Hoe snel resultaat van sporten?

06-04-2019 17:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week van niet sporten naar vier-vijf keer per week sporten gegaan. Telkens eerst een half uurtje cardio en dan 15-20 minuten krachttraining (zonder gewichten tot nu toe, en ik wissel de spiergroepen af per dag).

Ik wil weer fitter worden (vroeger was ik erg sportief, maar sinds ik kinderen heb, ben ik veelal liever lui (euhm, druk). Maar ik wil weer fijn kunnen hardlopen en ook meer energie hebben.

Mijn gewicht maakt me eigenlijk niet veel uit. Ik heb nu helemaal geen overgewicht, maar ben een beetje skinny fat. Ik wil meer spiermassa en wat minder vetmassa, en eigenlijk ook wat centimeters verliezen, want bijna al mijn broeken zitten nu te strak (ik kan er nog net in, maar wil ze eigenlijk meteen weer uitdoen) en ik weiger om er nieuwe te kopen in een grotere maat.

De titel zegt het al: hoe lang duurt het voor je duidelijk resultaat ziet/merkt? Oftewel wanneer zou ik weer in mijn lievelingsjeans kunnen? Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Heb je je eetpatroon ook aangepast ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://drogespieren.nl/krachttraining/ ... -resultaat
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.fitsociety.nl/krachttrainin ... resultaat/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-04-2019 18:08
Heb je je eetpatroon ook aangepast ?
Een beetje, maar ik at al wel vrij gezond. Nu probeer ik wat minder naar een koekje te grijpen bij wat honger tussendoor, maar neem ik iets gezonders.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de links, trouwens! Ik ga lezen!
Alle reacties Link kopieren
Dat artikel lijkt me niet echt als doelgroep mensen als to te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat eerste artikel, dat spreekt me niet aan (het tweede wel). Het is niet mijn bedoeling om er heel sterk uit te zien (of om heel sterk te worden). Gewoon weer wat strakker, eigenlijk.
wat betreft krachttraining zag ik na drie maanden ongeveer de eerste resultaten. ik train echter niet heel intensief, en ook niet zo vaak als jij.
Alle reacties Link kopieren
En wat bedoel je met resultaten? Dat het je duidelijk veel makkelijker afging? Of dat je spieren begon te zien?
het makkelijker afgaan gaat veel sneller, mij is verteld dat je iedere twee weken ongeveer 10% zwaarder moeten kunnen trainen bij krachttraining. en dat redde ik ook wel aardig in het begin.

ik bedoelde inderdaad dat ik na drie maanden echt spieren begon te zien. ik twijfel of het na twee of drie maanden was. maar omdat spieren kweken niet echt mijn doel is heb ik er niet super op gelet. dus ga uit van tussen de twee en drie maanden ;-)
Alle reacties Link kopieren
OK, dat valt goed mee, dan!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Ik denk dat het langer duurt dan dat jij 4-5x/week vol houdt, aangezien je van 0 komt.. dus ik zou eerst dat eens wat geleidelijker opbouwen eigenlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de cardio pas na de krachttraining doen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-04-2019 19:28
Eerlijk? Ik denk dat het langer duurt dan dat jij 4-5x/week vol houdt, aangezien je van 0 komt.. dus ik zou eerst dat eens wat geleidelijker opbouwen eigenlijk.
Oh, maar ik doe het rustig aan, hoor. Het is niet zo dat ik er echt invlieg en er volop en fanatiek voor ga.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
06-04-2019 19:30
Ik zou de cardio pas na de krachttraining doen.
Ah? Is dat beter?
Alle reacties Link kopieren
Mossel schreef:
06-04-2019 19:34
Ah? Is dat beter?
Voor het ontwikkelen van spiermassa en verbranden van vet wel.

En als je met zo'n grote regelmaat traint is het wel handig om iets van een schema aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mossel schreef:
06-04-2019 17:51
Telkens eerst een half uurtje cardio en dan 15-20 minuten krachttraining (zonder gewichten tot nu toe, en ik wissel de spiergroepen af per dag).
Serieuze vraag: hoe doe je krachttraining zonder gewichten?

Ik doe aan BodyPump en daar zie je wel na 2/3 maanden resultaat bij 2 x in de week. Nadeel bij was dat mijn schouders breder werden waardoor mijn colberts nu erg krap zitten....
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee :)
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Ik ben nu 3 mnd bezig, 3 x per week. Ik ben vetmassa kwijt en er is spiermassa bijgekomen. Echt spieren zie ik nog niet echt, maar ik merk wel dat ik geleidelijk zwaarder kan trainen.
Gewoon doorgaan dus. Ik dacht ook dat ik het nooit ging volhouden maar het gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Mossel schreef:
06-04-2019 19:33
Oh, maar ik doe het rustig aan, hoor. Het is niet zo dat ik er echt invlieg en er volop en fanatiek voor ga.

Ik denk dat bv 2-3x intensiever makkelijk vol te houden is dan 4-5x minder intensief, om mee te beginnen. Het is vooral een enorme omslag in tijdsinvestering, zeker met een gezin.
Het zou zo zonde zijn als je afhaakt omdat dat niet blijkt te werken.
.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik dacht dat de eerste drie maanden bij vrouwen nog geen volumetoename mogelijk was. In het begin wordt alles geoptimaliseerd zoals het is (bloedvaten en zenuwen) en pas na langere tijd worden de spieren dikker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil eigenlijk een volumeáfname. Ik wil weer comfortabel in mijn broeken kunnen.
Ik wil niet negatief doen maar "sinds een week van niets naar 4-5 keer per week sporten". Je hebt dus 5x gesport.
Misschien eerst eens zien of je dit gaat volhouden?

Waarom niet beginnen met 2x per week sporten en tegelijkertijd je voeding aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Krachtsporten twee keer per week een half of heel uur en nog een halfuurtje joggen is hartstikke goed voor je maar als je doel afvallen is zou ik doelgericht minder calorieën innemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven