Welk sporthorloge

16-03-2019 13:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik begonnen met hardlopen en ik wil graag mijn tijd en stappen bijhouden.
Welk horloge of fitbit is het handigst? Liefst niet te duur (onder de 100,-)
Ik wil dus graag een timer erop hebben en een stappenteller en hartslagmeter
En misschien wel dat ie kan bijhouden hoeveel km je hebt gelopen.

Welke ervaringen of tips hebben jullie?
Ik had een fitbit charge 2 en daar zat alles op wat je wilt! Alleen als je je gelopen kilometers wilt bijhouden moet je telefoon mee, voor de gps.

Nu heb ik een iWatch, doet ook alles wat je wilt inclusief gps maar zal iets boven budget zijn.
Als je een iPhone hebt, zou ik even doorsparen voor een iwatch.

Ik heb van allerlei goedkopere dingen geprobeerd, maar nu sinds een klein jaar de iwatch en je hoort mij niet meer klagen. Echt de investering waard.
Alle reacties Link kopieren
Neem goedkope polar met een losse band met bluetooth. Die polar-banden zijn erg goed compatibel met bijv. fitnesapparatuur en smartphones.

Een ingebouwde hartslagmeter voor sporthorloges werkt alleen enigszins betrouwbaar in rust en niet tijdens het sporten. Dus als je gaat sporten heb je altijd een hartslagband nodig. Controleer dan ook of je generieke sporthorloge wel een externe band kan verwerken, anders heb je weer niets aan je horloge.
Ik heb een Garmin vivosmart en die hartslagmeter doet t bij inspanning prima. Heb de resultaten vergeleken met die van een borstband en het wijkt nauwelijks af. En zit veeeel prettiger dan een borstband.

Vind dit een heel fijn sporthorloge, houdt stappen en hartslag en km bij, kan inspanning bij andere sporten herkennen, werkt als wekker en ik krijg er zelfs m’n appjes en mailtjes op binnen (dat kan je ook uit zetten).
Alle reacties Link kopieren
Garmin's idee van klantenservice: in je garantieperiode op eigen kosten je horloge op sturen en 6 weken moeten wachten, ook als direct al duidelijk is dat je een nieuw horloge moet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
16-03-2019 14:54
Ik heb een Garmin vivosmart en die hartslagmeter doet t bij inspanning prima. Heb de resultaten vergeleken met die van een borstband en het wijkt nauwelijks af. En zit veeeel prettiger dan een borstband.

Vind dit een heel fijn sporthorloge, houdt stappen en hartslag en km bij, kan inspanning bij andere sporten herkennen, werkt als wekker en ik krijg er zelfs m’n appjes en mailtjes op binnen (dat kan je ook uit zetten).
Wat voor een borstband heb je dan dat die zo ongemakkelijk zit? Ik heb ook een Garmin en zoals ze zelf zeggen is de hartslagmeter niet bedoeld om bij activiteiten te gebruiken. Natuurlijk is het bij een stukje fietsen ofzo geen probleem, maar door zweet en beweging is de nauwkeurigheid bij hardlopen bijvoorbeeld snel weg.

Wijkt makkelijk 10 tot 20 slagen per minuut af. Dat lijkt niet veel maar als je op hartslag aan het trainen bent is dat wel net het verschil of je wel of niet in je zone zit.
Ik heb zelf een huawei smartband 2 en deze is erg accuraat mbt stappen en afstand.
Ook meet die automatisch je hartslag.
Je kan via GPS heel je route checken in de app.
Je hoeft overigens je telefoon niet mee te nemen. Hij synchroniseert zodra die weer contact heeft met je telefoon via Bluetooth.
En is maar 59 euro 😊

Inmiddels zijn er al 4 anderen in ons groepje met dit horloge en zijn allen te spreken hierover..
Alle reacties Link kopieren
Investeer in en polar vanatage M.. Is zijn geld waard..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik ga eens goed kijken naar deze opties.
Alle reacties Link kopieren
Garmin heeft idd een verschrikkelijke klantenservice, zijn niet eens goed telefonisch bereikbaar...

Ik ben al langere tijd fan van TomTom, fijn af te lezen tijdens het hardlopen (fijner dan mijn iWatch) en zeer gebruiksvriendelijk te bedienen met 1 knop.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... 71969.html

Als er trouwens iets is, dan is TomTom heel goed bereikbaar en erg coulant met de klantenservice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven