Blaar op voet tijdens hardlopen

02-09-2019 21:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een flinke tijd mijn hardloopschoen, nooit problemen gehad tot ik laatst andere sokken aanhad en na 5 km rennen een blaar ter grote van een euro stuk onder mijn voet ( net onder de bal van mijn voet)
Deze laten genezen maar nu iedere keer als ik ga hardlopen komt de blaar terug ondanks dat ik mijn oude juiste sokken aan heb.

Iemand tips wat ik hier tegen kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon preventief afplakken met leukoplast (die brede)
Alle reacties Link kopieren
Was het echt de sok of is toevallig ook de binnenzool van je schoen versleten?
Wat ik doe preventief tegen blaren is mijn voeten dagelijks insmeren met gewohl voetcreme en injinji teensokken dragen. Verder zorgen dat je nooit verwassen sokken draagt en dat de binnenzolen van je schoenen niet versleten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Compeed gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt aan de sok want binnenzool is nog goed.

Morgen naar de drogist om creme en leukoplast.

Injini teensokken?! Daar ga ik eens naar kijken.
frietmetmayo wijzigde dit bericht op 02-09-2019 21:25
16.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat er ooit een blaar was, wat dieper onder de huid. En dat er nu onder die huid een soort holte is, omdat de huid los is op die plek (door die blaar). Wanneer je rent en veel zweet-voeten hebt, dan vult die holte zich weer met zweet. Dus misschien is het niet een nieuwe blaar elke keer, maar gewoon onderhuids zweet.
Of zit er over de blaar maar een dun velletje?
Goh ik heb net hetzelfde probleem. Nieuwe schoenen en aan de binnenkant van mijn voet een blaar. Ter grote van een 2 euro munt. Baal ontzettend
tapen
Doet tapen juist niet ontzettend pijn bij een blaar? Dan trek je de boel toch open als je de tape eraf haalt
Alle reacties Link kopieren
Al gelpleisters geprobeerd?
Ik had als ik heel veel wandel tijdens de vakantie altijd last van blaren.
Ben toen op advies van wandelaars deze creme gaan gebruiken: https://www.gehwol.nl/product/voetcreme/
Daarnaast gebruik ik als ik veel ga wandelen ook het liefst wandel of sport sokken met voetaanduiding (L en R), heb die zelf bij de Hema gekocht.

Sindsdien geen blaren meer gehad tenzij er iets in m'n schoen was geschoten.
Alle reacties Link kopieren
wil jullie bedanken voor de gewohl tip.
Sinds in dit smeer geen enkele blaar meer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven