Personal training ja of nee?

14-06-2019 12:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me gaan verdiepen in de mogelijkheden voor personal training hier in mijn omgeving. Echter zijn de kosten hiervan al gauw 45 euro per keer. Daar schrok ik best wel van. Bij 1x per week zit je dan al gauw op bijna 200 euro.
Toch zijn er steeds meer mensen die hier gebruik van maken en voor mijn gevoel echt niet allemaal hele vermogende mensen.
Ik ben altijd een redelijk fanatieke sporter geweest maar nu ik de veerig ben gepasseerd, kamp ik steeds vaker met blessures. Met name rug. elke keer na een aantal maanden geef ik weer op en laat ik de touwtjes weer vieren, kom ik de sportschool niet meer in. Ook weeg ik toch wel een kilo of 7 te veel. Die ik er eindelijk ook wel eens af wil.
Het valt me op dat de fitness instructeurs niet veel moeite doen. Vandaar dat ik zoiets had van, nu echt eens doorpakken en een pt inschakelen. Maar ik schrik wel van de prijzen. Heb ik het er voor over?
Dus aan alle mensen met PT? Is het jullie het geld waard geweest? Wat laat je ervoor?
Wat bracht het je?
Je hoeft toch niet alle trainingen met een pt te doen?
Neem een pt voor de eerste begeleiding en daarna eens in de zoveel tijd. Om je schema bij te stellen of om weer even goed te kijken hoe je traint.
wat ik mijn omgeving veel hoor is dat mensen een PT delen, dan split je de kosten.
Ik vind het het waard en betaal veel meer dan 45 euro per uur, ik laat er niets voor, ik kan het prima betalen.

Het voordeel is dat ik veel meer uit mezelf haal dan ik dat ik zou doen als ik alleen was. Ik vind wel veel kwaliteits verschillen in de pt’s Ik ben blij met wie ik nu heb, en daar betaal ik dan ook graag voor.
Mijn schoonzus was PT. Ze is gestopt, omdat ze steeds meer de therapie-rol moest vervullen.

Ik heb overwogen naar een PT te gaan die ook fysiotherapeut was. Hij kon vanuit zijn fysiotherapie-ervaring goed adviseren bij blessures en herstel. Zijn tarief was overigens 70 euro per uur.
Vanwege uitstelgedrag heb ik geen proefsessie geboekt. :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een PT en betaal (geloof ik) tussen de 45 en 50 euro per uur. Ik train 2x per week een half uur waarvoor ik zelf de warming up doe, dus als we beginnen kunnen we meteen een half uur knallen. Voor mij werkt dit prima, in een half uur kan je veel doen en bereiken. Voor mij dus een kleine 200 euro per maand, ik laat hier niets voor. Bovendien vind ik geld uit geven aan mijn gezondheid en fitheid elke cent waard!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was het geld absoluut waard om met een aantal sessie me weer goed op de rit te zetten.

Abonnementen zijn tegenwoordig een stuk goedkoper dan vroeger. En zit in het abonnementsgeld geen echte begeleiding meer. De mensen houden alleen toezicht of dat het allemaal netjes en veilig gaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ik het geld had zou ik het doen.
Alle reacties Link kopieren
Na de bevalling van mijn 2e kindje heb ik 3 maanden lang 3 x per week met een PT getraind, omdat ik 12 kilo wilde kwijtraken en echt zelf 0 motivatie heb om mezelf naar een sportschool te slepen. Kostte ook iets van 600 euro per maand inclusief voedingsplan etc. Maar doordat het zo duur was ging ik juist wel, zonde om niet te gaan en het weg te smijten. Beste 1800 euro ook gespendeerd, vond ook wel dat ik het verdiend had na het krijgen van 2 kinderen. Daarna geemigreerd naar het buitenland en nu weer zwanger. Hier kost PT "maar" 12 euro per uur. Dus straks na de bevalling weer lekker bezig denk ik.. Ik ben in die 3 maanden ook echt de 12 of 13 kilo kwijtgeraakt (van 76 naar 64 kg) Als je het geld hebt, zou ik het zeker doen! En ook goeie tip wat hierboven wordt gezegd over de warming up en cooling down zelf te doen en zo een half uur te besparen, super slim!

Wat je ook kan doen een goeie cross fit gym zoeken, die geven ook super goeie begeleiding is mijn ervaring, en stuk goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
14-06-2019 12:55
Mijn schoonzus was PT. Ze is gestopt, omdat ze steeds meer de therapie-rol moest vervullen.

Ik heb overwogen naar een PT te gaan die ook fysiotherapeut was. Hij kon vanuit zijn fysiotherapie-ervaring goed adviseren bij blessures en herstel. Zijn tarief was overigens 70 euro per uur.
Vanwege uitstelgedrag heb ik geen proefsessie geboekt. :$

Dan kan je het beter andersom doen. Ik kwam bij een fysio die gevestigd was in de sportschool waar ik lid was.
We gingen dan geregeld de fitness in waar zij me liet zien wat en hoe ik het moest doen. Niet echt PT natuurlijk, want vooral het stukje motivatie moest ik zelf doen, maar de begeleiding was echt super!
.
Ik ben deze week begonnen met small group training. Dit is een training die gegeven wordt door een PT, maar in een groep van 6/8 personen. Ik vind het gezelliger en daarbij is het ook stukken goedkoper dan 1 op 1. Misschien iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook small group, max 4 personen. Zeer goede begeleiding en ik sport nu ruim een jaar weer met plezier.
Kosten €200 p.m. 2 vaste trainingmomenten en nog 1 moment waarop je kan inschrijven in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fantastisch en het geld meer dan waard. Je moet wel een goede klik hebben met je trainer! Hier meerdere keren per week, nu al ruim een jaar. Ook na zwangerschap gestart. Het feit dat je een afspraak hebt, dat het onderdeel wordt van je routine én dat je resultaten ziet motiveert enorm.
Ik zou dan inderdaad eerder kiezen voor small groep training. 1x in de week en dan train je nog 1 of 2x in de week zelf met het trainingsschema van de small groep training. Of je bekijkt online wat er bij je past. Is zo enorm veel te vinden. Small groep is dan vooral handig om te kijken wat juiste houdingen zijn, goede gewichten en eens in de zoveel weken verhoging etc.
Ik heb een sportschool die gratis small groep training aanbiedt. Tóch vind ik dat minder effectief dan PT. Hier heb je ook een drie maanden abonnement waarbij je een half uur per week PT krijgt, plus meten en wegen, plus voedingsadvies en trainingsschema voor nog geen driehonderd euro. Daarnaast ken ik meerdere PT’s die zich aanbieden voor variabele prijzen. Duurste is € 70 per uur.
Er zijn veel trainers in de personal training hype gesprongen, want over het algemeen verdienen ze slecht en krijgen bij een school nooit een fulltime contract. Het was dus een goede manier om de kost te kunnen verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Een pt heeft vooral meerwaarde als je in een bijzondere situatie verkeert, zoals bepaalde blessures, overgewicht, lang niet gesport, ziek geweest, bepaalde aandoeningen etc.. Als dat van toepassing is, zou je kunnen beginnen met een paar pt sessies. Los daarvan is het heel belangrijk of je een goede klik met je pt hebt. Als die klik er niet is dan is het sowieso zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik langdurig ziek geweest. Toen ik weer opgekrabbeld was, had ik geen conditie en geen kracht meer over. Nadat ik het gewone leven na maanden weer had opgepakt, ben ik PT gaan doen ( € 200,- per maand).
Daarna heb ik nog 3 maanden small group training gedaan (max. 8 personen, 2x per week een uur).
Het heeft mij geholpen om gestructureerd het sporten weer op te pakken in een voor mij behapbaar tempo.
Ondertussen heb ik weer een redelijke conditie en kracht opgebouwd en draai ik op de sportschool weer mee in groepslessen (tot max. 30 deelnemers), maar ik doe dat in mijn eigen tempo en op mijn eigen niveau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven