Resultaten door zwemmen

08-02-2019 17:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er forumsters zijn die recreatief zwemmen/baantjes trekken. En zie je daar een beetje resultaat van? Ik denk dat ik dat wil gaan oppakken. Een beetje fit worden en blijven.
Be-grape-n?
Resultaat (als in: afvallen) zie je pas echt als je ook goed op je voeding let. Maar ik ga sinds de zomer één keer per week 2 uur baantjes trekken en ik merkte wel al vrij snel dat mijn conditie verbeterde. En ik zit lekkerder in mijn vel: ik krijg er een blij/gelukkig gevoel van. Maar misschien komt dat omdat ik er heel erg van hou.
Alle reacties Link kopieren
Ik verloor en flink centimeters mee!!
Alle reacties Link kopieren
Yep ik zwem nu twee jaar twee a drie keer per week en flink banen trekken op tempo ben 8kilo kwijt en Mn lijf is gestroomlijnder. Ben ruim een kledingmaat kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee. ik vind zwemmen heerlijk, het in het water zijn dan want ik kan het niet zo goed, eigenlijk alleen vlinderslag... (iets met een moeder die er ooit genoeg van had iedere week naar het zwembad te moeten nadat ik mijn A diploma had gehaald). hoe zwemmen jullie?
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik merkte vooral dat het steeds sneller ging en dat mijn nek en rugklachten verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
08-02-2019 17:31
ik lees mee. ik vind zwemmen heerlijk, het in het water zijn dan want ik kan het niet zo goed, eigenlijk alleen vlinderslag... (iets met een moeder die er ooit genoeg van had iedere week naar het zwembad te moeten nadat ik mijn A diploma had gehaald). hoe zwemmen jullie?

Weet je zeker dat je vlinderslag bedoeld, want dat is wel een van de moeilijkere technieken en die leer je niet bij je A diploma.
daenerys79 schreef:
08-02-2019 17:31
ik lees mee. ik vind zwemmen heerlijk, het in het water zijn dan want ik kan het niet zo goed, eigenlijk alleen vlinderslag... (iets met een moeder die er ooit genoeg van had iedere week naar het zwembad te moeten nadat ik mijn A diploma had gehaald). hoe zwemmen jullie?
Schoolslag bedoel je denk ik?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
08-02-2019 17:31
ik lees mee. ik vind zwemmen heerlijk, het in het water zijn dan want ik kan het niet zo goed, eigenlijk alleen vlinderslag... (iets met een moeder die er ooit genoeg van had iedere week naar het zwembad te moeten nadat ik mijn A diploma had gehaald). hoe zwemmen jullie?

Ik denk dat je de schoolslag bedoelt. Ik dacht even dat jouw moeder je alleen de vlinderslag had aangeleerd, want als je die kunt, heb je best wat technieken onder de knie.

TO, ik zwem al mijn hele leven (wedstrijd zwemmen) en ik vind het zalig om te doen. Voor mij is het ook een coretraining, zodat ik met hardlopen minder snel last van mijn nek/rug krijg. Ik zwem alle vier de slagen. Als ik een tijdje niet zwem merk ik het alleen aan mijn boven armen, die worden minder stevig. :proud:

Ik denk zelf dat afvallen door zwemmen zwaar overschat word. Ik ga 2x in de week banen zwemmen en de meeste zwemmers zijn vrouwen. Maar gezien het tempo waar de meeste in zwemmen (vooral de kaakspieren worden bewogen), zullen ze nauwelijks afvallen. Vaak klagen ze na het zwemmen dat het water maar koud is. Als je doorzwemt dan stijgt je hartslag en krijg je het vanzelf warm, net als bij andere sporten.

Ik denk dat de meesten meer profijt hebben van een uurtje wandelen, dan een uurtje zwemmen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
08-02-2019 17:09
Resultaat (als in: afvallen) zie je pas echt als je ook goed op je voeding let. Maar ik ga sinds de zomer één keer per week 2 uur baantjes trekken en ik merkte wel al vrij snel dat mijn conditie verbeterde. En ik zit lekkerder in mijn vel: ik krijg er een blij/gelukkig gevoel van. Maar misschien komt dat omdat ik er heel erg van hou.
Wow... 2 uren achter elkaar? Ik vind zwemmen best intensief maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn techniek nog niet goed is.
Ik doe dan wel borstcrawl, schoolslag vind ik niet zo intensief.

Ik doe ook aan hardlopen en fietsen, maar val niets af... waarschijnlijk omdat ik al jaren meerdere sporten doe en mijn lijf er helemaal aan gewend is. Uiteraard let ik ook op mijn voeding.
DeeDee76 schreef:
08-02-2019 18:49
Wow... 2 uren achter elkaar? Ik vind zwemmen best intensief maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn techniek nog niet goed is. Ik doe dan wel borstcrawl, schoolslag vind ik niet zo intensief.

Ik doe ook aan hardlopen en fietsen, maar val niets af... waarschijnlijk omdat ik al jaren meerdere sporten doe en mijn lijf er helemaal aan gewend is. Uiteraard let ik ook op mijn voeding.
Ik doe de schoolslag en de rugslag. Maar ik zwem wel de hele tijd op een voor mij vrij hoog tempo. Ik hou (dmv een horloge) bij hoeveel calorieën ik verbrand. En dat is eigenlijk precies zoveel als wordt aangegeven op de websites. Geen idee of dat betekent dat ik zo sloom ben als een slak. :proud:
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 09-02-2019 21:10
0.93% gewijzigd
Ik zwem wekelijks ongeveer vijfentwintig minuten 750 meter.

Doe ik pas sinds de zomer, vanwege spierpijn heel langzaam opgebouwd. Begonnen met zes banen. Vooral mijn heupen komen nu mooi in vorm. Nog niet echt gewicht verloren.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen! :)
Het is niet zo dat ik er veel van af wil hebben, maar ik zou wel wat strakker willen zijn en daarnaast vind ik zwemmen best leuk om te doen. Ook vind ik het fijn dat je lekker in het zwembad ligt, dus dat er niet expliciet naar je lichaam wordt gekeken zoals squatend bij de fitness bijvoorbeeld. Maar dat zal wel een beetje tussen mijn oren zitten...
Als de tentamenstress voorbij is, ga ik dit denk ik lekker oppakken.
Be-grape-n?
dianaf schreef:
08-02-2019 18:43

Ik denk zelf dat afvallen door zwemmen zwaar overschat word. Ik ga 2x in de week banen zwemmen en de meeste zwemmers zijn vrouwen. Maar gezien het tempo waar de meeste in zwemmen (vooral de kaakspieren worden bewogen), zullen ze nauwelijks afvallen.
De oudere dames die ik zie die al jaren meerdere keren per week gaan zien er ook niet afgetraind uit. Verre van ;-)
De meesten zwemmen ook te kort en te langzaam.

Strakker zou kunnen, maar dan moet je denk ik wel enorm slap zijn voordat je begint. Als je je dagelijks een paar keer opdrukt heb je sneller effect, maar dat is natuurlijk helemaal niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-02-2019 18:07
Weet je zeker dat je vlinderslag bedoeld, want dat is wel een van de moeilijkere technieken en die leer je niet bij je A diploma.
haha, kun je nagaan :-$
schoolslag dan? :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zwem, dan doe ik de golfslag, haha!
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-02-2019 18:43
Ik denk zelf dat afvallen door zwemmen zwaar overschat word. Ik ga 2x in de week banen zwemmen en de meeste zwemmers zijn vrouwen. Maar gezien het tempo waar de meeste in zwemmen (vooral de kaakspieren worden bewogen), zullen ze nauwelijks afvallen. Vaak klagen ze na het zwemmen dat het water maar koud is. Als je doorzwemt dan stijgt je hartslag en krijg je het vanzelf warm, net als bij andere sporten.

Ik denk dat de meesten meer profijt hebben van een uurtje wandelen, dan een uurtje zwemmen.
Mee eens... ik denk trouwens dat die vrouwen het zelf anders zien... zeggen tegen hun vriendinnen dat ze wel 3x per week een uur in het water liggen... (ja dat klopt)
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
09-02-2019 20:44
Mee eens... ik denk trouwens dat die vrouwen het zelf anders zien... zeggen tegen hun vriendinnen dat ze wel 3x per week een uur in het water liggen... (ja dat klopt)

Zoiets ja. Of aan de kant hangen. En maar niet snappen waarom ze niet afvallen.

Voor mij heeft afvallen dmv zwemmen niet zoveel zin meer, ik doe het al mijn hele leven. Daarnaast zou ik het zo intensief moeten maken, dat het gewoon makkelijker is om niet die snickers te eten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven