Pfff hier heb ik echt geen verstand van.

31-01-2019 10:25 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Ik moet eraan geloven. Gister een proefles gehad en gelijk ingeschreven.
Fitness. 3x per week is het doel. Nooit gesport, ja ergens in een grijs verleden.
Nu komt het, wat trek ik aan? Ik heb 0 idee. Zit een beetje te kijken op de bekende websites maar het aanbod is zo enorm dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik niet wil is high fashion naar de sportschool, daar is het figuur en leeftijd niet naar.
Zo’n heel aansluitend leggingding zie ik geloof ik ook niet zo zitten. En ik moet shirts, sportbeha’s, gympen. Eigenlijk zo’n beetje alles.
Ter indicatie, ik heb broekmaat 38 en shirtje 36/38.
Wie kleed mij aan? :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Heb je een decathlon in de buurt? Is erg betaalbaar en hebben mooie spullen.

Ze hebben zowel strakke sportleggings als lossere sportbroeken, in allerlei lengtes. Idem voor shirts en sportschoenen zijn ook prima betaalbaar.
Ik zou alleen géén spullen van sweatstof kopen, dan zie je het zweet nogal, vooral bij grijs. :proud:

Ik loop zelf had, dus dat is in een hardlooplegging of een lossere hardloopbroek. Shirtje zonder mouwen (met deze kou buiten eentje met een lang shirt erover heen), want ik vind van die zweetplekken onder mijn oksels verschrikkelijk.
Check even of de sportschool regels heeft mbt kleding! Soms mag je geen shits zonders mouwen aan, of schoenen met zwarte zolen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
https://www.reebok.nl/dames-broeken

Zat te vinden
Oh van decathlon word ik juist diepongelukkig. Ik vind h&m fijne sportkleding hebben, leggings het liefst van Nike en forever21 heeft mooie sport bh’s en tops.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van https://conquerperformancewear.nl
Link wilde ff niet mee werken .
Word veel gedragen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik zou gewoon even naar een winkel gaan met veel sportkleding en lekker veel passen! Ook goed rare bewegingen in maken, dan weet je zeker dat het allemaal op z’n plek blijft zitten :-D Ik sport ook 3x per week en na een paar weken continu sportkleren wassen heb ik een tweede setje aangeschaft ;-)
Alle reacties Link kopieren
wat sportbh’s betreft zweer ik bij shock absorber. Echt geweldig. alles blijft mooi op zijn plek ook als ik spring of ren
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
31-01-2019 10:37
Oh van decathlon word ik juist diepongelukkig. Ik vind h&m fijne sportkleding hebben, leggings het liefst van Nike en forever21 heeft mooie sport bh’s en tops.

Verschil moet er zijn! :proud:
Ik heb best veel sportkleding en ik heb best veel van Decathlon, op één of andere manier zit dat bij mij altijd gewoon goed. Verder ook veel an INQ (Perry huismerk). Nike en zo vind ik vaak te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

Maar voor TO die nog niet goed weet wat ze wil dragen, is het misschien wel mooi om mee te beginnen. Juist omdat de prijzen lager zijn en de prijs/kwaliteit best goed is. Oké de dingen met een 'technische prijs' zijn kwalitatief zeker minder, maar de rest is prima. Als ze blijft sporten, kan ze altijd nog investeren in duurdere kleding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
31-01-2019 10:52
wat sportbh’s betreft zweer ik bij shock absorber. Echt geweldig. alles blijft mooi op zijn plek ook als ik spring of ren

Vind ik ook wel de fijnste sportbh die ik heb. Ik heb ook een paar goede sporttops, maar of dat iets voor je is, is afhankelijk van je omvang en de kwaliteit van het topje, en de omvang van je boezem. Het materiaal moet stevig/stug zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Als je past, maak dan even een paar goede squats en kijk dan of je broek/legging nog goed zit.
Niks zo vervelend als continue moeten hijsen.

Ik vind zelf een sportlegging trouwens wel het allerfijnst, losse sportbroeken zijn snel te warm (ademen minder).
Alle reacties Link kopieren
Sportlegging met een lang shirt erover? Een losse broek zit vaak in de weg (vind ik dan) of is te warm. Een losse sportshort kan natuurlijk ook.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het voordeel van wat strakkere sportkleding is ook dat de sportinstructeur beter kan zien of je de oefeningen wel juist uitvoert.

Wil je echt niet in een korte strakjesportlegging zoek dan eens op jazz pants.
Alle reacties Link kopieren
NIET maar dan ook ABSOLUUT niet een sportlegging aantrekken. een enkeling kan dat hebben maar voor de meesten is dat geen gezicht. gewoon ruimvallende sportkleding doen.
Gewoon een trainingsbroek. Zwart met witte verticale strepen aan de zijkant. Dan zie je er op je voordeligst uit. En wijde lange t-shirts die je vetrollen niet accentueren als je in die onmogelijke poses op die toestellen moet zitten.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
31-01-2019 11:20
NIET maar dan ook ABSOLUUT niet een sportlegging aantrekken. een enkeling kan dat hebben maar voor de meesten is dat geen gezicht. gewoon ruimvallende sportkleding doen.

Wat een onzin. Je gaat om te sporten, niet om je lijf te showen. En vaak zijn juist strakzittende kleding comfortabeler en beter om in te sporten.
En voor mij (en heel veel anderen) geld functie boven vorm.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
31-01-2019 11:20
NIET maar dan ook ABSOLUUT niet een sportlegging aantrekken. een enkeling kan dat hebben maar voor de meesten is dat geen gezicht. gewoon ruimvallende sportkleding doen.
Ik zou er niet mee over straat gaat lopen, en als je maat 44+ bent zou ik me ook even bedenken, maar waarom zou je met maat 38 niet in een sportlegging in een sportschool mogen lopen? Het is geen modeshow!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb mijn spullen bij de h&m gekocht. Andere winkeks hadden alleen hele korte t-shirts maar ik had liever iets dat mijn billen bedekte.

Schoenen bij de plaatselijke sportwinkel en een sportbeha van Shock Absorber.
grenada schreef:
31-01-2019 11:20
NIET maar dan ook ABSOLUUT niet een sportlegging aantrekken. een enkeling kan dat hebben maar voor de meesten is dat geen gezicht. gewoon ruimvallende sportkleding doen.
Sorry baas. Zal het niet meer doen
:puh:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-01-2019 11:22
Wat een onzin. Je gaat om te sporten, niet om je lijf te showen. En vaak zijn juist strakzittende kleding comfortabeler en beter om in te sporten.
En voor mij (en heel veel anderen) geld functie boven vorm.
Nou idd, en wat dat betreft ik krijg niet echt de indruk dat TO gaat sporten vanwege overgewicht omdat er in de OP staat maat 36/38....
Ik heb met maat 40/42 ook gewoon strakke sportkleding aan, want je ziet dan ook je eigen resultaat beter, je kunt bijvoorbeeld je beenspieren beter zien in een strakke broek dan in een wijde broek.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft voor iets waar je je goed in voelt en niet wat je denkt dat anderen 'leuk' vinden. Je gaat sporten, niet naar een feest.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 11:31
1.10% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Jezus. Je hebt maat 38.

Trek een sportlegging, sport BH aan en een lekker shirt. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste sportkleding kwam van Zalando en H&M, prima spul voor in het begin en niet al te duur. Nike vind ik ook heel fijn, soms hebben ze uitverkoop waar je nog wel eens wat leuks kunt vinden. En trek aan waar jij je goed in voelt, een lange sportlegging met een los shirtje vind ik zelf fijn, maar een korte sportbroek ook. Losse sportbroek kan ook, probeer gewoon wat verschillende soorten kleding. Het is vooral passen en proberen wat fijn voor jou zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zo lachen om de reacties😂 zo heerlijk tegenstrijdig.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
31-01-2019 11:25
Ik zou er niet mee over straat gaat lopen, en als je maat 44+ bent zou ik me ook even bedenken, maar waarom zou je met maat 38 niet in een sportlegging in een sportschool mogen lopen? Het is geen modeshow!

En dan nog. Met strakke kleding heb je ook minder snel last van schuurplekjes, ik vind ook dat je het minder voelt zitten tijdens het sporten en een betere afvoer van zweet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
31-01-2019 11:25
Ik zou er niet mee over straat gaat lopen, en als je maat 44+ bent zou ik me ook even bedenken, maar waarom zou je met maat 38 niet in een sportlegging in een sportschool mogen lopen? Het is geen modeshow!
Ook met maat 48/50 kan je prima in een legging lopen op de sportschool.

Zoals je zelf al zegt het is geen modeshow.

Het zou jammer zijn als er nu vrouwen meelezen die een 44+ maat hebben en denken oh ik lees even mee. Ik wil ook wel naar de sportschool en nu afhaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven