Thermo ondergoed of outdoorbroek?

06-02-2019 14:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan aantal dagen naar een wintersportgebied. Ik ga daar wandelen. Maar ik ben nogal een koukleum. Ik heb tot nu toe Lidl thermo-ondergoed gedragen.
Hebben jullie een goed advies voor beter thermo- ondergoed of zit er weinig verschil in?
Ik zag Odlo, x warm. Duur, maar ik zie er weinig ervaringsrecencies over. Is dat zijn geld waard?
Of is t verstandiger een outdoorbroek te kopen? Niet zo'n afritsbare maar een gevoerde, waterafstotend enzo. En zo ja..... welke?


Graag tips en ervaringen. Alvast bedankt!
Ik ben echt tevreden met de thermokleding van Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele fijn outdoor broek bij Decathlon gekocht, is gevoerd met fleece, kostte € 20. Misschien daaronder nog een thermo broek?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Allebei! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Welke broek wilde je nu dan over de thermo legging aantrekken ?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als ik in vriesweer op mijn scooter reis en uren buiten ben heb ik drie lagen aan:
Thermoondergoed van wol.
Spijkerbroek
Daar overheen een mannen joggingbroek van de Zeeman. Goedkoop en lekker warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fijne skibroek waarin ik wandel. Erg prettig in de sneeuw. Als het echt koud is daaronder thermokleding van Icebreaker. Maar wij gaan dan ook bijna elk jaar wandelen in de sneeuw. Snowsteps komen ook weleens van pas bij gladde paden.

Denk ook aan goede schoenen, zodat je voeten niet koud en/of nat worden.
Ik zou een Skibroek kopen, en je Lidl thermo ondergoed meenemen.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
06-02-2019 14:47
Ik zou een Skibroek kopen, en je Lidl thermo ondergoed meenemen.
ik ook.
Ik zou gaan voor skibroek en thermo-ondergoed.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
06-02-2019 14:24
Ik heb een hele fijn outdoor broek bij Decathlon gekocht, is gevoerd met fleece, kostte € 20. Misschien daaronder nog een thermo broek?
Ik heb er nu bij de Lidl online besteld. Maar die is helaas te kort.
Maar een goede tip! Decathlon!
Weet jij of die broeken wel lang zijn? Ik ben 1.78
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
06-02-2019 14:29
Welke broek wilde je nu dan over de thermo legging aantrekken ?
Gewoon, een spijkerbroek.... ( voelt ineens heel raar maar dat was wel het plan)
Alle reacties Link kopieren
Head*, ik las ergens dat thermo ondergoed van wol juist goed is als je actief beweegt. Nu wandel ik niet zo hard 😋, dus leek mij dat minder geschikt.

Daarnaast fotografeer ik graag. En sta dan dus veel stil...
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
06-02-2019 14:47
Ik zou een Skibroek kopen, en je Lidl thermo ondergoed meenemen.
Ja, een Ski broek.... Die pijpen lijken we zo wijd dat t steeds schuurt als je loopt... Maar misschien valt t mee. Zo'n outdoorbroek lijkt smaller, vandaar dat ik daar naar keek.
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
06-02-2019 14:58
Gewoon, een spijkerbroek.... ( voelt ineens heel raar maar dat was wel het plan)
Sowieso geen spijkerbroek aantrekken!! LIDL thero-ondergoed is prima. Als je het (vaak) koud heb, leer je dan goed te kleden i.p.v. te investeren in duur thermo-ondergoed met daarboven een flut laag. Laagjes, laagjes, laagjes dus. Merk is ondergeschikt. Bovenlaag iets met waterafstotend.
Bij -30 was de extra warm van Odlo en arcteryx duidelijk veel warmer dan het ondergoed van de Lidl. Maar het ligt eraan waar je heen gaat of je dat nodig hebt.
Ik combineerde dat thermoondergoed met een gevoerde softshell Outdoor-broek.
Die spijkerbroek zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag een skibroek, en als het koud is een thermo eronder..
Alle reacties Link kopieren
Kijk, daar heb ik iets aan. Bedankt alvast voor jullie reacties!
Een waterafstotende broek.... behalve zo'n gele regenbroek uit mijn jeugd geloof ik niet dat ik die ooit aangehad heb☺

Dus een ski- of outdoorbroek met thermo-ondergoed eronder...
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
06-02-2019 14:58
Gewoon, een spijkerbroek.... ( voelt ineens heel raar maar dat was wel het plan)

Een spijkerbroek is echt een heel slecht idee bij natte kou (bij sneeuw dus). Omdat de stof dik is en vocht vasthoudt koel je echt af, zelfs met een thermolaag eronder.
Merinowollen thermokleding heeft als voordeel dat het niet zo snel gaat stinken, en je kunt het op 40 graden wassen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
06-02-2019 15:31
Kijk, daar heb ik iets aan. Bedankt alvast voor jullie reacties!
Een waterafstotende broek.... behalve zo'n gele regenbroek uit mijn jeugd geloof ik niet dat ik die ooit aangehad heb☺

Dus een ski- of outdoorbroek met thermo-ondergoed eronder...
Idd zeker geen spijkerbroek! Ik heb thermo ondergoed van lidl, Odlo en wollen van icebreaker. Die laatst genoemde is erg duur maar ik vind het het geld waard als je het vaak gaat gebruiken. Afhankelijk van je portomonee zou ik het voor 1 vakantie te duur vinden.

En investeer in goede sokken!
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
06-02-2019 14:57
Ik heb er nu bij de Lidl online besteld. Maar die is helaas te kort.
Maar een goede tip! Decathlon!
Weet jij of die broeken wel lang zijn? Ik ben 1.78
Ik heb onlangs een skibroek bij decathlon gekocht en die is mij eigenlijk wat te lang (ben 1,81) en hij sleept over de grond.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Brownie, dat geeft hoop! Die van de Lidl is te kort. Ziet er zo armoedig uit.

Ik heb fijne wandelschoenen met goretex (heet dat zo?), dus dat komt wel goed...
Alle reacties Link kopieren
Lees eens wat over het "3 lagen kledingsysteem", bijvoorbeeld hier: https://www.outdoorinfo.nl/hoe-werkt-3- ... ngsysteem/

Als baselayer is je lidl thermo prima (denk trouwens ook aan je ondergoed: als ik een katoenen ipv synthetische onderbroek aantrek, heb ik standaard een koude kont). Dan middle layer. Dat kan zo'n outdoorbroek zijn, of bijvoorbeeld een fleechebroek. En dan de buitenste laag, iets wind/waterdichts. Een goede regenbroek (ademend) of skibroek bijvoorbeeld. Als je een skibroek aantrekt, vervangt deze trouwens gelijk ook de middle layer. Maar in ieder geval geen spijkerbroek aantrekken dus.

En dan hetzelfde idee voor je bovenkleding. Dus ook geen katoenen tshirts aantrekken! Zelf voeg ik vaak een 2e middenlaag toe voor een beetje extra warmte (bijvoorbeeld een skipully).
Denk ook aan (dunne) handschoenen waarmee je je fototoestel kunt bedienen.
masatu wijzigde dit bericht op 06-02-2019 17:20
6.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow, een outdoorbroek onder een ski broek?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had in de tussentijd nog een regel toegevoegd. Een skibroek is de middelste en buitenste laag in één.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven