Hoe te stoppen bij club

21-09-2019 13:36 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

ik heb een probleempje! een maand geleden ben ik aan het begin van het seizoen begonnen in de selectie van een andere club, waar ik voor gevraagd was. Ik vond het gaaf, maar nu is dit jaar mijn rooster op de uni en mijn werk zo dat ik echt geen tijd meer heb! verder voel ik me echt niet thuis en vind ik mijn studie en werk en vriendin veel belangrijker, kortom; ik wil er mee stoppen.
Door alle randzaken die er verwacht worden op deze club wordt er zo veel tijd gevraagd die ik echt niet heb dat ik er erg mee zit en met een knoop in mijn maag gestresst rondloop. Ook de mensen heb ik geen klik mee en dat heeft al tot irritaties geleid. Ik heb het een tijd aangekeken maar ook de tijd die er benodigd is mee te gaan naar de wedstrijd van het andere selectieteam en voorbereidingen zijn me veel te veel.
Het probleem is echter, ik ben daar net begonnen en heb een kans gekregen, hoe kan ik nu het beste al zeggen dat ik ga stoppen? ik heb veel moeite hiermee te komen en dit op tafel te gooien. Heeft iemand tips voor dit moeilijke gesprek :)

Alvast heel erg bedankt!
Groetjesss
anoniem_382142 wijzigde dit bericht op 21-09-2019 13:37
Reden: het was nog niet compleet
8.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet op een gegeven moment wel eens een lastige boodschap overbrengen. Zegt het gewoon (dat het meer tijd opslokt dan je dacht en dat dat teveel voor je is) en klaar. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Tadaaa:

maar nu is dit jaar mijn rooster op de uni en mijn werk zo dat ik echt geen tijd meer heb!
Alle reacties Link kopieren
Zeggen wat je hier typt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je rooster veranderd is, er staan er vast meer op de lijst om je op te volgen.
Misschien zijn de irritaties wederzijds en zijn ze opgelucht dat ze zo makkelijk van je af komen. Ga je wel weer in je "oude" club spelen?
Tja, teamsport daar verbindt je je wel voor een seizoen aan. De vereniging rekent op je, de teams zijn ingedeeld met jou in team x. Alle randzaken kun je over praten, maar team rekent op jouw inzet.
Oriander schreef:
21-09-2019 14:00
Misschien zijn de irritaties wederzijds en zijn ze opgelucht dat ze zo makkelijk van je af komen. Ga je wel weer in je "oude" club spelen?

Dat kan dan soms pas vanaf een geheel nieuw seizoen. In de sport van mijn jongens kun je als je eenmaal een wedstrijd heb gespeeld voor een club niet tijdens het seizoen overstappen naar een andere club.
Alle reacties Link kopieren
Simpel.

Ik voelde me gevleid dat jullie mij vroegen en was heel blij met deze kans. Maar mijn rooster is veranderd en ik kan het niet meer combineren. Hoe kunnen we dit het beste eindigen?

Zo houd je het bij jezelf, geef je aan dat je stopt maar krijgen zij ook een kans om mee te denken over dingen als wie er in jouw plaats kan komen en per wanneer je er definitief uit gaat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Andersom schreef:
21-09-2019 14:23
Tja, teamsport daar verbindt je je wel voor een seizoen aan. De vereniging rekent op je, de teams zijn ingedeeld met jou in team x. Alle randzaken kun je over praten, maar team rekent op jouw inzet.

Dat was de vraag niet, bewaar dat toontje voor op school anders.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-09-2019 13:45
Iedereen moet op een gegeven moment wel eens een lastige boodschap overbrengen. Zegt het gewoon (dat het meer tijd opslokt dan je dacht en dat dat teveel voor je is) en klaar. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Yes dat is ongeveer hoe het zal gaan, even door de zure appel heen bijten. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
21-09-2019 14:00
Misschien zijn de irritaties wederzijds en zijn ze opgelucht dat ze zo makkelijk van je af komen. Ga je wel weer in je "oude" club spelen?
waarschijnlijk volgend seizoen, dat kan niet meer direct maar vind het wel belangrijk te blijven bewegen hoor het is alleen dat deze optie niet meer lukt
Als het je minder tijd zou kosten, zou je dan wel willen blijven spelen of zou je dan alleen vanwege het gebrek aan klik willen stoppen?
Als je om beide redenen wil stoppen, zou ik als ik jou was niet alleen de tijdinvestering noemen, want dan heb je kans dat ze zeggen dat je geen extra dingen meer hoeft te doen en denken dat het daarmee opgelost is. (Altijd het gevaar van niet de echte reden noemen.)
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
21-09-2019 14:39
Simpel.

Ik voelde me gevleid dat jullie mij vroegen en was heel blij met deze kans. Maar mijn rooster is veranderd en ik kan het niet meer combineren. Hoe kunnen we dit het beste eindigen?

Zo houd je het bij jezelf, geef je aan dat je stopt maar krijgen zij ook een kans om mee te denken over dingen als wie er in jouw plaats kan komen en per wanneer je er definitief uit gaat.
dank je voor je reactie, het klinkt zo voor beide partijen wel mooi en dat moet goed komen, alleen nog even het gesprek aan gaan :) Thanksss
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
21-09-2019 15:00
Als het je minder tijd zou kosten, zou je dan wel willen blijven spelen of zou je dan alleen vanwege het gebrek aan klik willen stoppen?
Als je om beide redenen wil stoppen, zou ik als ik jou was niet alleen de tijdinvestering noemen, want dan heb je kans dat ze zeggen dat je geen extra dingen meer hoeft te doen en denken dat het daarmee opgelost is. (Altijd het gevaar van niet de echte reden noemen.)
Ja beide redenen, dat is wel belangrijk omdat ik het dus ook niet meer wil als er inderdaad minder dingen zouden hoeven, dus moet wel duidelijk zijn daarin ja, dat is goed om te vermelden
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2019 14:23
Tja, teamsport daar verbindt je je wel voor een seizoen aan. De vereniging rekent op je, de teams zijn ingedeeld met jou in team x. Alle randzaken kun je over praten, maar team rekent op jouw inzet.

Aldus sprak de mamma wiens kids op een teamsport zitten??
En mamma is ten zeerste betrokken zeker??
Allemaal leuk en aardig hoor, maar ben je iets ouder.. dan heb je aan meerdere verplichtingen te voldoen. B.v werk en studie, dus nee, dan komt een teamsport niet op nmr 1 omdat dit als het ware een sociaal/maatschappelijke verplichting is...
Andersom schreef:
21-09-2019 14:23
Tja, teamsport daar verbindt je je wel voor een seizoen aan. De vereniging rekent op je, de teams zijn ingedeeld met jou in team x. Alle randzaken kun je over praten, maar team rekent op jouw inzet.
Tja, dan zit er niets anders op: TO zal moeten stoppen met haar studie. Jammer van die studieschuld en zo, maar ja de Club gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-09-2019 15:09
Aldus sprak de mamma wiens kids op een teamsport zitten??
En mamma is ten zeerste betrokken zeker??
Allemaal leuk en aardig hoor, maar ben je iets ouder.. dan heb je aan meerdere verplichtingen te voldoen. B.v werk en studie, dus nee, dan komt een teamsport niet op nmr 1 omdat dit als het ware een sociaal/maatschappelijke verplichting is...
jaa helemaal mee eens er zijn nu nou eenmaal belangrijke dingen voor mij en ik zal keuzes moeten maken..
Geen tijd is geen tijd.

Dan kan je het beter maar ineens in de groep gooien voor er irritaties ontstaan dat je de helft van de tijd geen tijd hebt voor training en ook de helft van de wedstrijden mist.

En ook geen tijd en zin hebt om kantine-dienst te draaien enzo.

Ik zou dus duidelijk vertellen dat je werk- en studie-rooster je noopt te stoppen.
En dat je dus een maand of 2 maanden geleden dit rooster helaas nog niet kende.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een gesprek aangaan met het onderwerp: het loopt niet zoals verwacht...

nl, reden 1 , reden 2, reden 3,
en even peilen wat zij daarin herkennen, en hoe zij er in staan, misschien heeft zich ondertussen een nieuw talent gemeld oid, weet jij veel.
ik zou er niet in stampen met ik stop ermee,
Lady*Voldemort schreef:
21-09-2019 15:38
Tja, dan zit er niets anders op: TO zal moeten stoppen met haar studie. Jammer van die studieschuld en zo, maar ja de Club gaat voor.
Yup.

Echt irritant dat zo belangrijk maken van een sportclubje.

To heeft amper tot geen tijd en vind het er niet leuk. Dan gewoon stoppen en met je tijd dingen gaan doen die wel nodig zijn zoals werken en studeren.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-09-2019 16:03
Yup.

Echt irritant dat zo belangrijk maken van een sportclubje.

To heeft amper tot geen tijd en vind het er niet leuk. Dan gewoon stoppen en met je tijd dingen gaan doen die wel nodig zijn zoals werken en studeren.
Eens.
Allemaal leuk en aardig, maar werk, studie en privé gaan wat mij betreft voor de verplichtingen van een club. Een lidmaatschap is een hobby en als dat ervoor zorgt dat je geen tijd meer hebt voor je werk, studie of vrienden, dan houdt het op.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-09-2019 16:03
Yup.

Echt irritant dat zo belangrijk maken van een sportclubje.

To heeft amper tot geen tijd en vind het er niet leuk. Dan gewoon stoppen en met je tijd dingen gaan doen die wel nodig zijn zoals werken en studeren.
Dit.

Die teams die allemaal op elkaar rekenen....... zal wel loslopen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-09-2019 16:03
Yup.

Echt irritant dat zo belangrijk maken van een sportclubje.

To heeft amper tot geen tijd en vind het er niet leuk. Dan gewoon stoppen en met je tijd dingen gaan doen die wel nodig zijn zoals werken en studeren.

Ja joh!
ze rekenen zo op elkaar!
Al die vergaderingen, bardiensten etc..
Hallo! das nie niks he?! ;)
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2019 14:25
Dat kan dan soms pas vanaf een geheel nieuw seizoen. In de sport van mijn jongens kun je als je eenmaal een wedstrijd heb gespeeld voor een club niet tijdens het seizoen overstappen naar een andere club.

Het zijn net moderne horigen, die teamsporters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven