Zadelpijn al na 5 meters fietsen.

13-04-2019 20:33 57 berichten
Ik heb vorig jaar zomer een nieuw zadel op mijn fiets laten zetten vanwege zadelpijn.
In de winter heb ik niet gefietst. Nu het weer een beetje warmer wordt wil ik het weer proberen. Maar al na 5 meter kwam de zadelpijn weer opzetten. Moet ik dan alweer een nieuw zadel kopen??? Het is zo raar. Wie weet raad?
Na 5 meter? Serieus? nou, nou...
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van "oefenen". Hoe vaker je fietst, hoe minder de zadelpijn.
Na 5 meter pijn? Dan een paar keer 5 meter fietsen, tot dat geen pijn meer doet. Dan opbouwen naar 7, 9, 15 en ga zo maar door.
Een soort eelt op je billen kweken zeg maar :D
S0LEIL schreef:
13-04-2019 20:37
Kwestie van "oefenen". Hoe vaker je fietst, hoe minder de zadelpijn.
Na 5 meter pijn? Dan een paar keer 5 meter fietsen, tot dat geen pijn meer doet. Dan opbouwen naar 7, 9, 15 en ga zo maar door.
Een soort eelt op je billen kweken zeg maar :D
Maar ik heb vroeger veel gefietst. Fietsen hoort toch leuk te zijn en is toch niet om af te zien zoals de wielrenners dat in de bergetappes doen? Ik wil gewoon lekker bewegen op de fiets en tegelijk ontspannen. >:-( >:-(
Alle reacties Link kopieren
Dan zou t opbouwen best snel gaan.

En ff doorbijten of gewoon op de pedalen gaan staan en niet op t zadel gaan zitten. :lightbulb:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je 5 kilometer bedoelt. 5 meter is zitten en afzetten. Dan heb je nog geen meter getrapt.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
13-04-2019 20:39
Maar ik heb vroeger veel gefietst. Fietsen hoort toch leuk te zijn en is toch niet om af te zien zoals de wielrenners dat in de bergetappes doen? Ik wil gewoon lekker bewegen op de fiets en tegelijk ontspannen. >:-( >:-(
Vroeger. Dus nu zijn je billen niets meer gewend.
Als je vroeger 20 km kon hardlopen, kun je dat dan na jaren ook nog?
Alle reacties Link kopieren
Staat je zadel niet te hoog, te laag, scheef oid?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ben je te dik, of juist te dun?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aambeien of vaginale spataders misschien?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
13-04-2019 21:14
Ben je te dik, of juist te dun?
Ik kan me nog een topic van to herinneren over het maken van onderbroeken uit kussenslopen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Sara9876 schreef:
13-04-2019 20:53
Ik neem aan dat je 5 kilometer bedoelt. 5 meter is zitten en afzetten. Dan heb je nog geen meter getrapt.
De lengte van een flatgebouw van 4 portieken was het. Dat is nog geen kilometer toch.
tonkje schreef:
13-04-2019 21:12
Staat je zadel niet te hoog, te laag, scheef oid?
Ik zal checken of het niet te hoog staat.
retrostar schreef:
13-04-2019 21:14
Ben je te dik, of juist te dun?
Ik ben dik maar dan voel je de spiralen in het zadel toch juist niet doordat je vlees op je achterste hebt?
SweetFirefly schreef:
13-04-2019 21:29
Aambeien of vaginale spataders misschien?
Niks van dat alles.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opbouwen en aan wennen denk ik. Te zwaar zijn zal ook niet meehelpen want dan rust er wel aardig wat gewicht op een klein oppervlakte.
Al eens een tempus zadelhoesje geprobeerd?
Maar goed...,vroeger had ik een keihard zadel en geen centje pijn. Maar ja, toen fietste ik ook iedere dag. Nu weer opstarten na de winter dus geregeld zadelpijn. Veel fietsen dan gaat het weer beter.
Wat voor zadel heb je? Ik heb nu een comfortzadel van sparta, ik ben opgestapt en nooit ergens last van gehad terwijl ik voorheen vaak en snel zadelpijn had.
S0LEIL schreef:
13-04-2019 21:05
Vroeger. Dus nu zijn je billen niets meer gewend.
Als je vroeger 20 km kon hardlopen, kun je dat dan na jaren ook nog?
Tuurlijk zijn mijn billen heel wat gewend. Ik zit toch veel?
Mayapril schreef:
13-04-2019 21:42
Al eens een tempus zadelhoesje geprobeerd?
Maar goed...,vroeger had ik een keihard zadel en geen centje pijn. Maar ja, toen fietste ik ook iedere dag. Nu weer opstarten na de winter dus geregeld zadelpijn. Veel fietsen dan gaat het weer beter.
Tempus zadelhoesje? Heeft iedere rijwielzaak die?
Alle reacties Link kopieren
Opbouwen en wennen helpt. Het juiste ondergoed scheelt ook. Die fietsbroeken met zeem werken echt, je moet er natuurlijk niets onder dragen. Verder maakt ook de stand van je zadel uit en moet een zadel ook bij je lijf passen. Zadelpijn kan op allerlei plekken zitten, billen, bilnaad, schaamlippen. Persoonlijk heb ik veel baat gehad bij een Terry zadel met een uitsparing voor de schaamlippen, want daar had ik altijd klachten.
Kijk eens naar waar je pijn krijgt, hoe je zadel staat en of je ondergoed wellicht ook ergens schuurt.
GinnyJones schreef:
13-04-2019 21:47
Wat voor zadel heb je? Ik heb nu een comfortzadel van sparta, ik ben opgestapt en nooit ergens last van gehad terwijl ik voorheen vaak en snel zadelpijn had.
Comfortzadel van Sparta. Hoe duur is die? Het zadel wat ik vorig jaar erop had laten zetten kostte toen ongeveer 50 euro en dat vond ik al heel wat geld.
cynthiao schreef:
13-04-2019 21:50
Tempus zadelhoesje? Heeft iedere rijwielzaak die?
Sorry, moet zijn Tempur. Nee heeft niet iedere zaak. Wel ook online te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
In dat sparta zadel zitten toch geen veren die je kan voelen?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Als het meteen pijn doet, zal het niet komen door schurende kleding, denk ik.

Mijn gedachte is:
het zadel is te hard of te smal, of het staat verkeerd (eerder te hoog dan te laag, of de punt wijst te veel omhoog).

Misschien werkt een rokzadel:
https://www.google.nl/search?hs=m96&q=r ... 31&bih=928

toevoeging: mijn zadel heb ik schuin gezet, het wijst een beetje naar beneden. Daardoor heb ik minder druk op mijn bekken, en meer op mijn billen. Het nadeel is dat ik harder trappen moet, anders glijd ik van het zadel af, maar ik fiets graag hard.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven