Basic fit?

26-02-2019 22:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst gehoord dat veel van mijn vrienden een basic fit abonnement hebben genomen.
Zelf wil ik ook nog wat gespierder worden.
Vond het zelf niet heel duur maar vroeg me af of het wel zo verstandig was.
Hebben ze goede apparatuur en hoe zit het met de hygiëne?
Tevens dacht ik er ook nog aan om een jangawaterabonnement te nemen.
Is dit ook wel handig?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima. Sporten met handdoek is verplicht en ze hebben papieren doekjes en schoonmaakmiddel voor de apparaten. Yanga heb ik een tijdje gehad. Wat bedoel je met handig? Het is wel lekker, maar niet nodig natuurlijk. Je mag geloof ik elk kwartier of half uur je fles vullen.
Goed dat je wil gaan sporten! Verschillende basic fit vestigingen maken gebruik van verschillende apparatuur (qua merk). Ik vind één van die merken helemaal niet fijn, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Hygiene vind ik wel goed, alhoewel niet altijd iedereen zijn apparaat schoonmaakt na gebruik. Yanga is wel lekker. Het enige nadeel is dat wanneer je een herbruikbare fles/ bidon gebruikt de geur hiervan er echt in blijft hangen, ook na afwassen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hele slechte ervaringen met basic fit. Onze sportschool werd overgenomen door basic fit en het werd er alleen maar slechter op.....ontzettend druk, waardoor je niet de apparaten kon gebruiken die je wilde .
En ik vond het er ook erg vies....zowel in de zaal (er werd volgens mij amper gestofzuigd) en in de kleedkamers......Mijn man vertelde een keer dat er in de heren kleedkamer in de wasbakken werd gepist......echt smerig!
Wij hebben vrij snel ons abonnement opgezegd
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er prima trainen ook genoeg losse gewichten, rek en kettlebells. Geen goede instructie dus je moet zelf weten wat je doet of een PT huren.

Je kan zelf ook iets afnemen met een doekje en een spuitbus (die staat er).

Ik zou geen Janga nemen. Ik heb weleens uitgezocht wat daar in zit en ik werd daar echt niet vrolijk van. Water met heel veel zoetstoffen. Drink gewoon kraanwater. Veel beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bij basic fit zit verder geen begeleiding. Dus wanneer jij niet weet wat je moet doen, en hoe je een trainingsschema, dan moet je wel een aantal keren een personal trainer huren.

Verder is basic fit prima. Er wordt gewoon schoon gemaakt en de toestellen zijn veilig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een half jaar geleden overgestapt van een hele dure sportschool naar de basic fit. In die van mij is de apparatuur echt prima en heel veel free weights. Voor mij is het grootste nadeel dat het er altijd ontzettend druk is en ik de helft van mijn oefeningen dus moet aanpassen of heel lang moet wachten (dat komt supersets niet echt ten goede). En het grootste voordeel voor mij is dat ze overal zitten, in alle steden en in het buitenland en je overals terecht kunt met hetzelfde pasje. Ik maak hier persoonlijk veel gebruik van, omdat ik overal en nergens werk en ook niet iedere avond thuis ben (als in, in mijn woonplaats).
Alle reacties Link kopieren
itismee schreef:
27-02-2019 07:03
Hier hele slechte ervaringen met basic fit. Onze sportschool werd overgenomen door basic fit en het werd er alleen maar slechter op.....ontzettend druk, waardoor je niet de apparaten kon gebruiken die je wilde .
En ik vond het er ook erg vies....zowel in de zaal (er werd volgens mij amper gestofzuigd) en in de kleedkamers......Mijn man vertelde een keer dat er in de heren kleedkamer in de wasbakken werd gepist......echt smerig!
Wij hebben vrij snel ons abonnement opgezegd
Dat je ransapen hebt in de sportschool die wasbak pissen doen kan Basic Fit weinig aan doen. Het schoonmaken daarentegen weer wel.

Het is ook niet mijn sportschool, ik ga naar een andere maar daar gebeuren ook dingen als zodanig. Alcoholisten die hun lege fles achter het toilet verstoppen om maar wat te noemen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Enige reden om voor Basic fit te kiezen, is de lage prijs ... .
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het belangrijkste is wat je moet afwegen, wat je eigenlijk zoekt en verwacht van een sportschool. Pas als je dat weet, kun je bepalen of basic fit iets voor je is.

Zoek je een sportschool met goede begeleiding als beginnende sporter, dan moet je er niet aan beginnen. Ook niet als je geen zin hebt voor het kleinste extraatje bij te betalen, zoals bijv douchen, groepslesjes ed.

Als je weet wat je doet, en je wil gewoon niet betalen voor allerlei extra's waar je geen gebruik van maakt: ga ervoor.
Een waterabonnement... O_o
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
27-02-2019 14:26
Enige reden om voor Basic fit te kiezen, is de lage prijs ... .
En de openingstijden (24/7 bij mij. dus niet altijd druk), en dat je op alle lokaties in NL mag sporten. En in mijn geval : dat ze er veel leuke live groepslessen hebben. Maar dat is niet bij elke Basic Fit, soms zijn er alleen video-lessen. Mijn Basic Fit zit ook in een fijn ruim en licht gebouw, dat is niet altijd zo.
Ja het is een stuk drukker sinds mijn sportschool Basic Fit is geworden en sommige apparaten zijn wat spartaanser. De sauna is ook weg. En je moet zelf een slotje meenemen voor de kastjes. Maar er zijn ook meer apparaten en attributen bij gekomen. En als je niet op de piekuren gaat, is het hier prima te doen. Maar niet elke BF is even fijn.

En dat Yanga water loopt voor geen meter. Logisch ook.
Soms mag je gratis proeven. De smaakjes zijn wel aardig maar na drie slokken ben je er ook klaar mee. Waarom zou je flessen vol van dat spul naar binnen gaan gooien?
impala wijzigde dit bericht op 01-03-2019 15:30
12.15% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-02-2019 19:18
Een waterabonnement... O_o
Het is geen water, het is een drankje met een fruitsmaakje en zoetstoffen. Als ik twee flessen vul tijdens een sportsessie en twee keer per week ga sporten, is het een stuk goedkoper dan frisdrank uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
27-02-2019 15:22


Zoek je een sportschool met goede begeleiding als beginnende sporter, dan moet je er niet aan beginnen. Ook niet als je geen zin hebt voor het kleinste extraatje bij te betalen, zoals bijv douchen, groepslesjes ed.

Douchen kost niet extra hoor.
Maar begeleiding is er niet op de vloer, dat klopt.
.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
27-02-2019 14:26
Enige reden om voor Basic fit te kiezen, is de lage prijs ... .
Nou ja, als je weet wat je doet, de locatie waar je wilt gaan sporten heeft goede faciliteiten (voldoende ruimte en materiaal bij de vrije gewichten) en niet overbevolkt is op de momenten dat je kan en wil trainen(is ook sterk verschillend per locatie) dan is het je geld wel waard hoor.
Drackie schreef:
01-03-2019 15:27
Het is geen water, het is een drankje met een fruitsmaakje en zoetstoffen. Als ik twee flessen vul tijdens een sportsessie en twee keer per week ga sporten, is het een stuk goedkoper dan frisdrank uit de supermarkt.
Oh.
Ik drink geen frisdrank.
Gewoon standaard water is goed genoeg
Basic Fit is echt waardeloos. Volgens mij geven ze daar de slechtste begeleiding van Nederland.

Op Instagram zie ik ook vaak dat meiden bij Basic Fit met een been de barbell in de smith machine omhoog duwen. Het gaat dan om de bilspier. Maar ze doen het wel duidelijk vanuit hun rug.
Alle reacties Link kopieren
Ze geven daar geen slechte begeleiding, ze geven helemaal geen begeleiding. Daarom is het zo goedkoop. Als je weet wat je doet, maakt dat verder niet uit. Ze hebben bij sommige Basic Fit vestigingen wel personal trainers die je kunt inhuren, dat is wel handig om je op weg te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van sportschool gewisseld en uiteindelijk wel bij de basicfit uitgekomen. Vooral omdat ze bij 'mijn' locatie live lessen geven en dan is de prijs echt prima. Hadden ze die specifieke live les niet gehad (en meerdere keren per week), dan was ik niet naar hun overgestapt. Om de live les te volgen betaal je €5 extra op je abo. Ik ga daar dus niet heen voor de apparaten of gewichten, dus geen idee of dat goed is :$
En dat Yanga heb ik ook niet.
Voor douchen betaal ik ook niet extra.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik wil weer gaan sporten en ik twijfel of ik dat bij Basic Fit zal doen of niet. Heb ooit bij een andere sportschool gesport voor 30 euro per maand 1x per week dus dat scheel nogal. Maar hoe is de sfeer over het algemeen? Is die een beetje gemoedelijk of is het soms een vleeskeuring? En is de muziek een beetje te doen. Bij mijn oude sportschool stond de muziek op een gegeven moment zo hard dat ik me er aan stoorde.

En ik hoor dus ook horror verhalen qua opzeggen en daarom twijfel ik ook.
Zelf sport ik sinds vorig jaar ook bij Basic-fit.
Vind het wel redelijk, maar niet super.
Sport er voornamelijk om mijn conditie wat meer op te vijzelen.
Verder vind ik het qua sfeer niet veel aan.
Maar daar ben ik verder ook niet zo rouwig om.
Voel me vaak wel beter als ik gesport heb.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-06-2019 23:22
Ik wil weer gaan sporten en ik twijfel of ik dat bij Basic Fit zal doen of niet. Heb ooit bij een andere sportschool gesport voor 30 euro per maand 1x per week dus dat scheel nogal. Maar hoe is de sfeer over het algemeen? Is die een beetje gemoedelijk of is het soms een vleeskeuring? En is de muziek een beetje te doen. Bij mijn oude sportschool stond de muziek op een gegeven moment zo hard dat ik me er aan stoorde.

En ik hoor dus ook horror verhalen qua opzeggen en daarom twijfel ik ook.
Ik denk dat het heel erg verschilt per vestiging maar dat het in de avond (tussen 7 en 10) overal enorm druk is. Ook niet mijn soort mensen.
Overdag en ook net wat eerder op de avond (tot 18.30) s het prima te doen. In het weekend voor 10 uur.
Ik volg altijd dezelfde groepslessen, ene keer is het flink vol en andere keer helemaal niet, geen peil op te trekken.
Muziek in de zaal vind ik goed te doen. Tijdens de groepsles veel te hard, dan heb ik oordoppen in.
.
prima ervaring mee en handig dat het hele gezin naar binnen mag op een pasje.

De reguliere sportschool is hier meer dan twee keer zo duur en drukker dan basic fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven