Maarten van der Weijden zwemt de Elfstedentocht

21-06-2019 18:37 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat er nog geen topic hierover was.

Maarten van der Weijden probeert het nog een keer, wat een held!

Vorig jaar hem helaas niet meer kunnen aanmoedigen omdat hij moest stoppen.
Dit jaar volg ik weer de livestream en hoop ik hem te kunnen aanmoedigen.


Wie volgt Maarten ook?

Livestream; https://youtu.be/GSw2Ka7bxuI

Verwachte doorkomsttijden;
Leeuwarden Vr 21 juni - 17:30 uur
Sneek Vr 21 juni - 22:15 uur
IJlst Za 22 juni - 00:00 uur
Sloten Za 22 juni - 05:00 uur
Stavoren Za 22 juni - 13:40 uur
Hindeloopen Za 22 juni - 18:00 uur
Workum Za 22 juni - 20:20 uur
Bolsward Zo 23 juni - 00:40 uur
Harlingen Zo 23 juni - 10:20 uur
Franeker Zo 23 juni - 13:40 uur
Dokkum Ma 24 juni - 10:20 uur
Leeuwarden Ma 24 juni - 19:30 uur

GEHAALD!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Meer info over de actie; https://www.11stedenzwemtocht.nl/
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 19:43
56.17% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Vorig jaar de tracking gevolgd vanuit België ...

Enig idee of hij nu ergens online te volgen is?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-06-2019 18:39
Vorig jaar de tracking gevolgd vanuit België ...

Enig idee of hij nu ergens online te volgen is?
Sorry, ik was de link vergeten, livestream staat nu in de OP.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik volg hem!
Ik vind het onvoorstelbaar dat hij nogmaals deze afstand zwemt en hoop voor hem dat het deze keer lukt. Maar ook als hij de finish niet bereikt, is mijn bewondering groot.
Go Maarten!
Alle reacties Link kopieren
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik: “wat een gek! Zoiets doe je jezelf toch niet aan!” Ik heb er helemaal niets mee, maar hele volksstammen wel en hij mag het zelf weten als hij zo’n helletocht wil ondernemen. En hij haalt er nog flink veel geld mee op ook, wat vast niet zou lukken als hij op de bank zoveel mogelijk sokjes zou proberen te breien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik volg

Ik vind echt mega knap dat ie weer gaat proberen.
tonkje schreef:
21-06-2019 19:04
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik: “wat een gek! Zoiets doe je jezelf toch niet aan!” Ik heb er helemaal niets mee, maar hele volksstammen wel en hij mag het zelf weten als hij zo’n helletocht wil ondernemen. En hij haalt er nog flink veel geld mee op ook, wat vast niet zou lukken als hij op de bank zoveel mogelijk sokjes zou proberen te breien.
Het is ook gewoon volkomen geschift om effe ongeveer 200 km te gaan zwemmen in zowat 1 ruk.

Maar ja, gek zijn doet gelukkig meestal geen zeer.
Het geeft alleen verrimpelde handen en voeten.

En een paar miljoen euro.
tonkje schreef:
21-06-2019 19:04
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik: “wat een gek! Zoiets doe je jezelf toch niet aan!” Ik heb er helemaal niets mee, maar hele volksstammen wel en hij mag het zelf weten als hij zo’n helletocht wil ondernemen. En hij haalt er nog flink veel geld mee op ook, wat vast niet zou lukken als hij op de bank zoveel mogelijk sokjes zou proberen te breien.
Ik vind dit ook. Gekkenwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens hem heel veel succes.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Hij heeft het vorig jaar gedaan. Niet gehaald, maar dat was leuk en knap! Maar waarom nu nog eens?
Het is gekkenwerk, op het gestoorde af.
Ik vind hem een aandachtstrekker en mediageil.
tonkje schreef:
21-06-2019 19:04
Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik: “wat een gek! Zoiets doe je jezelf toch niet aan!” Ik heb er helemaal niets mee,
Ik ook niet, en ik heb nog wel verschillende mee-zwemmers en iemand van zijn begeleiding op FB. Het gaat dus nogal vaak voorbij komen in mijn overzicht.
Ik volg en ja, ook in de nacht. Vorig jaar ook, hij geen slaap, ik ook niet want hij zwemt voor dat doel waar veel mensen niet eens n een avondje voor willen wandelen met een collectebus, Dus ja, ik support deze man die tot het gaatje gaat.

Wat een spirit, ik hoop zo dat hij het haalt, voor hem zelf maar elke km is gewoon al helemaal tof, ik verzuip nog net niet in een badkuip. Go Maarten! <3
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het en leef echt mee ;) Heb het gevoel dat het dit keer gaat lukken. Vind de tweede poging juist mooi... als je iets wilt bereiken dan ga je ervoor... linksom, rechtsom, maakt niet uit... een tweede poging doen past daar goed bij.
Hij doet iets unieks (wie kan er nou later zeggen: "ik heb de elfstedentocht gezwommen.", mooi toch!), het is nobel en het is een doel dat heel dicht bij hem staat. En bij heel veel andere mensen.
Hij doet zichzelf natuurlijk veel pijn... de hele tijd dezelfde draai met je schouder, dat zal behoorlijk pijn gaan doen? Maar het is natuurlijk ook weer een mentaal spel om de stopsignalen te negeren.
waterlelieke schreef:
21-06-2019 19:43
Hij heeft het vorig jaar gedaan. Niet gehaald, maar dat was leuk en knap! Maar waarom nu nog eens?
Het is gekkenwerk, op het gestoorde af.
Ik vind hem een aandachtstrekker en mediageil.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem absoluut niet media of aandachtsgeil. Hij had een doel en dat doel heeft hij vorig jaar niet gehaald. En dat is gewoon heel rot, zeker voor zo'n topsporter. Dus ik snap Maarten heel goed dat hij het nog een keer probeert.

Ik heb ook het gevoel dat hij het nu wel gaat halen. Waterkwaliteit is nu ook beter dan toen van vorig jaar.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat hij in totaal 42000 calorieën gaat eten tijdens zijn zwemtocht. Dat geeft wel aan wat voor grote krachtsinspanning dit is. Normaal eet een man in drie dagen ongeveer 7500 calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat hij het nog een keer probeert (deze keer weet hij écht wat hem te wachten staat) maar ik heb erg veel bewondering voor hem.

Ik heb normaliter nogal moeite met sponsordingen in de categorie 'ik ga iets doen wat ik leuk vind (een berg beklimmen of de vierdaagse lopen of een marathon rennen of alle continenten overfietsen of punniken tot ik een ons weeg etc.) en daarom wil ik dat jij geld geeft aan een goed doel'
Maar dit lijkt anders, ook omdat dit écht iets is wat vrijwel niemand kan (of wil).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-06-2019 19:17
Het is ook gewoon volkomen geschift om effe ongeveer 200 km te gaan zwemmen in zowat 1 ruk.

Maar ja, gek zijn doet gelukkig meestal geen zeer.
Het geeft alleen verrimpelde handen en voeten.

En een paar miljoen euro.
En dat is eigenlijk wel weer gek, dat we blijkbaar pas geven voor een goed doel als iemand een overdreven prestatie gaat leveren. Je zou ook kunnen zeggen: geef aan een onderzoeksteam in een academisch ziekenhuis als die een geweldig idee hebben en dat willen uitwerken. Maar dat is blijkbaar minder mediageniek.
Alle reacties Link kopieren
Nog eventjes en hij is in Sneek! :cheer2:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ben ik overigens de enige die geen zin zou hebben in dat belachelijk lang stuk naar Dokkum en terug?

De doorkomst van Franeker staat op dit moment zondag om 13.40.
De doorkomst in Dokkum staat maandagochtend om 10.20.

Dat is verdorie 20 uur dat je zowat niet uit dat water komt.


En dan moet je dat hele roteind nog terug richting Leeuwarden.
Dezelfde weg waar je net de hele nacht op hebt zitten vloeken.


Ik zou net af en toe afwisseling en extra stopplaatsen (plaatsen waar iets gebeurt en extra mensen staan) willen.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-06-2019 22:12
Ben ik overigens de enige die geen zin zou hebben in dat belachelijk lang stuk naar Dokkum en terug?

De doorkomst van Franeker staat op dit moment zondag om 13.40.
De doorkomst in Dokkum staat maandagochtend om 10.20.

Dat is verdorie 20 uur dat je zowat niet uit dat water komt.


En dan moet je dat hele roteind nog terug richting Leeuwarden.
Dezelfde weg waar je net de hele nacht op hebt zitten vloeken.


Ik zou net af en toe afwisseling en extra stopplaatsen (plaatsen waar iets gebeurt en extra mensen staan) willen.
Vorig jaar is hij in Birdaard gaan slapen en daar uiteindelijk ook geëindigd.

En je hebt Bartlehiem natuurlijk nog met de tegeltjesbrug. Hij komt wel langs veel plaatsjes.

Maar het is wel een klote eind inderdaad.

Maandag fietsen we naar Birdaard toe langs de Dokkumer Ee, daar zwemt hij dan. Dat was vorig jaar ook het plan. Dus ben benieuwd, zou het graag mee willen maken.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Maarten is nu aan het eten. Lijkt me echt vreselijk om dat ook in het water te moeten doen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
En zwemmen met een volle maag lijkt me nog vervelender. Maar moet wel... je hebt toch energie nodig.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
21-06-2019 23:19
En zwemmen met een volle maag lijkt me nog vervelender. Maar moet wel... je hebt toch energie nodig.
Ja brrrr, daar wordt je toch misselijk van. Gewoon een hele bizarre prestatie wat hij doet.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven