Welk fitness apparaat thuis?

07-08-2019 13:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb flink overgewicht (BMI van 32,8) en kan tijdelijk ook niet wandelen door een enkelbreuk 12 weken geleden. Volgens mijn zwager en de fysio kan het nog wel 6-12 maanden duren voor ik weer lange afstanden kan wandelen.

Ik heb echt een hekel aan de sportschool en wil nu eigenlijk in de schuur een fitnessapparaat zetten. Die wil ik dan tweedehands aanschaffen via MP ofzo.

Nou dacht ik gezien mijn enkel aan een hometrainer (fiets). Ik wil dan wel een soort van ex-sportschool model. Niet zo'n wiebelig ding. Zet ik er een standaard op voor mijn iPad en ga ik elke dag onder het genot van een Netflix aflevering een half uurtje tot 3 kwartier op dat ding zitten.

Wat denken jullie? Goed plan? Of zouden jullie voor een ander apparaat kiezen? Wat hebben jullie thuis staan? Bevalt het goed en gebruik je het ook echt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een loopband waar ik ook echt veel gebruik van maak.
Maar met jouw enkel is dat geen optie.
Verder heb ik nog zo'n bureau-hometrainertje: https://fitwinkel.nl/artikel/1607/tuntu ... gIiQfD_BwE
ook deze gebruik ik regelmatig, als ik een filmpje kijk ofzo.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
07-08-2019 13:19
Ik heb een loopband waar ik ook echt veel gebruik van maak.
Maar met jouw enkel is dat geen optie.
Verder heb ik nog zo'n bureau-hometrainertje: https://fitwinkel.nl/artikel/1607/tuntu ... gIiQfD_BwE
ook deze gebruik ik regelmatig, als ik een filmpje kijk ofzo.
Nee loopband is geen optie met mijn enkel nu. Bovendien loop ik dan liever buiten. Ik woon 600m van het strand en de duinen. Vind wandelen buiten echt heerlijk. Fietsen buiten daarentegen vind ik alleen fijn met mooi weer en weinig wind. Vooral dat laatste komt weinig voor aan de kust. Een crosstrainer is natuurlijk ook heel goed maar die dingen voor thuis zijn of heel duur of heel gammel.

Grappig trouwens dat ding voor onder je bureau!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
tja, je kan het doen. het zal ook wel wat helpen. maar het is natuurlijk een ongelooflijk saai gebeuren in je eentje in de schuur.
Ik was altijd heel a-sportief. maar in tegenstelling wat ik dacht vind ik de sportschool wel heel leuk. heb je het wel geprobeerd? en zijn ook sportscholen waar je volledig onder begeleiding van een fysio sport en dat lijkt me toch wel erg verstandig met jouw overgewicht. (niet lullig bedoeld mijn bmi is ook te hoog)
Don't cry, buy a bag and move on.
Misschien is het een beter plan om eens een trainingsschema te zoeken op het net en te kijken hoever je daarmee kunt komen, want ineens apparaten in huis halen waarmee je van plan bent om er elke dag volop mee in de weer te gaan komt er meestal op neer dat je dan ook gelijk een pak stofdoeken erbij kan kopen of na een aantal maanden tot de conclusie moet komen dat Marktplaats de enige plek is waar een dergelijk apparaat nog waarde heeft, waar er alreeds talloze te koop worden aangeboden.

Misschien is dit iets voor je.

https://www.fit.nl/thuis-trainen
Alle reacties Link kopieren
koop een elektrische fiets? kom je ook nog buiten. Of kan dat niet met je enkel?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder overwegen een racefiets te kopen. Dat is een stuk minder saai en je hebt nog wel eens windje tegen.
Met een roeiapparaat train je je hele lichaam, dat zou ik eerder doen dan een hometrainer. Ik vind roeien persoonlijk ook leuker dan fietsen.
Tijdens het roeien kun je natuurlijk wel minder goed een serie kijken. Als je denkt alleen te gaan sporten als je iets kunt kijken, kun je beter voor die hometrainer gaan. Bewegen is altijd beter dan niet bewegen.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
07-08-2019 13:26
tja, je kan het doen. het zal ook wel wat helpen. maar het is natuurlijk een ongelooflijk saai gebeuren in je eentje in de schuur.
Ik was altijd heel a-sportief. maar in tegenstelling wat ik dacht vind ik de sportschool wel heel leuk. heb je het wel geprobeerd? en zijn ook sportscholen waar je volledig onder begeleiding van een fysio sport en dat lijkt me toch wel erg verstandig met jouw overgewicht. (niet lullig bedoeld mijn bmi is ook te hoog)
Ik heb al vaker gesport bij een sportschool. Voordat ik mijn enkel brak was ik net weer een paar maanden bezig. Vind er niks aan. Ik heb me opgegeven voor een lifestyle coachingsprogramma bij mij in de buurt. Weet alleen nog niet wanneer dat start. Heeft met aanmeldingen te maken. Als dat nog heel lang duurt verzin ik wat anders.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2019 13:32
Misschien is het een beter plan om eens een trainingsschema te zoeken op het net en te kijken hoever je daarmee kunt komen, want ineens apparaten in huis halen waarmee je van plan bent om er elke dag volop mee in de weer te gaan komt er meestal op neer dat je dan ook gelijk een pak stofdoeken erbij kan kopen of na een aantal maanden tot de conclusie moet komen dat Marktplaats de enige plek is waar een dergelijk apparaat nog waarde heeft, waar er alreeds talloze te koop worden aangeboden.

Misschien is dit iets voor je.

https://www.fit.nl/thuis-trainen
Ik heb een schema opgevraagd. Dank!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
07-08-2019 13:32
koop een elektrische fiets? kom je ook nog buiten. Of kan dat niet met je enkel?
Ik ben genoeg buiten. Plan was om een hometrainer te kopen die ik ook naar buiten kan rollen in de tuin of als dat niet kan zet ik hem vlak achter de openslaande deuren van de schuur. Ik heb een schuur van 55m2 in de tuin.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
@Yugen
Ik begreep dat je met roeiapparaten ontzettend goed op moet letten dat je de oefening op de juiste manier uitvoert, omdat het erg blessuregevoelig is.

Ik heb die ook aan willen schaffen, maar vanwege deze reden (en slechte knietjes) toch maar niet gedaan.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
07-08-2019 13:37
Met een roeiapparaat train je je hele lichaam, dat zou ik eerder doen dan een hometrainer. Ik vind roeien persoonlijk ook leuker dan fietsen.
Tijdens het roeien kun je natuurlijk wel minder goed een serie kijken. Als je denkt alleen te gaan sporten als je iets kunt kijken, kun je beter voor die hometrainer gaan. Bewegen is altijd beter dan niet bewegen.
Ik zat idd tussen deze 2 te twijfelen. Maar neig dan meer naar de hometrainer juist vanwege het netflixen. Dan gaat zo'n klein uurtje best snel denk ik. Ik kijk bijna wel dagelijks een aflevering van een serie die ik volg namelijk. Kijk overigens verder geen TV.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
07-08-2019 13:46
Ik heb al vaker gesport bij een sportschool. Voordat ik mijn enkel brak was ik net weer een paar maanden bezig. Vind er niks aan. Ik heb me opgegeven voor een lifestyle coachingsprogramma bij mij in de buurt. Weet alleen nog niet wanneer dat start. Heeft met aanmeldingen te maken. Als dat nog heel lang duurt verzin ik wat anders.
Dat lijkt me een goed idee, dan wordt er ook naar meer aspecten gekeken dan alleen bewegen. ik hoop voor je dat het snel van start gaat.
Ik vond het alleen zo’n sneu idee zo in je eentje in de schuur.
Ik had ook een tijd een crosstrainer thuis. maar dat was uiteindelijk het duurste wasrek dat ik ooit had. in de sportschool bevalt het me beter ook vanwege de begeleiding. toch een beetje de stok achter de deur.
Don't cry, buy a bag and move on.
Goed plan
Al zou ik hem in een winkel kopen en proberen
Ik had er 1 via internet maar dat ding deed zo zeer met zitten dat ik er nooit op zat
Waarom koop je geen fitness elastiek?
Met wat zoeken op youtube naar trainingsvideo's kun je daar heel makkelijk en goedkoop mee trainen.
Alle reacties Link kopieren
fietsen is voor de meeste mensen niet echt intensief genoeg om voldoende te kunnen trainen. Of je moet op zo'n spinning fiets gaan trainen.

Een roeiapparaat of crosstrainer is vele malen effectiever, zeker omdat je daar ook je bovenlichaam bij gebruikt. Alleen met je benen ronddraaien doet niet zo heel veel voor conditie en spieropbouw.

Uit ervaring weet ik dat een apparaat wat op zolder of in de schuur staat of eentje die je moet verplaatsen in de praktijk meer stof staat te vangen dan dat iemand er op aan het sporten is.

Is er niets wat je met je zoontje samen kunt doen? Zwemmen, schommelen, buiten bezig zijn?

Heb je ook therapie of tips & adviezen om je enkel zo snel mogelijk weer belastbaar te krijgen? De botstukken zijn na een week of 6 wel weer aan elkaar gegroeid, nu is het weer belangrijk dat je je spieren, pezen, banden etc weer belastbaar krijgt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij mijn crosstrainer, ooit gekocht op Marktplaats voor €30. Het belast mijn gewrichten niet (ik heb artrose) en traint een hoop spiergroepen.

Succes, TO
cowandchicken schreef:
07-08-2019 13:52
@Yugen
Ik begreep dat je met roeiapparaten ontzettend goed op moet letten dat je de oefening op de juiste manier uitvoert, omdat het erg blessuregevoelig is.

Ik heb die ook aan willen schaffen, maar vanwege deze reden (en slechte knietjes) toch maar niet gedaan.
Is dat zo? Geen idee, ik weet niet zo goed wat je er verkeerd aan zou kunnen doen. Ik vind het een heel intuïtieve beweging, die volgens mij je knieën niet meer belast dan fietsen.
In ieder geval is roeien iets wat je met je hele lichaam doet, dat heeft meer zin dan alleen fietsen. Maar het is ook een persoonlijke voorkeur :)
Ik heb zo'n fiets gehad. Vond er geen bal aan, saai en gewoon niet leuk.
Ding stond dus te verstoffen.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
07-08-2019 13:26
tja, je kan het doen. het zal ook wel wat helpen. maar het is natuurlijk een ongelooflijk saai gebeuren in je eentje in de schuur.
Ik was altijd heel a-sportief. maar in tegenstelling wat ik dacht vind ik de sportschool wel heel leuk. heb je het wel geprobeerd? en zijn ook sportscholen waar je volledig onder begeleiding van een fysio sport en dat lijkt me toch wel erg verstandig met jouw overgewicht. (niet lullig bedoeld mijn bmi is ook te hoog)
Dit. Ook ik heb op zolder gehad: crosstrainer, roeiapparaat en hometrainer. Allemaal praktisch ongebruikt weer op marktplaats gezet. Toch maar lid geworden van de sportschool en ik ga ook nog😂
Dat half uurtje fietsen zet echt geen zoden aan de dijk. Als je het al vol houdt om in de schuur te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Marktplaats-roeitrainer waar ik 6 keer per week een half uur op roei. Met de laptop ernaast. Mijn gewrichten zijn hopeloos maar dit gaat prima. Soms doe ik een brace om mijn pols, verder niks. Ik ben er erg blij mee en vind dit goed vol te houden.
"Nee", zei ons Diedeltje, "laat mij maar lopen. Buiten is 't goed en de hemel staat open".
Met je enkel, dit weer en waar je woont: ga zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
Elke beweging die je doet, is mooi meegenomen. Hometrainer lijkt me een goed idee omdat je daarop kunt zitten zonder je gewrichten te belasten. Zwemmen is ook heel goed. Trainen met losse gewichtjes; kun je veel mee variëren. Misschien dat Nordic walken wel lukt? Ik zag laatst een clubje nordic walkers voorbijkomen met stevig overgewicht en dit ging hen heel goed af. Buiten fietsen en dan de afstanden langzaam opvoeren.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-08-2019 14:32
Heb je ook therapie of tips & adviezen om je enkel zo snel mogelijk weer belastbaar te krijgen? De botstukken zijn na een week of 6 wel weer aan elkaar gegroeid, nu is het weer belangrijk dat je je spieren, pezen, banden etc weer belastbaar krijgt.
Ik ga wekelijks naar de fysio. Ik loop wel zonder krukken en meestal 2-3 x per dag een rondje buiten maar dat gaat nog niet soepel. Ik heb nog een hink en snel pijn. 4km p/u is echt de max qua snelheid. Een rondje is 1,2km. Voor mijn enkel is dit goed maar conditioneel doet het niks voor me.

Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben. Mijn zwager - jonger, slank en veel sportiever dan ik - heeft 3 jaar geleden eenzelfde soort enkelbreuk gehad en hij zegt dat hij pas na een half jaar weer een beetje kon wandelen en pas na een jaar weer helemaal de oude was.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven