Hardlopen, welke activity tracker?

14-01-2019 22:27 11 berichten
Hallo!

Na verschillende pogingen tot hardlopen, ga ik beginnen met een 12 weken-durende cursus bij een atletiekvereniging. Ik wil al een tijdje een activity tracker omdat ik ook veel wandel, maar nooit een aangeschaft omdat mijn hybride smartwatch dus tot bepaalde snelheid ook je stappen bij houd (is niet echt bijzonder want als ik fiets gaat het al te snel)

Ik wil graag een activity tracker waar GPS in zit, zodat ik afstanden kan bij houden en een degelijke stappenteller/ km teller. Maar er is tegenwoordig zo'n groot aanbod! Zie door de bomen het bos niet meer. Dus, mijn vraag: welke gebruiken jullie? Zijn jullie tevreden of juist niet?
Budget is ongeveer €100 euro, maar als het voor minder kan... Haha :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik loop hard maar geen flauw idee hoeveel km ik eigenlijk loop elke keer.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij de Iwatch.
Doet alles wat ik nodig heb met nog een beetje extra. Ook kun je wisselen qua bandjes, past bij elke look, dus geen ander horloge meer nodig.

Ik ben fan!
Aan het typen...............
Ik ben het perfecte horloge nog niet tegengekomen. Voor het hardlopen gebruik ik een Garmin en zweer ik bij Garmin, maar voor alledaags gebruik vind ik ze weer te sportief. De iWatch is leuk voor alledaags gebruik maar voor hardlopen te zwaar. Etc. Etc. Kortom, je komt er niet uit ;)
Ik heb nu dus de band 2 pro besteld, is een huawei band. Las er goede dingen over icm Huawei telefoon (ik heb de p20) dus ben benieuwd, was een leuke prijs, ik zal wel wat posten als ik hem heb en wanneer ik heb uitgeprobeerd heb! al ga ik pas in april beginnen bij de atletiekvereniging. Maar ik wil al wel weer beginnen met conditie opbouwen dus mooie manier om deze te testen.

Dit zijn van die dingen volgens mij, hoe meer je er over gaat lezen, hoe meer je gaat twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2019 20:26
Ik ben het perfecte horloge nog niet tegengekomen. Voor het hardlopen gebruik ik een Garmin en zweer ik bij Garmin, maar voor alledaags gebruik vind ik ze weer te sportief. De iWatch is leuk voor alledaags gebruik maar voor hardlopen te zwaar. Etc. Etc. Kortom, je komt er niet uit ;)
Waarom vind je de Apple watch te zwaar? Ik gebruik hem altijd en voel hem eigenlijk nooit.
(Niet dat t qua budget past bij de vraag van TO maar was gewoon benieuwd!)
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
15-01-2019 12:20
Ik lees mee. Ik loop hard maar geen flauw idee hoeveel km ik eigenlijk loop elke keer.
Als je een vast rondje hebt kun je ook meten op afstandmeten.nl
beeertje schreef:
15-01-2019 12:57
Ik zweer bij de Iwatch.
Doet alles wat ik nodig heb met nog een beetje extra. Ook kun je wisselen qua bandjes, past bij elke look, dus geen ander horloge meer nodig.

Ik ben fan!
Haha, ik vind het zeker een mooi ding maar de prijs... Misschien ooit :lol:
poppetje2006 schreef:
15-01-2019 12:20
Ik lees mee. Ik loop hard maar geen flauw idee hoeveel km ik eigenlijk loop elke keer.
Als ik ga wandelen gebrujk ik de app 'my tracks'. De km is niet super accuraat maar je ziet op een plattegrond wel precies hoe je gelopen hebt en dat vind ik altijd wel leuk.
Nijntje* schreef:
15-01-2019 21:49
Waarom vind je de Apple watch te zwaar? Ik gebruik hem altijd en voel hem eigenlijk nooit.
(Niet dat t qua budget past bij de vraag van TO maar was gewoon benieuwd!)
Hee Nijntje, welk model iWatch heb je?
Ik heb de eerste versie gehad, de weegt 75 gram. Mijn huidige Garmin 50 gram.
De iWatch moest ik heel strak aanbinden om te voorkomen dat hij ging 'bonzen' tijdens het lopen, de Garmin naast veel lichter ook uitgebalanceerd waardoor je niet eens door hebt dat je iets om je pols draagt.

De nieuwste iWatch weegt ook zo'n 50 gram, dus wellicht moet ik mijn mening bijstellen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Apple watch 3 en hij zit heel netjes om mijn pols. Dus geen last van bonzen oid. Ik draag hem de hele dag dus het is niet ineens nieuw gewicht waar ik dan tijdens het hardlopen last van zou hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven