Late leeftid teamsport

26-09-2019 19:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar vergelijkbare ervaringen. Toen ik jong was heb ik altijd een teamsport gedaan, totdat ik hier op mijn 17e mee stopte. Ik vond mijn team niet zo gezellig en haalde er geen voldoening meer uit. Echter merk ik nu (23) dat ik het mis en het lijkt me leuk om weer te beginnen.

Het liefste zou ik weer bij mijn oude club gaan starten, maar omdat ik in de tussentijd verhuisd ben en omdat ik geen rijbewijs/auto heb (en met ov niet haalbaar) kan ik niet op de sportvelden komen.

Nu heb ik een vereniging op fietsafstand gevonden dus zit ik er aan te denken om me misschien daar aan te melden. Maar ik ben bang dat ik daar misschien echt een buitenbeentje zal zijn omdat ik weet dat het vaak teams zijn waar al vanaf jongsafaan in gespeeld wordt. Dit is wel een stuk grotere vereniging als mijn oude club.

Zijn er hier misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik dacht dat je 50+ was. Zoek een leuk studententeam oid, genoeg mensen van jouw leeftijd die nog instromen!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-09-2019 19:05
Joh, ik dacht dat je 50+ was. Zoek een leuk studententeam oid, genoeg mensen van jouw leeftijd die nog instromen!
Studententeam al gevonden, maar ik ben geen student dus kan me daar niet aanmelden.
Ik zou eerder denken: bij welke vereniging kan het niet?
Veel lijkt mij af te hangen of het een team in een stad is, of een team in een dorp van maximaal 3.000 inwoners.

In de stad zal er wel wat verloop zijn.
In een klein dorp zitten mensen er wel degelijk al jaren en kent iedereen iedereen, zit heel de familie bij dezelfde club en kom je er niet zo gauw tussen.
Alle reacties Link kopieren
23 is nog superjong. Ik snap je angst wel, maar ik zou me er niet door laten tegenhouden, je kunt altijd vrijblijvend kennismaken en een beetje aanvoelen of het klikt met de rest. En niet iedereen voetbalt/hockeyt/handbalt/etc al vanaf zijn vierde bij dezelfde club, er zal vast wel wat verloop in zitten, dus mensen die ook veel later zijn begonnen. Woon je in een dorp of stad?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-09-2019 19:18
Veel lijkt mij af te hangen of het een team in een stad is, of een team in een dorp van maximaal 3.000 inwoners.

In de stad zal er wel wat verloop zijn.
In een klein dorp zitten mensen er wel degelijk al jaren en kent iedereen iedereen, zit heel de familie bij dezelfde club en kom je er niet zo gauw tussen.
Daar heb je een goed punt. Ik speelde eerst in een klein ons-kent-ons dorp en woon nu in een grote stad, dus vandaar ook mij beeld dat dat misschien overal zo is.
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
26-09-2019 19:28
Daar heb je een goed punt. Ik speelde eerst in een klein ons-kent-ons dorp en woon nu in een grote stad, dus vandaar ook mij beeld dat dat misschien overal zo is.
Oh nee, in een grote stad al helemaal niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
23 is juist prima om weer in te stomen bij een reguliere club. Dat is de leeftijd waarop studenten ook weer teruggaan naar reguliere teams.
Bij volleybal is het iig zeker niet gek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er natuurlijk vanaf wat je niveau is qua sport die je wilt doen. Daar loop ik zelf tegen aan. Ik zou graag wel eens een andere teamsport willen beoefenen dan dat ik zelf gedaan heb, echter zijn er op mijn leeftijd weinig 'beginners' meer en match ik sowieso niet lekker met het team omdat ik de sport (nog) niet goed beheers. Is voor hun ook vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Om welke sport gaat het? Ik ben enkele jaren geleden als 30er begonnen met een nieuwe sport: softbal. Als kind heb ik wel andere balsporten gedaan dus enig balgevoel had ik wel. Er zijn meerdere nieuwe beginnende dames van allerlei leeftijden bijgekomen. Geen enkel probleem.
Oh joh, bij het zien van jouw leeftijd schoot ik in de lach. Ik ben nu (25, dus ook nog jong) weer begonnen bij een nieuwe club in de buurt van mijn huidige woonplaats. Zit in een team waar niemand van jongs af aan al bij elkaar zat. Allemaal dames die er op latere leeftijd pas zijn komen spelen. Ik zou me dus echt niet druk maken en gewoon aanmelden. Heb eerder ook bij teams gezeten waar anderen wel al langer bij elkaar zaten en ook daar kom je prima tussen. Ja, het zijn soms vriendinnengroepjes binnen een team waar je niet snel bij zult horen, maar dat verpestte de teamsfeer voor mij nooit. Ik kwam er ook niet per se om vriendinnen te maken maar gewoon om lekker te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, mijn schoonvader is onlangs nog lid geworden van een basketbalvereniging.
Gewoon gaan kijken en zien of het iets voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om korfbal trouwens. Ik ga een proeftraining doen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven