Garmin hardloophorloge

10-08-2019 12:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren trouwe dienst heeft vanmorgen mijn Tom Tom hardloophorloge het begeven.


Nu dus opzoek naar een andere.

Twijfel tussen de Garmin forerunner of vivoactive.

Iemand ervaring met een van deze?
Forerunner 235 al een jaar of 2. Heel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Forerunner uit de oudheid. Werkt als een tierelier, nauwkeurig ook, alleen synchroniseren is om de één of andere reden altijd ellende geweest. En satellieten vinden duurt tegenwoordig wel lang, maar dat kan misschien te maken hebben met veroudering.
Ik heb ook een Edge (voor de fiets), en die synchroniseert draadloos via Bluetooth met telefoon en internetverbinding, dat is geen enkel probleem. Maar daarvan is de batterij dan echt weer ruk (tenminste, ik kan er geen dagtochten mee maken, en zodra ik ‘m aan een powerbank hang wordt de rit gewist).
Ik zou wel weer voor een nieuwe Garmin gaan omdat ik GarminConnect (online) heel fijn vind werken, en al mijn gegevens daarin staan.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 12:59
1.90% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vivoactive 3 music nu een jaar en ben er zeer tevreden van. Ideaal om muziek op je horloge te kunnen luisteren via de Bluetooth functie.
Alle reacties Link kopieren
garmin forerunner hier. de hartlagmeter aan de pols is niet nauwkeurig, eker bij korte versnellingen. dat geven ze zelf ook aan. verder is de klantenservice meer dan bedroevend. In garantietijd op eigen kosten aangetekend opsturen. Minstens 6 weken je horloge kwijt. Zelfs bij de conclusie dat ze hem gaan omruilen voor een nieuwe, mag e zeker 6 weken wachten.

alleen al vanwege de organisatie van de klantenservice neem ik nooooooit meer Garmin.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Waar is je keuze op gevallen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
11-08-2019 12:45
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Waar is je keuze op gevallen en waarom?
Wil het horloge ook voor dagelijks gebruik gaan dragen.

Vind deze daar wel redelijk gepast voor.

Ben echt tevreden over Tom Tom maar is heel erg groot dus daarom overstappen op ander merk.
Ik ben overgestapt van TomTom naar vivoactive 3 en van zo blij met de overstap. Wat een fijn horloge, voor hardlopen en dagelijks gebruik. Hij is snel, nauwkeurig en kan veel!

Het aantal trappen die je hebt gelopen klopt voor geen meter dat is jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Garmin vivoactive, en ben er zeer tevreden over. Enige is inderdaad traplopen klopt voor geen meter. Maar verder een super ding. Man was zo enthousiast dat hij 2 weken later er ook een heeft besteld en is er met zo tevreden over.
Frietmetmayo schreef:
11-08-2019 14:36
...
Vind deze daar wel redelijk gepast voor.
...
Welke?
Grappig dat je er niet bij vermeldt welke forerunner je op het oog hebt :)

Ik ken helaas alleen maar de forerunner modellen, en die zijn stuk voor stuk fantastisch als hardloophorloge. Daarentegen heb ik nog nooit een Vivoactive in handen gehad. Dus tot zover mijn advies.

Alhoewel, als hardloper zou ik alles met een touchscreen vermijden. Knoppen werken gewoon beter als je aan het rennen bent, zeker met zweterige handen of in de regen. Ik kan mijn forerunner bijna blind bedienen met de knoppen. De Vivoactive 3 heeft een touchscreen...
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-08-2019 16:30
Grappig dat je er niet bij vermeldt welke forerunner je op het oog hebt :)

Ik ken helaas alleen maar de forerunner modellen, en die zijn stuk voor stuk fantastisch als hardloophorloge. Daarentegen heb ik nog nooit een Vivoactive in handen gehad. Dus tot zover mijn advies.

Alhoewel, als hardloper zou ik alles met een touchscreen vermijden. Knoppen werken gewoon beter als je aan het rennen bent, zeker met zweterige handen of in de regen. Ik kan mijn forerunner bijna blind bedienen met de knoppen. De Vivoactive 3 heeft een touchscreen...

Goeie ja, en kijken of hij compatible is met een hartslagband, betrouwbaarder dan polsmeting (als je überhaupt van de hr functie gebruik wilt maken).
.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut geen last van het gebruik van het touchscreen met zweethanden of in de regen. Daar zou ik het niet voor laten.
Roshak schreef:
12-08-2019 16:57
Absoluut geen last van het gebruik van het touchscreen met zweethanden of in de regen. Daar zou ik het niet voor laten.
Tsja, het is dé reden waarom de iets serieuzere (lees op hardlopen/triatlons toegespitste) Forerunners geen touch screen meer hebben sinds 2015 of zo.

Als je je tijdens het lopen beperkt tot de de aan/uit knop dan kan een touchscreen niet veel kwaad. Als je tijdens het lopen verschillende data wil bekijken, door de verschillende menu's wil bladeren, een ander muziekje op wil zetten, de route-kaart wil bekijken dan is het een beetje frustrerend als je even moet vertragen omdat je trillende vingers niet precies het juiste deel van het scherm aanraken.
Alle reacties Link kopieren
Alleen ervarning met de forerunner. Momenteel de 920XT. Mijn keuze is met name op deze gevallen ivm de lange gps modes, duidelijke scherm en simpele bediening. Vaak voor een prikje te koop tweedehands omdat sommige mensen steeds weer het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Geen ervaring met de vivoactive.
Alle reacties Link kopieren
@kadanz, mijn vivoactive wordt erg vaak gebruikt. (Ik ben verre van prof, maar sport dagelijks minimaal 1x) er zijn inderdaad rondes dat ik maar 1x op mijn scherm hoef te zijn om hem aan te zetten en aan het eind uit te zetten. Ligt aan de sport die ik op dat moment beoefen. Maar net zo vaak loop ik ondertussen te puzzelen met mijn afstand, snelheid of muziek. Nogmaals, geen enkel probleem. Het is even de handigheid erin krijgen en gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven