Hardlopen en medicijnen meenemen. Hoe doe je dat?

24-05-2019 23:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om het sporten op te pakken en wil graag beginnen met hardlopen. Alleen zit ik met het volgende: ik ben anafylactisch en moet dus een epipen bij me dragen (en histamineremmers, maar dat is wel te overzien). Nou is dat ding niet echt klein, dus ik vroeg mij af. Hoe neem je dat mee?

Daarnaast heb ik normaal gesproken ook iets bij me wat kenbaar maakt dat ik anafylactisch ben. Zowel in mijn telefoon, maar ik draag ook een SOS-ketting bijv. Nou lijkt mij die ketting niet heel erg fijn tijdens het hardlopen, maar heeft iemand misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt:)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een broek van Nike met een hele diepe zak aan de zijkant van mijn bovenbeen, daar gaat mijn telefoon altijd in, maar daar kan ook prima een epipen in. Maar het is wel een lange broek.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Een telefoonhouder om je arm, en/of een buideltas om je middel.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Heup tasje?
Alle reacties Link kopieren
Bij de zoekterm "outdoor running riem" krijg je waarschijnlijk bruikbare resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Reep-Chocolade schreef:
24-05-2019 23:22
Ik heb een broek van Nike met een hele diepe zak aan de zijkant van mijn bovenbeen, daar gaat mijn telefoon altijd in, maar daar kan ook prima een epipen in. Maar het is wel een lange broek.
Thnx voor de tip.. Mijn telefoon zit al niet lekker in de zak met mijn (nog) dikke bovenbenen, dus epipen denk ik ook niet.
Seriously?
Flip belt, lastig uitleggen wat het is dus je moet ff googelen maar het is echt een uitvinding.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
24-05-2019 23:23
Een telefoonhouder om je arm, en/of een buideltas om je middel.

Afbeelding

Afbeelding
De telefoonhouder heb ik al, maar wilde hem niet altijd meenemen omdat ik ook een activitytracker heb. Al heeft dat ding natuurlijk weer geen muziek.

Heuptasje ziet er mooi en smal uit. Nooit meer aan gedacht dat die dingen nog bestonden nadat ik ze droeg bij de avondvierdaagse... :whistle: Ik ga op zoek.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Flipbelt inderdaad, een elastische band die je om je middel draagt. Als je de goede maat hebt, voel je hem bijna niet zitten.
Is je ketting lang? Dan kan hij gewoon onder je shirt. En anders een armband ipv ketting dragen, of de ketting in een broekzak doen. De meeste hardloopbroeken hebben minstens één zakje voor sleutels en dergelijke.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik mijn hele topic kapot-quote! Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga morgen meteen op pad. Ik heb hier echt weken mijn hoofd over gebroken.

Ik bedacht net dat ik ook een soort name-tag met gegevens aan zo'n riem of heuptasje kan hangen. Dan weten ze meteen wie ze in geval van nood moeten bellen en wat er aan de hand kan zijn. Ik zag me echt al hollen met een ketting die steeds tegen mijn kin klotste.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
24-05-2019 23:38
Flipbelt inderdaad, een elastische band die je om je middel draagt. Als je de goede maat hebt, voel je hem bijna niet zitten.
Is je ketting lang? Dan kan hij gewoon onder je shirt. En anders een armband ipv ketting dragen, of de ketting in een broekzak doen. De meeste hardloopbroeken hebben minstens één zakje voor sleutels en dergelijke.
Mijn ketting is wel redelijk lang, dus hij zou onder een shirt kunnen. Hardloopbroek heb ik nog niet echt, dacht om te beginnen kan mijn joggingbroek nog wel. Vandaag voor het eerst een poging gedaan met mijn Personal Trainer en ten eerste viel het mij honderd procent mee wat ik kon, en ten tweede vond ik het eigenlijk nog best leuk ook. Dus vandaar dat ik nu zo enthousiast ben.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Ik was laatst vergeten mijn sierketting af te doen, had ik tijdens het lopen eigenlijk weinig last van. Zo wild beweeg je nu ook weer niet.
En dit bestaat ook: https://www.idsme.nl/ armband voor sporters waar je medische info op kunt zetten. Ook handig als je gaat zwemmen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
24-05-2019 23:46
Wat leuk!

Ik was laatst vergeten mijn sierketting af te doen, had ik tijdens het lopen eigenlijk weinig last van. Zo wild beweeg je nu ook weer niet.
En dit bestaat ook: https://www.idsme.nl/ armband voor sporters waar je medische info op kunt zetten. Ook handig als je gaat zwemmen.
Nou, ik voel me nog steeds een beetje Phoeby :P Maar ik moet zeggen, ik heb het echt jaren uitgesteld. Wil al heel lang meedoen aan een wedstrijd in het dorp waar ik ben opgegroeid, maar dat beginnen stelde ik steeds uit en ik dacht ook dat ik echt niet ver kwam. Vorig jaar had ik het voornemen, maar scheurde ik mijn enkelbanden en nu ik ben begonnen met de personal trainer merk ik dus dat ik echt meer kan dan dat ik dacht. Goede motivatie dus. Heb alleen wel echt nieuwe schoenen nodig, want mijn voeten en schenen doen zeer.
Seriously?
D
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 23:23
96.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je ketting niet in een broekzak doen, want als het mis gaat, zou ik als hulpverlener niet meteen in je broekszakken gaan graaien op zoek naar eventuele info.
De ketting aan je hals zou dan wel (eerder) opvallen. Is het een idee om de hanger gewoon in je BH te stoppen? Dan slingert hij niet heen en weer. Ik doe dat met mijn telefoon ook, die sporadische keren dat ik hardloop. ;-D
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje aan de voorkant van je bh maken en daar epipen strak in schuiven, of is ie daar te groot voor?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Allemaal nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik heb uiteindelijk deze bij de Hema gekocht. Alles past erin, dus ik ben er blij mee. Laat alleen nog even een Name-tag maken om er aan te hangen en dan is het helemaal goed.

Afbeelding
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven