Welke hardloopapp??

28-02-2019 10:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst excuses voor het aanmaken van een nieuw topic; ik vond al een oud topic met dit onderwerp, maar die was inmiddels gesloten en ik kon daarin niet de informatie vinden waar ik naar op zoek ben.

Situatie:
Half-gevorderde hardloopster. Ik loop nu 5 - 6 km zonder al te veel moeite; deze conditie heb ik opgebouwd dankzij de app "Imagine Run". Het grote voordeel van deze app vind ik dat de app ook de route voor jou verzint, dus je komt nog eens ergens anders dan je standaard rondje. Nadelen:
- je kunt niet een training skippen: je kunt echt pas de volgende training doen als je de voorgaande hebt afgerond
- soms storingen in de app, waardoor hij een training niet goed opslaat. Dan moet je dus perse diezelfde training nog een keer doen (en wel opslaan), voordat je door kunt met de volgende training
- voor zover ik kan zien, zitten er in deze app alleen "opbouwschema's" en geen "onderhoudsschema's"

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe hardloop app met het liefst de volgende mogelijkheden:
- voice begeleiding (dus een stem die zegt "nu tien minuten hardlopen" en "nu twee minuten wandelen"); maar volgens mij hebben alle apps dit wel
- de mogelijkheid om tijdens het gebruik van de app podcasts of luisterboeken af te spelen (dat vind ik fijner dat muziek, dus bijv. alleen spotify als optie is niet zo handig)
- de mogelijkheid van "onderhoudsschema's". Ik loop nu 5 - 6 kilometer en dat vind ik voorlopig wel genoeg. Ik wil dus niet gaan uitbouwen naar de 10k, maar voorlopig lekker deze afstanden blijven lopen en proberen mijn tempo wat te gaan verhogen. Bijv. 1 - 2 intervaltrainingen per week en 1 duurloop.
- de mogelijkheid om de app een route te laten bepalen (en die dus ook als een soort tom-tom via voicebegeleiding aansturen: "ga hier rechtsaf")

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij??
Het mag gerust een betaalde app zijn, maar voordat ik willekeurig allerlei betaalde apps ga uitproberen, hoor ik graag wat ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Runkeeper?
Ik gebruik 'm voor wandelingen, maar je kunt er ook andere sporten op invullen. Zelf hou ik er niet van gecommandeerd te worden dus ik gebruik 'm puur om te zien hoe veel km in hoeveel tijd en hoeveel kcal. Ook de route bepaal ik zelf. Maar je kunt er ook intervaltrainingen mee doen als je dat leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf gebruik runtastic, daarin kan ik ook mn route zien maar ook met kleurtjes van 'daar ging ik harder, daar ging ik minder hard'
gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, max sneleid, gemiddeld aantal stappen, maximale stappe, afstand, duur, calorieen.
Dalingen, stijgingen, gemiddelde hartslag.
Alles staat erin
Alle reacties Link kopieren
@Corina en @Redbulletje: kun je in die apps die jullie omschrijven alleen achteraf je route terugzien of bedenkt de app ook echt de route voor jou, met "live" navigatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik kies zelf altijd mijn route aan de hand van het lopen, weet niet of er een route al standaard in zit denk het niet haha.
neliba schreef:
28-02-2019 11:12
@Corina en @Redbulletje: kun je in die apps die jullie omschrijven alleen achteraf je route terugzien of bedenkt de app ook echt de route voor jou, met "live" navigatie?
Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd. Ik bepaald zelf mijn route en kies rustig 'n ander pad omdat er mensen met honden aan komen waar ik geen zin in heb langs te gaan. Je kunt wel op elk moment zien waar je bent in je route op de app. Handig ook als je ergens op onbekend terrein gaat wandelen, zo kun je altijd je auto weer terugvinden.
De app is gratis dus download 'm en test 'm uit.
Ik gebruik de Nike run club app, en bepaal ook zelf mijn routes en hoe hard ik loop enzo. Wel geeft hij onderweg aan hoeveel km ik al gelopen heb en mijn gemiddelde snelheid.

Achteraf kun je je route zien ook met kleurtjes hoe hard je gelopen hebt of gewandeld. Hij telt alle km's bij elkaar op, zie je hoeveel je al totaal met de app gelopen hebt.

Lijkt mij juist irritant als zo'n app bepaalt waar je heen moet enzo..
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je jezelf geen hardloop horloge cadeau? Ik heb zelf ontzettend veel plezier van mijn 2e hands TomTom horloge, geeft met trilling aan de pols aan wanneer de interval weer begint.
Alle reacties Link kopieren
Endomondo ? Ook ik gebruik hem voor wandelen ipv hardlopen maar heb ooit een jaartje een plusaccount gehad omdat ik met hardlopen wilde beginnen en daar de gewenste opties op zaten.

Overigens, de basisversie is gratis.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven