Bcaa's en wheyprotein onzin?

24-10-2019 21:25 20 berichten
Hi hallo,

Zijn er viva'er die bcaa's en wheyprotein gebruiken? Merken jullie dat dit helpt of juist niet?
Zo ja, welk merk, waar te koop etc. Ik ben mij hier in aan het verdiepen vandaar dat ik even een topic open.

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Overleg eerst met je huisarts

https://www.news-medical.net/news/20190 ... espan.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK209070/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK209070/
Ik gebruik het zelf niet, maar m'n man vindt bcaa's helemaal fantastisch. Hij gebruikt het voornamelijk als hij spierpijn heeft en hij vindt het goed werken.
onzin waarvoor
Geen onzin, alleen niet zo nodig voor een gemiddelde/middelmatige/huistuinenkeuken sporter
Ik gebruik zelf whey protein van prozis. Ik train voor een bikini fitness wedstrijd op het moment en sport dus veel. Ik merk wel dat mijn spieren wat sneller herstellen.
Bcaa heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren aan krachtsport (grote compound oefeningen, KB en HIIT) gedaan in combi met leangains (intermittent fasting). Ik at dan voor het laatst rond 19.00 - 20.00 uur en dan de volgende dag vaak pas de lunch of iets rond 10.00/11.00 uur. Ik trainde soms voor het werk om 07.00 uur en dan nam ik in de morgen BCAA's. In combi met het vasten kreeg ik daar best een boost van. Wanneer ik in de avond trainde nam ik ze niet dus 1-2x per week.

In de regel at ik na mijn training de grootste maaltijd en in ieder geval met eiwitten zoals tonijn, y0ghurt, kwark. Wat bij mij daarnaast werkte was creatine.
Met deze combi werd ik best wel groot en sterk voor een vrouw, maar creatine werkt niet bij iedereen. Wanneer je zelf al veel aanmaakt dan heeft aanvullen geen zin.

Ik denk alleen niet dat dit een patroon is wat je eeuwig vol houdt ziekte (longontsteking) heeft bij mij roet in het eten gegooid en ik was er na een paar jaar ook wel klaar mee om werkelijk altijd (spier)pijn te hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Hier kan ik wel wat mee. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf whey als aanvulling als ik niet aan mijn eiwitten kom per dag.
Ik sport 6 dagen in de week.
Bcaa’s heb ik ook gehad maar merk geen verschil nu ik zonder doe.
Ik gebruik whey na het sporten als eiwitaanvulling. Niet perse nodig omdat ik ook zonder shake/poeder aan mijn eiwitten kom, maar wel heel makkelijk. Na het trainen ga ik vaak niet direct naar huis en dit voorkomt de ergste hongerklop. Ook heb ik het idee dat ik sneller herstel als ik vrij snel na de training een shake neem
Mijn ervaring na 26 jaar bodybuilding/krachttraining gedaan,en van alles geprobeerd,dat het wel iets maar lang niet zoals er voor gespiegeld word ook zo werkt.Achteraf kan ik wel zeggen dat het zonde van je geld is,heb zelf voor duizende euro,s uitgeprobeerd.Beetje eiwit aanvulling ok,meer energie ervan tja,een glaasje cola voor de traning werkt net zo goed,altans bij mij.Wat wel echt werkt,vraag het maar aan de jongens die er net iets te groot en gespierd uitzien in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Zoals de meeste hier gebruik ik ook Whey als aanvulling op mijn eiwit inname. Het helpt mij met sneller herstellen.Ik raad de whey van bodyfit aan, goedkoop en van goeie kwaliteit. In de meeste whey zit ook BCAA in, dus dan hoef je dat niet appart bij te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Jasmijn_dijkstra schreef:
27-10-2019 11:39
Zoals de meeste hier gebruik ik ook Whey als aanvulling op mijn eiwit inname. Het helpt mij met sneller herstellen.Ik raad de whey van bodyfit aan, goedkoop en van goeie kwaliteit. In de meeste whey zit ook BCAA in, dus dan hoef je dat niet appart bij te kopen.

In elke whey zit BCAA, net zoals alle eiwitten.

En body en fit whey kwam aantal jaar geleden slecht uit de test. Geknoei met etiketten, weet niet hoe het nu is.
Ik bestel bij bulkpowders, ook niet duur maar vind ik beter dan body&fit.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
27-10-2019 11:56
In elke whey zit BCAA, net zoals alle eiwitten.

En body en fit whey kwam aantal jaar geleden slecht uit de test. Geknoei met etiketten, weet niet hoe het nu is.
Ik bestel bij bulkpowders, ook niet duur maar vind ik beter dan body&fit.
Eiwitten zijn gemaakt van aminozuren, maar bij sommige wheys doen ze er BCAA's in die je meestal niet binnenkrijgt (staat meestal in de omschrijving).

Klopt toen was ik ook gestopt met body & fit. Ze hebben al paar keer hun schappen omgehaald. Ik vertrouw het nu wel, maar je weet het nooit zeker tot je het weer test (dat is bij elk supplement).
Jasmijn_dijkstra schreef:
27-10-2019 11:39
Zoals de meeste hier gebruik ik ook Whey als aanvulling op mijn eiwit inname. Het helpt mij met sneller herstellen.Ik raad de whey van bodyfit aan, goedkoop en van goeie kwaliteit. In de meeste whey zit ook BCAA in, dus dan hoef je dat niet appart bij te kopen.
krijg je zeker geld voor, wat een ordinair gespam met die link naar je commerciele blog in je motto.
totaal niet geloofwaardig
Alle reacties Link kopieren
Jasmijn_dijkstra schreef:
27-10-2019 12:37
Eiwitten zijn gemaakt van aminozuren, maar bij sommige wheys doen ze er BCAA's in die je meestal niet binnenkrijgt (staat meestal in de omschrijving).

Klopt toen was ik ook gestopt met body & fit. Ze hebben al paar keer hun schappen omgehaald. Ik vertrouw het nu wel, maar je weet het nooit zeker tot je het weer test (dat is bij elk supplement).


In elke whey of andere eiwitbron zit bcaa ( L-Leucine L-Isoleucine en L-Valine).
Ik ben dan wel benieuwd welke whey jij bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
Whey poeder is niet beter of slechter dan eiwit uit 'normale' voeding. Het is een makkelijke manier om extra eiwitten te eten/drinken maar niet essentieel. Het is wel een van de 'goedkopere' manieren van eiwitten. Het is zegmaar goedkoper om een shake te nemen dan om vlees te eten. Als je aan een bepaalde eiwitbehoefte wil komen kan het dus makkelijk zijn, maar nogmaals het is niet noodzakelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met BCAA's, maar wat ik van [...] heb geleerd is dat dat onzin is om extra te nemen.

Focus op voeding en slaap.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-10-2019 16:29
Reden: Spam
11.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat Rome zegt, het is een makkelijke manier om aan je eiwitten te komen, ook al zou het geen probleem hoeven te zijn om die uit normale voeding te halen. Bijvoorbeeld door voor het slapen gaan een halve bak (magere) kwark te eten.

Aan sommige whey's zijn inderdaad bcaa's toegevoegd (Muscletech doet dat geloof ik maar er zullen er meer zijn). De meerwaarde van bcaa's heb ik ook nog niet ervaren.

Kijk bij een whey ook even hoeveel suiker er in zit, en of dat past in je dieet.

Er zijn goedkopere aanbieders (zoals XXLnutrition, MyProtein en Bulkpowders al is die laatste wel een enorme spammer!) die nette producten maken. Als je googled kun je nog wel eens testrapporten vinden. Body&Fit zou ik ook overslaan, die zijn al meerdere keren betrapt op slechte producten (vulmiddelen i.p.v. eiwitten).

Zorg wel eerst dat je normale voeding goed op orde is, daar is vaak nog wel wat winst te halen.
Alle reacties Link kopieren
Nut van BCAA supplementen

Het voordeel van BCAA’s is dat ze snel worden opgenomen. Daarnaast zorgt een extra hoeveelheid leucine voor een verhoogde eiwitsynthese.

Een nadeel van BCAA pillen is dat deze in verhouding met eiwitpoeder erg duur zijn. Ook in normaal eiwitpoeder zitten de de BCAA’s leucine, valine, en isoleucine; alleen zijn deze niet geïsoleerd. Het is dus niet zo dat je specifiek BCAA pillen moet kopen om deze aminozuren binnen te kunnen krijgen.

Bcaa’s worden niet toegevoegd en zit gewoon in eiwit. Dat het bij sommige op de verpakking staat wil niet zeggen dat het is toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik BCAA wanneer ik sport in de ochtend voor ontbijt (ca. 1-2x per week).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven