Meezwemmen met Maarten van der Weijden

28-03-2019 02:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik zou eigenlijk heel graag met Maarten mee willen zwemmen. Ik begreep dat je 2 km mee kunt zwemmen. Wat ik mij alleen afvraag: is het mogelijk om dit te zwemmen als recreatief zwemmer?

Zijn er mensen die afgelopen jaar met hem en deze ervaring hier willen delen? Dan hoor ik het graag!
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Vanwege bacteriën in het water is het meezwemmen vorig jaar geschrapt. Mede daarom gaat de 11-steden poging dit jaar plaatsvinden in juni.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Denk dat het pittig is. De wateren zijn niet schoon en qua stroming ook pittig. Je kunt nu al gaan trainen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de afstand geen probleem is, het bijhouden van het tempo van Maarten misschien wel (weet niet precies hoe “meezwemmen” bedoeld is?)
Ga anders eens kijken in het zwembad hoe makkelijk je 2km zwemt, dan heb je een idee. Omstandigheden buiten zijn zwaarder, dus in een zwembad zou het je dan redelijk makkelijk af moeten gaan om het buiten ook te kunnen doen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe snel je zwemt?
Ik doe bijna een uur over 2km, wanneer ik weer een tijdje wekelijks zwem. Maarten nog geen 10 minuten (misschien sneller) Ik denk dat het nog best lastig kan zijn. Open water zwemmen is ook doorzwemmen, niet steeds even keren, wat toch een soort van rustpunt is. Ik merk dat al als ik een keer in een 50m bad zwem, wat een verschil dat is.

Maar als je nu begint te trainen, lukt het misschien al een heel eind. :)
Later is nu
Dreamer schreef:
28-03-2019 06:51

Ik doe bijna een uur over 2km, wanneer ik weer een tijdje wekelijks zwem. Maarten nog geen 10 minuten (misschien sneller)
Niemand kan dat in 10 minuten.

Zoek het wereldrecord op de 1500 eens op...
Ik verwacht niet dat je net zo snel moet zwemmen. Maar volgens mij is het dit keer aangepast naar 11 x 2 km meezwemmen.

https://www.11stedenzwemtocht.nl/event- ... zwemtocht/
Je kan niet maar 2 km mee zwemmen, je moet als meezwemmer in alle 11 steden meedoen en dus 22 km kunnen zwemmen. Daarom staat er ook dat alleen zeer geoefende zwemmers mee mogen doen. Als recreant maak je echt geen enkele kans om mee te mogen of kunnen doen
. Dan moet je dus wel 22 km in korte tijd doen. Een beetje misleidende eis, 2 km in een uur. Dat moet je dus ook nog je 11e keer kunnen.
Ik zie dat ik iemand ken die het gaat doen. Die zwemt net boven het half uur op een 2 km, denk ik zo, en die kan ook prima langere afstanden aan (dat wil zeggen, die is net ingezwommen na de eerste 2 km, en niet compleet kapot).
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
28-03-2019 08:07
Je kan niet maar 2 km mee zwemmen, je moet als meezwemmer in alle 11 steden meedoen en dus 22 km kunnen zwemmen. Daarom staat er ook dat alleen zeer geoefende zwemmers mee mogen doen. Als recreant maak je echt geen enkele kans om mee te mogen of kunnen doen
Je kunt ook met het evenement in Stavoren mee doen. Dan zwem je 1x 500 of 2000m, niet 11x.
https://www.11stedenzwemtocht.nl/event- ... evenement/

@TO: probeer het vooral eens uit in het zwembad, 2km is lang hoor. Dus als je bijna nooit zwemt maar wel mee wil doen, zou ik voor de 500m gaan. Ook al best een prestatie in koud buitenwater!
Alle reacties Link kopieren
Poe, ik vind het nogal wat. Ik zwem 2x per week 2 km. Per keer doe ik daar iets minder dan 40 minuten over, maar ik doe dan wel 5 x 200m wisselslag en dan 1.000 borstcrawl met af en toe iets anders en dan ben ik aan het einde niet stuk of zo. Maar buitenwater is heel anders, dus het lijkt mij wel een reële tijd voor buitenwater, zeker als je meerdere keren moet.

Ik denk als je nog langzamer bent, dat je het zeker niet te doen is. En ik zie dan je ook 1.000 sponsorgeld moet meenemen, voor je mag gaan zwemmen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
masatu schreef:
28-03-2019 08:59
Je kunt ook met het evenement in Stavoren mee doen. Dan zwem je 1x 500 of 2000m, niet 11x.
https://www.11stedenzwemtocht.nl/event- ... evenement/

@TO: probeer het vooral eens uit in het zwembad, 2km is lang hoor. Dus als je bijna nooit zwemt maar wel mee wil doen, zou ik voor de 500m gaan. Ook al best een prestatie in koud buitenwater!
Oh dat wist ik niet. maar de TO had het echt over 'meezwemmen' dus dacht ik dat ze met Maarten zelf zou willen meezwemmen. Dat is niet zo bij dat evenement natuurlijk.
2km is ongeveer een uur zwemmen voor gemiddelde zwemmers (bij bijvoorbeeld de Amsterdam City Swim). In buitenwater is zwaarder dan in het zwembad, en je moet ook gewend zijn met een shorty te zwemmen.
dianaf schreef:
28-03-2019 09:00
En ik zie dan je ook 1.000 sponsorgeld moet meenemen, voor je mag gaan zwemmen.
Dat is echt veel. Ik vind het echt een veel te commerciële hype.
Ik vraag me af wie dat bedrag haalt. Er zijn zoveel sponsorzwemtochten in de zomer; allemaal mensen die om bijdrages vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-03-2019 06:51
Ik weet niet hoe snel je zwemt?
Ik doe bijna een uur over 2km, wanneer ik weer een tijdje wekelijks zwem. Maarten nog geen 10 minuten (misschien sneller) Ik denk dat het nog best lastig kan zijn. Open water zwemmen is ook doorzwemmen, niet steeds even keren, wat toch een soort van rustpunt is. Ik merk dat al als ik een keer in een 50m bad zwem, wat een verschil dat is.

Maar als je nu begint te trainen, lukt het misschien al een heel eind. :)
Maarten traint veel op een tempo van 4 kilometer per uur. Dat is dus een half uur over 2 km. Dit zwom hij vorig jaar ook, op het laatst zakte het tempo wel behoorlijk in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven