen. Probeer elke week 5 minuten langer, en varieer eens in tempo
•Pilates of body balance, iets pittiger en sneller dan yoga.
•Op de crosstrainer, hometrainer, roeimachine, loopband.
•zumba/streetdance/bodyjam e.d.
•Buiten fietsen
•skeeleren
Alle reacties Link kopieren
Roeien
Paardrijden
Golfen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Winkels in de nabijheid van je wandelafstand?
Combineer het lopen met het doen van een boodschap.
Ik vind wandelen met een doel ook leuker.
Gebruik je ook een hartslagmeter of probeer je puur op gevoel je training op te bouwen.
Mijn motto is, meten is weten.
Wellicht is de aanschaf van een loopband een idee.
Minder belastend voor je gewrichten dan gewoon buiten lopen en je kunt alla minute stoppen als het te moeilijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-01-2019 18:07
wandelen opbouwen. Probeer elke week 5 minuten langer, en varieer eens in tempo
Tempo varieren: slim!!!
florence13 schreef:
09-01-2019 17:51
was ik ook over na aan het denken, maar het voelt zo gek om een half uur te gaan rijden om een kwartiertje te wandelen…
Maar zeker in de lente (dan kan ik waarschijnlijk ook wel weer langer lopen) is dat inderdaad het plan
Ga tijdens zo'n wandeling geocachen of fotograferen als je je snel verveelt. Als je nog niet lang achter elkaar kan lopen ga dan ff in de zon zitten met een boekje tussen de kwartiertjes lopen door.
Probeer via MP een hometrainer te vinden en ga fietsen of crosstrainen voor de tv.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen beginnen met je inschrijven bij een sportschool, je beperkingen aangeven en dan onder begeleiding van een goede trainer beginnen met trainen.

Of op een sportschool voor jezelf fietsen op een hometrainer, (snel)wandelen op de loopband en roeitrainer. Als het beter gaat en betere conditie krijgt dan kun je langzaamaan het niveau opkrikken en wellicht de trainingen uitbreiden. Stapje voor stapje en vooral regelmatig trainen. Regelmaat is alles bij sporten ... .
Lillybit schreef:
09-01-2019 18:09
Pilates of body balance, iets pittiger en sneller dan yoga.
•Op de crosstrainer, hometrainer, roeimachine, loopband.
•zumba/streetdance/bodyjam e.d.
•Buiten fietsen
•skeeleren
Dat ligt maar net aan het soort yoga.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het wandelen een luisterboek luisteren? Als je lid bent van de bibliotheek kan dit gratis via de LuisterBieb-app.
Ik zou het wandelen inderdaad opbouwen. En misschien kan je ook (met een app ofzo) bijhouden hoe lang en hoe ver je loopt en doelen voor jezelf maken.
Verder kan je wandel’rondjes’ maken en daarin variëren qua locatie enzo.
Runkeeper op je telefoon installeren is idd leuk om afstand, tempo en kcal bij te houden.
dubbel
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 18:32
97.07% gewijzigd
florence13 schreef:
09-01-2019 18:12
Tempo varieren: slim!!!
En heel effectief. doe bijv. eens 4 keer 2 min. wat sneller lopen met daartussen 2 minuten rustig.

dus 5 minuten opwarmen en dan je versnellinkjes.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen. Ik heb ook een slechte periode gehad en ik ben gaan fietsen. Vooral naar het strand en dorpjes in de buurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tempo varieren ga ik meteen proberen, ook de andere wandelopties, luisterboek etc.

Pilates en zumba ga ik even naar kijken of dat hier ergens gegeven wordt en of dat iets voor me is.

Fietsen heb ik eigenlijk helemaal niet over nagedacht, moet ik even proberen of dat voor me werkt

Dank allemaal!
Is het geen idee om wat sport onder begeleiding van een fysiotherapeut te doen?
Bij mij hebben ze daar groepen voor, juist voor mensen die een lichamelijke opdoffer hebben gehad.

En verder, je bent volgens mij zelfs nog kraamvrouw (eerste 6 weken na de bevalling), dus gun jezelf alsjeblieft ook wat tijd, je bent nog volop in herstel joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven