Zwemmen

23-03-2019 20:02 14 berichten
Ik overweeg te gaan zwemmen (baantjes en 1 x per week een groepsles) maar ik kan wel wat bijgeschaafd worden qua techniek.
Nu zie ik dat er hier in de buurt een borstcrawl cursus wordt gegeven, 12 lessen, via de knzb.

Heeft iemand toevallig ervaring met zo'n cursus? Ik heb (uiteraard) vroeger mijn a en b dilpoma gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je weten?
Bij ‘mijn’ zwemvereniging word ook regelmatig zo’n KNZB cursus georganiseerd
Nou, bijv. 12 lessen lijkt mij nogal veel?
En kan je in je eigen tempo 'oefenen'?
Krijg je (ook) aanwijzigen mbt ademhaling en zo?
Het is voor zo’n club natuurlijk niet rendabel om iedereen her en der een los lesje te laten doen, dus ik snap wel dat ze er een pakket van maken. Ik denk trouwens dat er in 12 lessen genoeg te leren valt qua techniek. Net zoals hardloopcursussen bijvoorbeeld.
Hoe oud ben je?
Tussen de 40 en 45. Hoezo?
Dan lijkt me 12 lessen echt niet te veel. (sprry, schreef eerst weinig, maar dat bedoelde ik niet. werd ff afgeleid)
Alle reacties Link kopieren
12 lessen is echt niet veel. Eerder weinig. Top zwemmers krijgen nog dagelijks aanwijzingen en "les" terwijl ze bijna iedere dag zwemmen. Er valt altijd nog wel iets te verbeteren aan je techniek. In welke regio zoek je iets? Ik ken een aantal goede coaches en heel veel prutsers.
Alle reacties Link kopieren
12 lessen lijkt mij juist prima om mee te beginnen. Ik denk dat je met 12 keer echt wel een verbeterde techniek krijgt. Je zou altijd om tips kunnen vragen aan de trainer mbt ademhaling en dergelijke. Denk dat hij daar echt wel antwoord op wilt geven.

Je zou kunnen starten met die 12 lessen en wanneer je echt de smaak te pakken hebt kijken of er nog meer (langer durende) cursussen aangeboden worden, toch?
Degenen die ik ken zijn nog niet heel bedreven na 1 cursus - meer dan de basis hebben ze niet - maar het is zo afhankelijk van leeftijd en aanleg...
Bedankt allemaal; ik ga er over nadenken of het iets is voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Toen jij je A en B haalde kreeg je geen les in borstcrawl. Deze mensen haal je er in een zwembad ook direct uit door hun allerbelabberste en zeer lelijk zwemslag. Het kost hen ook extreem veel energie om een klein stukje vooruit te komen zonder snelheid.

12 lesjes borstcrawl is absoluut niet te veel.
Trouwens er zijn meerdere soorten borstcrawl. Een wedstrijdzwemmer zwemt het totaal anders dan een waterpoloër.

Ik zeg: DOEN
Niet geschoten is altijd mis
Absoluut doen! Zwemmen wordt zoveel leuker als je de techniek enigszins goed beheerst. Je ziet vaak dat mensen moeite hebben met de ademhalingstechniek of stabiel in het water (blijven) liggen. Ik denk dat je met 12 lessen een heel eind komt en het je plezier in het zwemmen vergroot. Zwemmen is ook heel goed voor je conditie en je gemoedsrust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven