App om vet en spiermassa bij te houden

18-07-2019 20:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven staat zoek ik een app waar ik mijn vet percentage en spierpercentage bij kan houden.
Ik zie wel apps om gewicht bij de houden of om bij te houden wat je eet.

Iemand een tip?
hoe meet je dat dan?
S-Meds schreef:
18-07-2019 20:21
hoe meet je dat dan?
Ja, doe me DIE app maar!
Alle reacties Link kopieren
Als het wordt gemeten door iemand met verstand, dan zal het al in een schema staan denk ik. Noteer dat schema in je agenda als je het perse wil noteren.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Redhat schreef:
18-07-2019 21:07
Als het wordt gemeten door iemand met verstand, dan zal het al in een schema staan denk ik. Noteer dat schema in je agenda als je het perse wil noteren.
hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 20:21
hoe meet je dat dan?
Met de camera? :P
parbleumondieu schreef:
18-07-2019 21:34
Met de camera? :P
MRI dan minimaal
het is echt onmogelijk om bij vrouwen vetmassa en spiermassa te meten zonder laboratorium als die weegschalen en apparaten zijn onzin
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal bij de sportschool. Net als gewicht wil ik vet en spieren ook bij houden. Maar vind er geen app voor. Ik had gehoopt dat hier iemand een tip had!!
spaghettikop schreef:
18-07-2019 23:09
De weegschaal bij de sportschool. Net als gewicht wil ik vet en spieren ook bij houden. Maar vind er geen app voor. Ik had gehoopt dat hier iemand een tip had!!
die weegschalen zijn echt onzin, ze meten vooral vocht
Als je in de store op 'bodyfat % log' zoekt vind je meerdere apps. Geen ervaring mee, want zoals hierboven gezegd kennen dit soort weegschalen (of andere vetmetingen) redelijke afwijkingen.

Waarom geen foto's maken en die bewaren?
Je kan beter de gaatjes vóór de gesp van je riem tellen, dat is iets nauwkeuriger dan weegschalen met body fat functie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:34
hoe dan?
Ik snap nooit hoe die metingen werken, maar degene die het opmeet zal het toch bijhouden?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Redhat schreef:
21-07-2019 00:05
Ik snap nooit hoe die metingen werken, maar degene die het opmeet zal het toch bijhouden?
bedoel je de 9 puntsplooimeting? Ja al die getallen schrijf je op
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie berichtjes, op de sportschool krijg ik printjes mee van de meet momenten. Maar het leek me handig om het in een grafiek of zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
19-07-2019 12:57
Als je in de store op 'bodyfat % log' zoekt vind je meerdere apps. Geen ervaring mee, want zoals hierboven gezegd kennen dit soort weegschalen (of andere vetmetingen) redelijke afwijkingen.

Waarom geen foto's maken en die bewaren?
Ik zal eens in de app store zoeken
Alle reacties Link kopieren
spaghettikop schreef:
21-07-2019 10:24
Dank voor jullie berichtjes, op de sportschool krijg ik printjes mee van de meet momenten. Maar het leek me handig om het in een grafiek of zo te zien.
Van zo'n weegschaal? Die dingen werken niet, TO. En als er een app bestaat, werkt deze natuurlijk ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-07-2019 15:25
Je kan beter de gaatjes vóór de gesp van je riem tellen, dat is iets nauwkeuriger dan weegschalen met body fat functie.

:proud:

Ik kan je verzekeren dat dit klopt.
.
Alle reacties Link kopieren
spaghettikop schreef:
21-07-2019 10:25
Ik zal eens in de app store zoeken

Trap er toch niet in joh, het enige wat die apps bijhouden is je onlinegedrag, want met die data is fors geld te verdienen (en jij geeft veel persoonlijke informatie zomaar weg).
Ook dat soort weegschalen kunnen geen vet- en spierpercentages 'meten'. Een weegschaal die ik kocht bleek dat foefje ook te bevatten.
Na het drinken van een pot thee waren mijn percentages wonderbaarlijk veranderd!
Dit soort apps en apparaten spelen alleen maar commercieel in op de obsessie die sommigen met hun gewicht en lichaamsproporties hebben (en versterken die fixatie).
nounou
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:41
MRI dan minimaal
het is echt onmogelijk om bij vrouwen vetmassa en spiermassa te meten zonder laboratorium als die weegschalen en apparaten zijn onzin

Je zou nog voor verschil in volume kunnen gaan en kopje onder gaan in je bad. Wordt wel ingewikkeld meten en rekenen, heb je gelijk een soort workout. :idee:
.
Anoniem262821034 schreef:
21-07-2019 10:46
Je zou nog voor verschil in volume kunnen gaan en kopje onder gaan in je bad. Wordt wel ingewikkeld meten en rekenen, heb je gelijk een soort workout. :idee:
Dat is in feite de enige manier die vetmassa kan berekenen. Dus je gaat wekelijks naar het lab voor een onderwatermeting en dat schrijf je dan op in een boekje of in excell
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 23:10
die weegschalen zijn echt onzin, ze meten vooral vocht
Niet volledig akkoord. De duurdere versies die het ganse lichaam meten zijn wel degelijk bruikbaar.

Maar dan moet je er inderdaad voor zorgen dat de randvoorwaarden bij iedere meting zo identiek mogelijk zijn.
Niet eten 3 uur voor de meting. Drinkgewoonte voor iedere meting zo gelijk mogelijk houden. Blaas en darmen ledigen en zorgen dat de maag zo leeg mogelijk is en probeer daarbij telkens s'avond voor de maaltijd en niet na een training de meting uit te voeren.

Als de bovenstaande parameters zijn voldaan dan krijg je wel een correcte meting.
Volgens mij heb je voor zo'n app een speciale weegschaal nodig, die je aan de app kan linken met WiFi. Zag er toevallig laatst een bij de Apple Store. Weet niet hoe accuraat ze zijn, maar als jij er meer over weet ben ik wel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 00:22
bedoel je de 9 puntsplooimeting? Ja al die getallen schrijf je op
Ja ik denk dat het zo heet.
En omdat die getallen niet opgeschreven worden om het briefje een half uur later weg te gooien, is er toch al een schema?
Maar ik zal misschien de vraag niet begrijpen. Wat is het nut om het in een app te zetten? Het is niet iets wat de doorsnee vrouw dagelijks of zelfs wekelijks op laat meten. Lijkt me ook niet zinnig.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
24-07-2019 21:48
Volgens mij heb je voor zo'n app een speciale weegschaal nodig, die je aan de app kan linken met WiFi. Zag er toevallig laatst een bij de Apple Store. Weet niet hoe accuraat ze zijn, maar als jij er meer over weet ben ik wel benieuwd!
Nee joh. Als je gewoon een rijtje getallen in een grafiek wil hebben heb je echt niks ingewikkelds nodig.

Voor Android: Libra. Doet gewicht en ook bodyfat, kan netjes doorlopend gemiddelde uitrekenen, en trends. Niks online, app heeft niet eens verbinding met internet
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven