Hulp nodig voor een tennisles!

14-05-2019 20:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Voor een opdracht voor school moet ik een tennisles maken. Prima te doen! De opdrachten bedenken dan... zelf heb ik geen bal verstand van tennis en heb ik dus hulp nodig van mensen met verstand van tennis! Wat voor aanwijzingen op techniek worden er bijvoorbeeld gegeven? (Didactische aanwijzingen)

Jullie hulp is zeer welkom!!

Sportieve groet!
Een turnster
Alle reacties Link kopieren
Viva forum.. voor het opkrikken van je tennis kennis.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker zelf je huiswerk doen ofzo.
.
Alle reacties Link kopieren
Benader een tennisclub. Ken je níemand die tennist?
Maak een les voor iemand die niets van tennis weet. Zoals jij zelf.
https://www.vltcveldhoven.nl/tennis-wee ... beginners/

https://www.youtube.com/watch?v=NQjhL6NZU9Q


https://www.youtube.com/watch?v=78_rA8KKJuI
"Sla die bal!"
"Nou, sla die bal!"
"Ja, goed geslagen zo!"

Kun je daar iets mee, TO?
ViezeHond schreef:
14-05-2019 21:04
Viva forum.. voor het opkrikken van je tennis kennis.
Dat rijmt.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
15-05-2019 21:59
Dat rijmt.
Dus dan is het waar.
Damned if I don’t
Joeptoep
Dit is geen onderwerp voor een forum, laat staan dat je als leerling van een sport gerelateerde opleiding lessen uitwijkt naar kopieerwerk.
Als jij een tennisles moet voorbereiden dan verdiep je je eerste in de materie, kiest een simpele slag, bijvoorbeeld de backhand, en verdiep je in grepen, dubbel of enkelwandig, instappen, achterzwaai, uitzwaai, ondergrond, positie, en dat kun je zo uitgebreid maken als je wil.
Misschien heeft de KNLTB wat lesstof die je als basis kunt gebruiken. Verder YouTube, en de betere tennisspelers uit je omgeving.
47084 schreef:
17-05-2019 09:26
Dit is geen onderwerp voor een forum
Waarom niet?
Lady*Voldemort schreef:
17-05-2019 10:29
Waarom niet?
te veel werk om daar een post van te maken. Bovendien, als je op een CIOS , een ALO of misschien wel de KNLTB opleiding volgt, heb je te maken met veel meer eisen dan alleen een les over een backhand, reactievermogen, snelheid, wendbaarheid, een smash, of een winnend punt spelen.
Wat wil je weten? Begin eens op een site te kijken van de knltb (tennisbond) ze hebben veel filmpjes online staan en YouTube kan je er ook zeker wel bij helpen. Kijk eens een tenniswedstrijd en luister de commentaren af. Ik zit nu zelf de wedstrijd van Kiki Bertens te kijken :hyper:
Yoehoehoehoe schreef:
18-05-2019 14:13
Wat wil je weten? Begin eens op een site te kijken van de knltb (tennisbond) ze hebben veel filmpjes online staan en YouTube kan je er ook zeker wel bij helpen. Kijk eens een tenniswedstrijd en luister de commentaren af. Ik zit nu zelf de wedstrijd van Kiki Bertens te kijken :hyper:
Betaald kanaal?
47084 schreef:
18-05-2019 15:08
Betaald kanaal?
Nee, via een live stream op YouTube :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven