Simpel bewegen, een dansje leren.

13-04-2019 20:12 48 berichten
Vorig jaar herfst heb ik een aantal weken op aerobics gezeten. Na de oefeningen werd ons een dansje geleerd. Ik heb de danspassen ingesproken op mijn mobiel en thuis geoefend. Ik kan maar niet uit mezelf het dansje onthouden maar moet iedere keer op weg geholpen door even te oefenen met behulp van de ingesproken moves.
Nou heb ik een de danspasjes op film laten zetten op mijn mobiel.
Leuk.
Ik heb ook zelf een dans verzonnen. Heel simpel hoor.
1 voetje naar links,
1 voetje naar rechts,
1 voetje naar voren,
1 voetje naar achteren,
1 voetje naar links,
en draai in het rond.
Doe maar na.
Wie heeft ook een dansje en kan het eventueel op film laten zien?
Ik ben trots op mezelf want het is een andere manier van onthouden. Ik zet dus onontgonnen terrein van mijn hersenen aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe weleens met mijn nichtje: https://www.youtube.com/watch?v=20J8DUJMgA4
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb even gegoogled op youtube en dit is ook een leuke.
https://www.youtube.com/watch?v=JdoJO-r ... hiECdPFon-
Dit is een modernere.
https://www.youtube.com/watch?v=t6PmB6t ... zcoYQ0EwtP
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hele moderne dans choreo's, maar dat heeft met mijn eerste opleiding te maken (dansopleiding). En ik zet nog mijn eigen zumba choreo's in elkaar voor mijn weekend lessen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje is net 4...dus ingewikkelden moeten nog ff wachten. Ik houd van dansen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
BabyGroot schreef:
13-04-2019 20:29
Ik maak hele moderne dans choreo's, maar dat heeft met mijn eerste opleiding te maken (dansopleiding). En ik zet nog mijn eigen zumba choreo's in elkaar voor mijn weekend lessen.
Ik heb niet het talent om een choreo te verzinnen. Wat ik slimgenoeg wel doe dat is de bewegingen uit een lied "vertalen" naar gebaren taal. Dat heb ik ooit gedaan met het lied Reach out and touch van Diana Ross. Wanneer je reach out zingt, je handen naar voren strekken enzovoort. De emotie die in het lied zit met gebaren tot uitdrukking brengen. In gebarentaal is "ik hou van jou" ,je linker arm naar jezelf wijzen en dan in een vuist naar je hart brengen en dan weer naar die persoon wijzen. Dat zijn leuke dingen om te doen en lekker simpel. :hyper:
cynthiao schreef:
13-04-2019 20:37
Ik heb niet het talent om een choreo te verzinnen. Wat ik slimgenoeg wel doe dat is de bewegingen uit een lied "vertalen" naar gebaren taal. Dat heb ik ooit gedaan met het lied Reach out and touch van Diana Ross. Wanneer je reach out zingt, je handen naar voren strekken enzovoort. De emotie die in het lied zit met gebaren tot uitdrukking brengen. In gebarentaal is "ik hou van jou" ,je linker arm naar jezelf wijzen en dan in een vuist naar je hart brengen en dan weer naar die persoon wijzen. Dat zijn leuke dingen om te doen en lekker simpel. :hyper:
Zit je ons nu te stangen of ben je echt serieus?
Alle reacties Link kopieren
Manta: even loepen is verhelderend.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
13-04-2019 20:53
Zit je ons nu te stangen of ben je echt serieus?

Het eerste.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nog een mooie. Duurt wel lang. Echt een workout eigenlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=kwkXyHjgoDM&t=54s
Alle reacties Link kopieren
1 voetje naar links, Eeh welk voetje (maat 41) nou doe het rechtse maar
1 voetje naar rechts, zal ik dan hier het linkse pakken? (nu zie ik er wel uit of ik hoognodig moet maar vooruit)
1 voetje naar voren, en weer een keuze
1 voetje naar achteren, eeehhh
1 voetje naar links, o ja okee ik doe wel wat
en draai in het rond. hoeft niet meer ik ben de draad al kwijt (en mijn evenwicht)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is dit line dancing?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
13-04-2019 20:37
Ik heb niet het talent om een choreo te verzinnen. Wat ik slimgenoeg wel doe dat is de bewegingen uit een lied "vertalen" naar gebaren taal. Dat heb ik ooit gedaan met het lied Reach out and touch van Diana Ross. Wanneer je reach out zingt, je handen naar voren strekken enzovoort. De emotie die in het lied zit met gebaren tot uitdrukking brengen. In gebarentaal is "ik hou van jou" ,je linker arm naar jezelf wijzen en dan in een vuist naar je hart brengen en dan weer naar die persoon wijzen. Dat zijn leuke dingen om te doen en lekker simpel. :hyper:
Vreselijk, zulke gebaren.. kan iedereen verzinnen toch?
cynthiao schreef:
13-04-2019 20:37
In gebarentaal is "ik hou van jou" ,je linker arm naar jezelf wijzen en dan in een vuist naar je hart brengen en dan weer naar die persoon wijzen.
Eh... dat is het dus niet en ik kan het weten want gebarentaal is mijn moedertaal.
nlies schreef:
13-04-2019 22:46
1 voetje naar links, Eeh welk voetje (maat 41) nou doe het rechtse maar
1 voetje naar rechts, zal ik dan hier het linkse pakken? (nu zie ik er wel uit of ik hoognodig moet maar vooruit)
1 voetje naar voren, en weer een keuze
1 voetje naar achteren, eeehhh
1 voetje naar links, o ja okee ik doe wel wat
en draai in het rond. hoeft niet meer ik ben de draad al kwijt (en mijn evenwicht)
Je begint met je linkervoet. Voor de gevorderden: zwaai van met je armen. Dat zegt wat over je coördinatie he, en voetbewegingen maken en armbewegingen. :puh: :puh:
Dansworkout.
https://www.youtube.com/watch?v=kwkXyHjgoDM&t=54s
Beetje te vermoeiend..
sam1968 schreef:
14-04-2019 16:55
Beetje te vermoeiend..
Je hoeft niet het hele half uur te doen. Je kan opbouwen door met 5 minuten te starten.
Doe jij wel eens mee met Nederland in Beweging of vind je dat ook te inspannend?
cynthiao schreef:
14-04-2019 15:59
Dansworkout.
https://www.youtube.com/watch?v=kwkXyHjgoDM&t=54s
Ik ben een beetje lui alhoewel wel gemotiveerd. Heb zittend achter de pc met de arm en voetbewegingen meegedaan. Tip van de dag?
cynthiao schreef:
15-04-2019 08:15
Je hoeft niet het hele half uur te doen. Je kan opbouwen door met 5 minuten te starten.
Doe jij wel eens mee met Nederland in Beweging of vind je dat ook te inspannend?
Dat is te saai.

Ik heb wel eens meegedaan met die Marshall ofzo?
Oh ja the fitness marshall.

Je gaat er van zweten he. Vinnik naar. Maar ik zal nu toch echt wat meer moeten gaan bewegen dus als je wat simpels voor beginners hebt?
sam1968 schreef:
15-04-2019 21:06
Dat is te saai.

Ik heb wel eens meegedaan met die Marshall ofzo?
Oh ja the fitness marshall.

Je gaat er van zweten he. Vinnik naar. Maar ik zal nu toch echt wat meer moeten gaan bewegen dus als je wat simpels voor beginners hebt?
Kijk naar mijn eerdere bijdrage. Danse met tieners. Posting van youtube film op deze topic.
Ik wil meer dansen vanwege het plezier dat het geeft. Maar een tweede reden is dat ik meer calorieën wil verbranden want ik doe aan de lijn.
Heb zonet mijn eigen dansje gedaan. Heel kort, ik ben een beetje lui.
Vanochtend om half acht echter heb ik al een wandeling van driekwartier gemaakt. Ook goede beweging.
Met het dansje uit je OP verbrand je zo'n 5 kcal. lekker zeg! Vanavond een plak cake bij de koffie!
Snowpink schreef:
18-04-2019 15:06
Met het dansje uit je OP verbrand je zo'n 5 kcal. lekker zeg! Vanavond een plak cake bij de koffie!
Nee. Dat werkt zo niet bij mij. Ik moet af van al mijn vet. Dus calorieën verbranden en vet verbranden. Het is geen kwestie van kiet spelen maar van overschotten aan lichaamsgewicht wegwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven