stoppen of doorgaan met voetbal?

23-04-2019 21:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit nu al een paar weken te twijfelen of ik ga stoppen met voetbal. ik voetbal al ongeveer 6 jaar en ik heb het altijd met plezier gedaan. maar het wordt me nu toch allemaal net iets te veel, ik heb nog heel veel andere hobby's, zoals paardrijden, muziek, lezen en netflix. Nu kan ik de laatste 3 makkelijk tussendoor inplannen en doe ik het alleen als ik er zin in heb, maar paardrijden doe ik nu 5 keer in de week (gaat naar 4 keer). Ik vindt dit super leuk en zal dit ook zeker niet laten vallen. ik wil ook gaan werken, want ik kan het geld wel gebruiken en het lijkt me ook wel gezellig. Ik weet alleen niet zeker of ik werken lang vol ga houden. maar ik weet dus echt niet of ik dan moet stoppen met voetbal...
als ik ga werken dan moet het wel, want ik moet ook nog tijd overhouden voor school enzo. maar ik heb dus echt zo'n gevoel dat ik het voetballen heel erg zal gaan missen aangezien ik het nog wel heel leuk vind. Ik voel soms wel veel druk bij wedstrijden en soms bij trainingen, maar dat is al veel minder geworden omdat ik echt een leuk team heb waar ze een foutje geen ramp vinden. Ik ben ook best wel onzeker tijdens wedstrijden waardoor het nog wel eens fout gaat. verder train ik 3 keer in de week en dan heb ik op zaterdag nog een wedstrijd, wat ik wel veel vind. Mijn trainer heeft me ook al meerdere keren gevraagd of ik het echt zeker weet en of ik niet wil blijven, hij heeft me ook al gezegd dat ik maar 1 keer in de week hoef te trainen als ik dat wil (als ik door zou gaan ga ik dit zeker ook doen). Ik vind het ook wel moeilijk om mijn team in de steek te laten aangezien ik keeper ben en ze dan opzoek moeten naar een nieuwe keeper.
sorry voor dit hele lange verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een keuze maken want ik lig hier echt van wakker
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2019 20:27
Reden: TO kan niet meer reageren ivm perma omdat ze te jong is voor het viva forum.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Dit is misschien meer iets om met je ouders te bespreken i.p.v. op een forum.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Wat Doortje zegt. En met minder netflix kijken houd je misschien nog meer dan genoeg tijd over voor voetbal. Daarnaast is het soms keuzes maken. Je kunt gewoon niet alles tegelijkertijd doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tja ... Op een bepaald moment moet je nu éénmaal keuzes maken.

Als je straks gaat studeren (MBO / HBO / unief) hou je waarschijnlijk toch echt helemaal geen tijd meer over voor 4 à 5 keer per week paardrijden, 4 keer voetbal en dan nog naar de les, studeren en eventueel werken.

Er zitten maar 24 uur in een dag en een deel daarvan breng je ook nog slapend door.


Je hoeft ook niet van de ene dag op de andere met voetbal te stoppen.
Verwittig hen nu al en geeft ze bijvoorbeeld 1 à 3 maanden de tijd om een andere keeper te zoeken.
(Of bijvoorbeeld tot aan 't begin van volgend seizoen.)
Stoppen, je kunt je altijd weer aanmelden.
Het seizoen wel afmaken natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
23-04-2019 22:24
Stoppen, je kunt je altijd weer aanmelden.
Maar dan weet je natuurlijk niet zeker of je weer in dit (of een ander) leuk team terecht komt.
Bij een teamsport is dat toch wel belangrijk, dat je een klik hebt met je team.
MIDA schreef:
23-04-2019 22:36
Maar dan weet je natuurlijk niet zeker of je weer in dit (of een ander) leuk team terecht komt.
Bij een teamsport is dat toch wel belangrijk, dat je een klik hebt met je team.
Dat is waar, al heb ik dat zelf niet zo meegemaakt. Er zijn altijd wel personen waar je meer of minder mee hebt in een team.

Ben zelf eens uit loyaliteit veel te lang ergens lid gebleven, en toen ik uiteindelijk stopte snapte ik niet dat ik het mezelf zo moeilijk had gemaakt door er zo lang over te twijfelen. Heb me vier jaar later bij een andere club weer aangemeld.
Een volgende keer zou ik dus veel sneller beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn jonger (oudste is net 11) maar ik vind 1 hobby die je meerdere keren per weel beoefend voldoende. Naast school, huiswerk, ontspanning thuis, afgspreken met vrienden/vriendinnen en evt bijbaantje.

Mijn jongens zitten ook op voetbal en hebben 2x per week training en op zaterdag een wedstrijd.

Volgens mij moet je nu (voor juni) zeggen of je volgend seizoen (na de zomervakantie) doorgaat? Anders moet je sowieso contributie betalen voor een heel seizoen?

Ik vind 4 a 5 keer paardrijden en 4 keer voetballen per week erg veel dus ik denk dat je beter een keuze kan maken. Zeker als je ook een bijbaantje wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend veel
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En waar betaal je dit nu allemaal
van?

En ‘je weet niet of je werken vol gaat houden’? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2019 20:28
Reden: te jong
97.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mysterygirl13 schreef:
23-04-2019 23:39
[...]
piepjong nog ;)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven