Zwakte uren na training

17-04-2019 06:07 39 berichten
Sinds 6 weken doe ik een thuistrainprogramma waarbij je je eigen lichaamsgewicht gebruikt 2-3x/week 30 min. Gisteren had ik een sportschoolles waarbij ik mijn armen veel heb gebruikt en nu kan ik geen pushup meer omdat mijn armen aanvoelen als gelei

Iemand hier ervaring mee? Hoe lang houdt zoiets aan? Huisarts zal ik bellen als het over een tijdje niet over gaat.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 10:01
61.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
misschien even een paar dagen rust? je sport 6 x per week, misschien ben je een beetje overbelast
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik merkte met douchen dat ik rechts ook een beetje last heb van dat gekke gevoel.

Misschien heb je gelijk Daenerys. Ik zou alleen niet weten in welk van de 3 want ik vind mn 2 sporten enorm leuk en ben héél blij met het resultaat tot nu toe van het thuisprogramma. Het lukt ook goed om het vol te houden mentaal.
Alle reacties Link kopieren
Je eet wel weinig? 1750 lijkt me echt niet genoeg als je zoveel sport.

Maar denk eerder aan overbelasting. Probeer de arm een tijdje te ontzien. En anders even naar de sportfysio. Kan geen kwaad als je veel sport.

Zoveel sporten brengt verantwoordelijkheden mee als je gezond wil blijven. Met name goed eten en onderhoud lichaam (fysio).
I wanna live my life with the volume full!
Ik dacht dat het qua hoeveelheid wel meeviel? Ik sport wellicht 6x, maar daarvan is 3x slechts 30 min.

Sportfysio is een goeie tip, thanks! Had ik nog niet aan gedacht. Ik ga nu vrijdag en zaterdag pas weer trainen en zal tot die tijd maar rustig aan doen. Ik had dit gevoel niet herkend als overbelasting. Ik had het idee dat dat meer pijnlijk zou zijn ofzo?
Ik denk echt dat je te weinig eet, hoe lang/zwaar ben je?

En kijk eerst wat even rust doet mbt je arm.
Alle reacties Link kopieren
Pijn hoeft niet.
Man had zijn schouder overbelast is toen eigenwijs door blijven gaan, want van dat beetje klussen dat hij deed kon overbelasting toch geen gevolg zijn?
Gevolg: na een paar weken voelde hij helemaal niets meer, ook niet dat zijn arm trilde en dat hij er door zakte. Had toen namelijk 2 maanden nagenoeg helemaal geen gevoel meer in zijn arm en 3 vingers. Toen het gevoel (door behandelingen van de sportfysio) weer terug begon te komen heeft ie wel veel pijn gehad. Heeft ook nog heel lang nagezeurd.

Nu stopt ie wel wanneer een lichaamsdeel begint te trillen of af en toe minder kracht heeft ;-)
Gewoon rust nemen totdat het over is
Je moet natuurlijk niet twee dagen achter elkaar je armen belasten.
Spieren moeten ook de kans krijgen om te herstellen
Diocca schreef:
17-04-2019 06:54
Ik merkte met douchen dat ik rechts ook een beetje last heb van dat gekke gevoel.

Misschien heb je gelijk Daenerys. Ik zou alleen niet weten in welk van de 3 want ik vind mn 2 sporten enorm leuk en ben héél blij met het resultaat tot nu toe van het thuisprogramma. Het lukt ook goed om het vol te houden mentaal.
Dat je het leuk vindt betekent toch niet dat je niet overtraind/overbelast kan zijn? Je lichaam heeft niet zo'n boodschap aan wat je geest wil hoor.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
17-04-2019 06:46
misschien even een paar dagen rust? je sport 6 x per week, misschien ben je een beetje overbelast
Dit dus, neem even rust.
Niet om je bang te maken maar ik had ooit hetzelfde. Ik dacht ook, ach het sporten vind ik leuk dus daar kan ik wel mee door gaan. Klachten werden steeds erger en uiteindelijk zo overtraind geraakt dat het ik daarna heel lang niet heb kunnen sporten. Ik wist ook niet dat het kon van wat thuis sporten, maar het kan echt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het gewoon zo onschuldig als een trillend ooglid en merk je er na een paar dagen rust niets meer van. Maar dan moet je dat wel nemen en niet lukraak doorgaan, omdat het geen pijn doet en alleen maar raar voelt.

Verder zijn voldoende rust nemen, goed slapen en goed eten natuurlijk wel factoren die de kans op zulke dingen verkleinen.

Ik zie geen probleem in wat je wekelijks doet aan sport. Maar je kan misschien wel meer echte rustdagen in bouwen door je thuisprogramma op dezelfde dag als paaldansen/paardrijden te doen.
Te weinig calorieën, te weinig vitaminen, te weinig mineralen.
Alle reacties Link kopieren
Voelt je arm trouwens alleen vreemd aan als je er kracht mee zet? Of ook als je gewoon op de bank zit. Anders misschien wel even de huisarts bellen!
madamecannibale schreef:
17-04-2019 08:10
Voelt je arm trouwens alleen vreemd aan als je er kracht mee zet? Of ook als je gewoon op de bank zit. Anders misschien wel even de huisarts bellen!
In rust weinig last. En beiderzijds dus ik ben niet bang voor iets hoger in het zenuwstelsel gelegen :)
tu1nhek schreef:
17-04-2019 07:31
Ik denk echt dat je te weinig eet, hoe lang/zwaar ben je?

En kijk eerst wat even rust doet mbt je arm.
1.75m en weet 73kg. In het weekend kom ik aan 2500-3000kcal/dag. Ik eet veel kip, kwark, en veel groenten en fruit.
groenebroek schreef:
17-04-2019 07:32
Pijn hoeft niet.
Man had zijn schouder overbelast is toen eigenwijs door blijven gaan, want van dat beetje klussen dat hij deed kon overbelasting toch geen gevolg zijn?
Gevolg: na een paar weken voelde hij helemaal niets meer, ook niet dat zijn arm trilde en dat hij er door zakte. Had toen namelijk 2 maanden nagenoeg helemaal geen gevoel meer in zijn arm en 3 vingers. Toen het gevoel (door behandelingen van de sportfysio) weer terug begon te komen heeft ie wel veel pijn gehad. Heeft ook nog heel lang nagezeurd.

Nu stopt ie wel wanneer een lichaamsdeel begint te trillen of af en toe minder kracht heeft ;-)
Oef... dank voor je verhaal!
S-Meds schreef:
17-04-2019 07:52
Je moet natuurlijk niet twee dagen achter elkaar je armen belasten.
Spieren moeten ook de kans krijgen om te herstellen
Ja dat probeer ik ook, maar is lastig te plannen. Tot nu toe heb ik er geen last van gehad.
Snowpink schreef:
17-04-2019 07:57
Dat je het leuk vindt betekent toch niet dat je niet overtraind/overbelast kan zijn? Je lichaam heeft niet zo'n boodschap aan wat je geest wil hoor.
Haha nee fair enough. Maar dat maakt rust pakken wel moeilijker voor me.
madamecannibale schreef:
17-04-2019 08:08
Dit dus, neem even rust.
Niet om je bang te maken maar ik had ooit hetzelfde. Ik dacht ook, ach het sporten vind ik leuk dus daar kan ik wel mee door gaan. Klachten werden steeds erger en uiteindelijk zo overtraind geraakt dat het ik daarna heel lang niet heb kunnen sporten. Ik wist ook niet dat het kon van wat thuis sporten, maar het kan echt.
Dank voor je bericht. Ik neem het mee.
Ik train gemiddeld 5x per week, nooit dezelfde spiergroep 2 dagen na elkaar trainen (althans doe ik niet).
Als je lichaam signalen afgeeft (pijn, ongemak, vermoeidheid) er naar luisteren en training overslaan (of aanpassen/intensiteit verlagen). Dat hoort ook bij sporten; voeding & herstel.

Je lichaam moet nog langer mee, dus liever niet stug doorgaan maar accepteren dat je soms stap terug moet.
Succes.
MargjeM schreef:
17-04-2019 08:10
Misschien is het gewoon zo onschuldig als een trillend ooglid en merk je er na een paar dagen rust niets meer van. Maar dan moet je dat wel nemen en niet lukraak doorgaan, omdat het geen pijn doet en alleen maar raar voelt.

Verder zijn voldoende rust nemen, goed slapen en goed eten natuurlijk wel factoren die de kans op zulke dingen verkleinen.

Ik zie geen probleem in wat je wekelijks doet aan sport. Maar je kan misschien wel meer echte rustdagen in bouwen door je thuisprogramma op dezelfde dag als paaldansen/paardrijden te doen.
Paardrijden valt idd samen met een thuissport dag. Voor paaldansen lukt dat niet helaas. Het is nu zo:

Ma o: thuis a:paardrijden
Di a: paaldansen
Woe o: thuis
Do: rust
Vrij o: thuis kort (8 min)
Za o: Paaldansen
Zo: rust
Thuis-in-eigen-huis schreef:
17-04-2019 08:30
Ik train gemiddeld 5x per week, nooit dezelfde spiergroep 2 dagen na elkaar trainen (althans doe ik niet).
Als je lichaam signalen afgeeft (pijn, ongemak, vermoeidheid) er naar luisteren en training overslaan (of aanpassen/intensiteit verlagen). Dat hoort ook bij sporten; voeding & herstel.

Je lichaam moet nog langer mee, dus liever niet stug doorgaan maar accepteren dat je soms stap terug moet.
Succes.
Dank voor je advies. Armen zijn nu vrijdag pas weer aan de beurt en dan slechts kort. Dit kan ik evt overslaan en alleen benen doen. Zaterdag hoop ik dat het dan weer lukt.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso te weinig kcal. Vitamine D tekort zou je ook kunnen laten checken, dat kan spierzwakte veroorzaken.
Wat zouden jullie dan voorstellen qua kcal/voedingspatroon? Ik wil graag 5-8kg kwijt, met spierbehoud. Volgens mijn fitbit kom ik doordeweeks op een dagelijks tekort van 500kcal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven