Voeding sportende vrouw

12-01-2019 13:06 16 berichten
Ik dacht ik open toch een eerste topic over dit onderwerp. Ik bootcamp en hardloop ongeveer 3x per week. Verder eet ik behoorlijk gezond. Ik ben sinds vorig jaar ongeveer 5 kilo afgevallen. Als ik nu naar mijn lijf kijk, denk ik prima, zo wil ik het houden. Maar sinds de zomer val ik nog steeds af terwijl ik voor mijn idee wel gewoon normaal eet. Ik snack heel weinig en eet verder gewoon normaal wat ik ook voor de zomer at. Eigenlijk wil ik dus niet meer afvallen, maar ook niet aankomen. Hebben jullie tips voor voeding of voedingsschema's?
Alle reacties Link kopieren
Is voeding voor een sportende vrouw anders dan voor een sportende man? De hoeveelheden kunnen iets kleiner, maar verder niet toch?
Voor de zomer viel je af dus als je nu hetzelfde eet is het niet zo gek dat je blijft afvallen. Dus dan moet je toch wat extra´s toevoegen.
Geef eens een lijstje met wat je gemiddeld op een dag eet?
In de ochtend havermoutpap met pindakaas, banaan en pecannoten, smiddags 2 boterhammen en tomaatjes, soms nog een notenreep of zoiets tussendoor en in de avond verschillend: ene keer 2 wraps, andere keer groente, vlees aardappels, verder van alles eigenlijk en na het eten eet ik meestal niks meer. Heel soms wat kwark als ik nog sport in de avond.
Ik zou een extra portie fruit, bakje yoghurt/kwark en (ongezouten) noten of een gekookt ei toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Rooosa schreef:
12-01-2019 13:27
In de ochtend havermoutpap met pindakaas, banaan en pecannoten, smiddags 2 boterhammen en tomaatjes, soms nog een notenreep of zoiets tussendoor en in de avond verschillend: ene keer 2 wraps, andere keer groente, vlees aardappels, verder van alles eigenlijk en na het eten eet ik meestal niks meer. Heel soms wat kwark als ik nog sport in de avond.
Of je moet enorme porties eten.... Maar in principe is dit 3x niks
Niet raar, dat je afvalt
Alle reacties Link kopieren
Rooosa schreef:
12-01-2019 13:27
In de ochtend havermoutpap met pindakaas, banaan en pecannoten, smiddags 2 boterhammen en tomaatjes, soms nog een notenreep of zoiets tussendoor en in de avond verschillend: ene keer 2 wraps, andere keer groente, vlees aardappels, verder van alles eigenlijk en na het eten eet ik meestal niks meer. Heel soms wat kwark als ik nog sport in de avond.
Met zo'n dieet krijg je zelfs Billie Turf broodmager.
Ga toch eens gewoon eten zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat RoseHip zegt: ik zou je gewone eetpatroon aanhouden en iets toevoegen.
Bv. twee extra boterhammen, fruit en toetje na het eten, grotere portie avondeten.
tyche wijzigde dit bericht op 12-01-2019 14:06
12.93% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Eet een extra boterham tussen de middag.

Of eet iets anders extra op welk tijdstip je maar wilt.

Als je zo weinig eet dan krijg je toch trek? Dus waarom eet je dan niet meer?
willem1959 schreef:
12-01-2019 13:45
Met zo'n dieet krijg je zelfs Billie Turf broodmager.
Ga toch eens gewoon eten zeg.
:worship:
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Rooosa schreef:
12-01-2019 13:27
In de ochtend havermoutpap met pindakaas, banaan en pecannoten, smiddags 2 boterhammen en tomaatjes, soms nog een notenreep of zoiets tussendoor en in de avond verschillend: ene keer 2 wraps, andere keer groente, vlees aardappels, verder van alles eigenlijk en na het eten eet ik meestal niks meer. Heel soms wat kwark als ik nog sport in de avond.
Dit vind ik echt wel weinig. Ik sport maar 1x per week en eet een stuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn richtlijn is ongeveer 2400 calorieën per dag, onderverdeeld in 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten. Nu eet ik iets meer dan een gemiddelde vrouw nodig heeft maar ik sport vrij intensief.

Denk dat dit een mooie richtlijn is om op gewicht te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
12-01-2019 14:32
Mijn richtlijn is ongeveer 2400 calorieën per dag, onderverdeeld in 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten. Nu eet ik iets meer dan een gemiddelde vrouw nodig heeft maar ik sport vrij intensief.

Denk dat dit een mooie richtlijn is om op gewicht te blijven.
Dat kun je echt niet zo stellen
TO moet haar eigen BMR berekenen en daar de factor 'intensief sporten' overheen gooien.
Jouw 2.400 is voor jou prima, de kans dat het voor TO klopt, is klein
Bedankt voor alle tips! Klinkt misschien als dat ik heel weinig eet, maar voor mij is dit gewoon normaal. Ik heb nooit veel trek. Ik heb ook een kantoorbaan dus dat scheelt. Mijn vorige baan was in een winkel toen at ik ook veel meer voor lunch.
Alle reacties Link kopieren
Rooosa schreef:
12-01-2019 15:47
Bedankt voor alle tips! Klinkt misschien als dat ik heel weinig eet, maar voor mij is dit gewoon normaal. Ik heb nooit veel trek. Ik heb ook een kantoorbaan dus dat scheelt. Mijn vorige baan was in een winkel toen at ik ook veel meer voor lunch.
Je eet wel te weinig, want je valt af
Voor jou misschien normaal maar als je niet meer wilt afvallen zul je meer moeten eten. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven