Welk sporthorloge/activity tracker?

24-05-2019 10:03 17 berichten
Ik twijfel of mijn vraag het beste hier past of op Digi of Lijf&Lijn, maar aangezien het sportgerelateerd is, ga ik voor hier.

Na lang uitstellen, wordt het nu toch eens tijd om iets aan mijn gezondheid te doen. Ik ben niet te zwaar, maar wel ongezond. Slechte conditie, weinig kracht, altijd moe, slechte eetgewoontes, dat soort werk.

In het verleden heb ik een Fitbit Charge HR gehad en dat vond ik een geinig ding. Ik vond het leuk en motiverend om te kunnen zien hoeveel ik bewoog en het was een fijne reminder om actief te blijven. Echter vond ik ‘m niet zo acuraat.

Ondertussen duw ik met grote regelmatig een kinderwagen voort en een Fitbit schijnt daarbij de stappen niet te tellen, tenzij je allerlei omslachtige trucs uithaalt. Ik hou niet van omslachtig, ik wil gewoon een sporthorloge/activity tracker dat doet wat het moet doen en dat ook goed doet.

Naast veel wandelen (met kinderwagen dus), loop ik tig keer per dag de trap op en af en ga ik binnenkort sporten in een sportschool. Verder fiets ik af en toe (gewoon om van A naar B en weer terug te komen) en klim ik soms. Ik zoek dus een sporthorloge/activity tracker die dit allemaal goed registreert.

Wie o wie heeft er goede suggesties voor een sporthorloge/activity tracker dat bovenstaande doet? Mijn verjaardag is ergens in de nabije toekomst en niets maakt mijn man blijer dan geen cadeautje te hoeven verzinnen, omdat ik het al zelf heb uitgekozen. ;-)
I watch als je een iPhone hebt
Ik heb een iPhone en ik geloof dat mijn man gaat huilen als hij het bedrag ziet van de Apple Watch :whistle: Het is zo te zien wel een prachtige dingetje trouwens :heart:
PapierVampier schreef:
24-05-2019 10:13
Ik heb een iPhone en ik geloof dat mijn man gaat huilen als hij het bedrag ziet van de Apple Watch :whistle: Het is zo te zien wel een prachtige dingetje trouwens :heart:
Ik heb meerdere activity trackers gehad, maar de i watch is de enige waar ik blij van werd! Nooit meer anders

Investering helemaal waard.
Apple Watch werkt achter de kinderwagen. Ik maak mijn kilometers daar ook achter.
Super fijn ding omdat het zoveel meer is dan alleen een activity tracker.
Ik heb dit fitbit versa, heel blij mee! Ziet er ook wat minder 'sporty' uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of hij achter de kinderwagen werkt, maar ik was in elk geval enorm blij met mijn Apple Watch toen iemand mijn iPhone probeerde te jatten. Ik voelde dat iemand 'tegen mijn tas aan botste' en in een reflex keek ik er meteen in. Telefoon zag ik niet, dus op mijn horloge de Find My iPhone-knop ingedrukt en toen zag iemand hem 'ineens op de grond liggen'. Dus niet alleen mijn stappen zijn geteld, maar ik heb ook mijn telefoon nog steeds.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik heb de Samsung Gear Sport en ben er nog steeds erg blij mee. Hij heeft ook een 'vind mijn telefoon'-functie en telt mijn stappen ook gewoon achter de kinderwagen. Ik heb bewust voor deze gekozen omdat ik op zoek was naar een horloge met gps zodat ik mijn telefoon tijdens het hardlopen thuis kon laten. En hij is een stuk goeskoper dat een Iwatch.
Alle reacties Link kopieren
De Apple watch is zijn geld meer dan waard vind ik. Ik heb de 3 nu sinds september en ben er ontzettend blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de samsung galaxy active. Heel blij. Mooi model.
Huh, mijn fitbit telt volgens mij gewoon stappen achter de kinderwagen hoor, hoe kom je erbij dat ie dat niet zou doen?
Ik ben helemaal gek op mijn IWatch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Garmin vivoactive music. Ik heb voor deze gekozen omdat je er muziek vanuit spotify op kunt zetten. Ik wilde graag een horloge dat GPS had en muziek kan spelen, omdat ik dan mijn telefoon thuis kan laten.

Veel horloges die muziek kunnen spelen zijn of heel erg duur, of werken niet met spotify maar met gedownloade muziek/podcasts, wat ik erg omslachtig vindt. De vivoactive music heeft in feb 2019 oid een update gehad waardoor hij met spotify werkt. Kost +/- 260 euro, dus niet goedkoop maar ook niet heel duur vond ik.

Hij zou ook klimmen moeten kunnen dacht ik maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel zwemmen e.d.

Qua kinderwagen: als je bijv bij coolblue bestelt en merkt dat hij geen stappen telt bij het duwen van je wagen, verwacht ik dat je hem zonder problemen terug kunt sturen omdat hij niet doet wat hij zou moeten doen. Dat kun je nog even bij ze checken natuurlijk.
Wat een reacties al, super :biggrin:

Cotweepuntnul, eerlijk gezegd: van horen zeggen en er vanuit gaande dat, omdat je je arm niet beweegt wanneer je een kinderwagen duwt, hij het lopen ook niet waarneemt. Toen ik een Fitbit had, had ik nog geen kind en ook geen kinderwagen ;-) Wel weet ik nog dat hij nogal eens de neiging had om bepaalde activiteiten creatief in te vullen (zo had ik ooit seks en dacht de Fitbit dat ik aan het tennissen was :whistle: ) en ik mag graag een accurate meting krijgen van wat ik doe.

De Apple Watch is hier in ieder geval in trek merk ik. Daar weet ik echt nul vanaf, dus ik zal er eens onderzoek naar gaan doen, net zoals naar de andere suggesties!
Na even snel wat onderzoek gedaan te hebben, zie ik dat muziek beluisteren via Spotify niet werkt op de Apple Watch (wel als afstandsbediening voor Spotify op je iPhone, maar niet om losstaand te gebruiken zodat je je iPhone niet mee hoeft te nemen om muziek via Spotify te luisteren). Voor de Apple Watch-gebruikers: gebruiken jullie de Watch ook voor het beluisteren van muziek en zo ja, hoe? Nou is het beluisteren van muziek met draadloze oortjes via het horloge voor mij geen vereiste, maar ben toch benieuwd. :proud:
PapierVampier schreef:
25-05-2019 09:32
Na even snel wat onderzoek gedaan te hebben, zie ik dat muziek beluisteren via Spotify niet werkt op de Apple Watch (wel als afstandsbediening voor Spotify op je iPhone, maar niet om losstaand te gebruiken zodat je je iPhone niet mee hoeft te nemen om muziek via Spotify te luisteren). Voor de Apple Watch-gebruikers: gebruiken jullie de Watch ook voor het beluisteren van muziek en zo ja, hoe? Nou is het beluisteren van muziek met draadloze oortjes via het horloge voor mij geen vereiste, maar ben toch benieuwd. :proud:
Is luister nooit muziek, dus voor mij geen probleem.
Ik ben daarom van Spotify over gegaan naar Apple Music zodat ik het wel kan bedienen via de watch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven