Beginnen met een teamsport

05-07-2019 20:24 21 berichten
Ik zit er al een tijdje over na te denken om me aan te melden bij een sportclub. Ik ga nu af en toe naar de sportschool en fiets en wandel wel, maar ik zou graag nieuwe mensen leren kennen.

Maar ik vraag me af of ze bij sportclubs zitten te wachten op een nieuw lid zonder ervaring? Kun je je überhaupt zomaar aanmelden? En zijn er sporten die in deze situatie juist geschikt of minder geschikt zijn? Ik heb nog nooit gesport bij een club, dus ik hoor graag ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
De meeste clubs zullen toch wel ruimte hebben voor aspiranten/beginnende leden? Je bent heus de enige niet die een begin wil maken, denk ik. Veel plezier en succes gewenst!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een idee wat je zou willen doen?
Tuurlijk, je kan toch gewoon als recreant beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Er zijn altijd recreanten teams, die dus niet aan wedstrijden meedoen. Maar er zijn ook lagere teams voor mensen die niet zoveel tijd of aanleg hebben om in hogere teams te komen.

Over het algemeen is iedereen meer dan welkom om mee te komen doen. Het gaat uiteindelijk om de sport en het plezier.

Ga langs bij diverse teamsporten en kijk waar jij blij van wordt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Volleybal lijkt me leuk, of tennis. Hockey ook, maar zit hier niet echt in de buurt,ik woon in een dorp en daarvoor zou ik naar de stad moeten. Voetbal lijkt me in ieder geval niks, en voor de rest sta ik wel open voor heel veel sporten, dus als iemand een leuke suggestie heeft.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Famke1694 schreef:
05-07-2019 20:34
Volleybal lijkt me leuk, of tennis. Hockey ook, maar zit hier niet echt in de buurt,ik woon in een dorp en daarvoor zou ik naar de stad moeten. Voetbal lijkt me in ieder geval niks, en voor de rest sta ik wel open voor heel veel sporten, dus als iemand een leuke suggestie heeft.. ;)
Hoe moeten wij een suggestie doen als we niet weten welke mogelijkheden er in jouw buurt zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dank voor de reacties! Ik ben 26. Ik heb een beetje het beeld dat deze lijftijdscategorie fanatiek sport en dus niet zit te wachten op mij. En dat recreanteam teams vooral bestaan het 40+ers. Op zich niet erg, maar aangezien het mij vooral om de sociale contacten te doen is, heeft sporten met lijftijdsgenoten de voorkeur.

Maar blijkbaar zit ik ernaast en klopt dit beeld niet :)
Alle reacties Link kopieren
Ik volleybal sinds een paar jaar en kan het zeker aanraden ;)

Hier in de buurt zitten meerdere verenigingen en de ene vereniging is gemiddeld veel jonger (20-35) dan de andere (30+). Ik zou dus meerdere verenigingen mailen met de vraag of je een keer mee kan trainen, dan merk je vanzelf hoe de vereniging/het team is.

edit: dit zijn wel de teams die competitie spelen (trainen meestal 1x per week (1.5 uur) en 20 wedstrijden tussen eind september en eind april)
banaantjee wijzigde dit bericht op 05-07-2019 20:49
18.52% gewijzigd
Badminton? Basketbal?
Beachvolleybal?
Alle reacties Link kopieren
In mijn hockeyteam was motivatie en inzet vooral heel belangrijk.

Tennis vind ik juist een ideale sport om nu nog te leren. Gewoon inschrijven bij beginners lessen.
Alle reacties Link kopieren
Nouuu, ik zit in een recreantenteam en ik ben daar met mijn net-geen-40 jaar echt een jonkie... Maar je kunt gewoon eens wat proeflessen gaan doen om de sfeer te proeven en te kijken welke mensen er in het team zitten.
Dank voor je reactie Banaantje, ik ga er eens naar kijken.

Badminton had ik zelf nog niet aan gedacht maar lijkt me ook leuk, ga zoeken of dat hier in de buurt is. Dankje!
Ik ben nu 35 en 2 jaar geleden begonnen met tennis. Lessen gedaan, zo mensen leren kennen, mee gedaan aan gezelligheidstoernooitjes en nog meer mensen leren kennen en toen een keer mee kunnen doen met competitie en zo een team ingerold. Heel gezellig en al maak ik niet super snel vrienden ofzo, het ging redelijk vanzelf.
En je kunt tennis nog prima leren.
Afgaande van je naam, gok ik dat je een friezin bent. Ik weet dat daar heel veel aan sloeproeien wordt gedaan. Misschien is dat een idee, veel mensen zonder kinderen, dan stoppen ze een poosje, en dan worden ze weer lid. Leuke wedstrijden, met goede feestjes achteraf.
Ik ben na mijn verhuizing gaan bootcampen en had zo in mum van tijd nieuwe leuke contacten. Doen!
Tennis is wel heel leuk hoor, je kunt ook met vrienden een baan huren als je een keer zin hebt.

Hockey/basketbal/volleybal zijn hier niet heel grote clubs en de recreanten zijn over het algemeen 40+. Met jouw leeftijd zou ik (hier) proeflessen volgen en kijken of je kunt instromen in een ‘normaal’ team.
teuneke schreef:
05-07-2019 21:04
Ik ben na mijn verhuizing gaan bootcampen en had zo in mum van tijd nieuwe leuke contacten. Doen!
Dat is toch geen teamsport
Alle reacties Link kopieren
Voor volleybal heb je in het noorden zeker wel jongere recreantenteams en de grotere clubs hebben ook wel teams in de laagste klassen waar je eerst mee kan trainen om het te leren.
Tennis zit ik zelf ook aan te denken. Ik heb jaren gevolleybald, ook op hoog niveau, maar wil ook graag tennissen.
Tennisclubs hebben volgens mij altijd lessen voor beginners dus dat is niet zo moeilijk maar ik zie het niet als een echte teamsport trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als het vooral om mensen leren kennen is en niet persé om het teamsporten zou je ook kunnen gaan paardrijden. Vaak ook veel recreanten die gewoon lekker willen buiten rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven