Waterdicht hardloopjasje?

17-03-2019 21:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken ben ik diverse keren goed natgeregend tijdens het hardlopen. Ik heb een adidas waterafstotend hardloopjasje maar bij het eerste beetje miezer lekt ie al door. Een echte regenjas lijkt me heel oncomfortabel omdat je dan zo vreselijk gaat zweten. En ik heb het al snel warm.
Een beetje nat op mijn benen vind ik niet hinderlijk maar als mijn schouders en rug/borst nat worden voelt echt niet prettig.
Wie kan me advies geven over een comfortabel hardloopjasje die waterdicht is. Beetje damesachtig mag, ik ben vrij groot dus ik heb een redelijk grote maat nodig. Iemand die advies kan geven?
Dan moet je een hardshell outdoorjas hebben denk ik. Softshell is waterafstotend, hardshell is waterdicht. Beide zijn ademend dus je gaat er niet heel erg van zweten.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport niet in een regenjasje, maar in een beetje een waterafstotend vestje zonder mouwen (vooral tegen de wind) met een thermoshirt eronder.
Thermo’s blijven warm als ze nat zijn.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Een softshell is vooral vanwege impregnatie waterdicht, maar dat houdt het maar even vol en zeker niet bij continue harde regen een paar uur lang.
Zoals al gezegd wordt: hardshell is (in het algemeen) wel beter waterdicht. Dat je er niet in gaat zweten is een fabeltje. Als je sport ga je zweten en een ademende jas laat wel wat vocht door, maar niet de grote zweetdruppels die normaal verdampen als je aan het rennen bent in de zon.

Maar ja, je gaat toch weer douchen en als je dat jasje alleen voor het lopen gebruikt en goed uithangt na het sporten is dat prima.

Ik loop zelf trouwens altijd in thermoshirts die als ze nat zijn toch "droog" blijven aanvoelen. Dat gaat prima als het regent en een jas vind ik echt niets.
In iedere waterdichte jas ga je zweten. Je eigen vocht (zweet) kun je namelijk ook niet kwijt. Thermoshirt onder het jasje wat je hebt zou in principe comfortabel genoeg moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm...in mijn waterafstotende jasje heb ik ern thermoshirt van Craft maar ik vind het toch echt koud als ik dan echt nat ben. Bij De afgelopen loopjes regende het al flink toen im begon met lopem, ik kom dan okk niet echt op temperatuur. Als ik al warm ben en dan gaat het regenen heb ik minder hinder.
Waterdicht betekent dus meer zweten. Is ook niet alles...maar dus wel warm.
Ik woon daarbij ook nog aan de kust, die windkracht 7 a 8 werkt ook niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een regenjasje van Kalenji. Vaker in de regen mee gejogged en hij werkt goed. Het merk beloofd dat je er een uur in kan joggen in de regen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ruim 13 jaar gedaan zonder waterdicht hardloop jasje maar toevallig begin dit jaar bij een ultratrail echt continu in de stromende regen gelopen. En toen was ik het zat. Sindsdien heb ik mijn jasje al eindeloos uit kunnen proberen en er vorig weekend een 80km trail meegelopen in fikse hagel en stortbuien. Het jasje doet zijn werk. Alleen met capuchon op wordt het op een gegeven moment wel wat zweterig (maar met een hagelbui ben ik er evengoed blij mee). Verder bevalt die prima.
https://www.raidlight.com/nl/raidlight- ... -2018.html
Alle reacties Link kopieren
Mooi jasje baukje maar oeps...voor een hobby loopster als ik een beetje heel duur😱. En ook niet meer in mijn maat te krijgen.
Oliebolmetkrenten, ik zie best veel bij decatlhon maar welk jasje heb jij precies?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er deze prijs ook niet voor betaald hoor. Dus goed aanbiedingen in de gaten houden. Maar ik heb wel ondervonden dat je aan een water afstotend jasje uiteindelijk niets hebt. Bij een echte lange bui wordt je alsnog helemaal nat en dan duurt het na de bui juist langer alvorens je droog bent. Dan is het fijner zonder jasje. Ik heb lang getwijfeld of ik er wel zoveel geld aan uit zou geven. Maar uiteindelijk bleek voor mij de investering meer dan waard.
Als je even terug klikt op de site die baukje noemt, dan zie je dat ze ook nog andere jasjes hebben die toevallig wel in de aanbieding zijn. Voor ca. 70 euro heb je er al eentje, bijv.: https://www.raidlight.com/nl/raidlight- ... -2018.html
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
18-03-2019 19:27
Mooi jasje baukje maar oeps...voor een hobby loopster als ik een beetje heel duur😱. En ook niet meer in mijn maat te krijgen.
Oliebolmetkrenten, ik zie best veel bij decatlhon maar welk jasje heb jij precies?
Precies het jasje dat ik heb is er niet meer. Maar vind Kalenji een fijn merk en is ook niet duur.

https://www.decathlon.nl/p/regenjas-voo ... 20&c=GROEN
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
19-03-2019 15:52
Precies het jasje dat ik heb is er niet meer. Maar vind Kalenji een fijn merk en is ook niet duur.

https://www.decathlon.nl/p/regenjas-voo ... 20&c=GROEN
Oh dit is een mooi prijsje om te proberen! Ga hem bestellen, dank je!
Ennumaarwachtenopregen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven