7 minutes workout

03-11-2019 22:16 48 berichten
Wie heeft hier ervaring mee? Is dit echt zoveel effectiever dan een uur per week trainen (fitness)? En zo ja: zijn er aanraders voor een echt goede workout van 7 minuten?
Ik ben benieuwd!
Lucy Wyndham-Read heeft verschillende leuke 7 minute workouts.

https://www.youtube.com/results?search_ ... te+workout+

Probeer het eens een week.


Ik doe liever elke dag een 7 minuten workout
dan een uur sporten in de gym,
waar ik dan (met smoes) niet heenga.
1 uur per week naar de sportschool doet net zo weinig als 7 min per dag.
Snowpink schreef:
03-11-2019 22:37
1 uur per week naar de sportschool doet net zo weinig als 7 min per dag.
1 uur per week levert 11 minuten meer sport dan elke dag 7 minuten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo kort? Als je het niet leuk vindt, ga iets anders doen. Wandelen in het bos, fiets naar je werk, neem de trap. Salsa dansen, paardrijden, zwemmen, klimmuur, pole fitness; kies iets van alle sporten die je kunt kiezen dat je leuk vindt. Dan is een uur zó voorbij. Zo zonde om iets met tegenzin te doen. Kom van die bank af en stap je voordeur uit!
Wat wil je er mee bereiken? Spier opbouw, afvallen? Het zal de eerste week(en) misschien een klein beetje resultaat laten zien. Maar daarna heb je echt meer nodig dan minuten. En als je sporten niet leuk vind kan je beter wat anders zoeken, zoals hierboven genoemd wordt.
Kezia schreef:
03-11-2019 23:11
Wat wil je er mee bereiken? Spier opbouw, afvallen. Het zal de eerste week(en) misschien een klein beetje resultaat laten zien. Maar daarna heb je echt meer nodig dan minuten. En als je sporten niet leuk vind kan je beter wat anders zoeken, zoals hierboven genoemd wordt.
in 7 minuten per dag bereik je niks hoor dus een doel stellen is niet echt zinvol
S-Meds schreef:
03-11-2019 23:12
in 7 minuten per dag bereik je niks hoor dus een doel stellen is niet echt zinvol
Daarom vraag ik wat haar doel is. En als ze nu niets doet en ze gaat vanaf nu 7 min HIT training doet zal je wel een klein verschil zien in de eerste week of misschien 2...
Kezia schreef:
03-11-2019 23:14
Daarom vraag ik wat haar doel is. En als ze nu niets doet en ze gaat vanaf nu 7 min HIT training doet zal je wel een klein verschil zien in de eerste week of misschien 2...
ja als je een coach potatoe bent kom je met een 7 minuten workout na 10 weken hopelijk wat makkelijker uit je luie stoel
S-Meds schreef:
03-11-2019 23:16
ja als je een coach potatoe bent kom je met een 7 minuten workout na 10 weken hopelijk wat makkelijker uit je luie stoel
Haha nou ja dat precies. Toch een vooruit gang. Anders ga je ook niet beginnen aan 7min workout.
Kezia schreef:
03-11-2019 23:21
Haha nou ja dat precies. Toch een vooruit gang. Anders ga je ook niet beginnen aan 7min workout.
ja dat is waar
Alle reacties Link kopieren
Hi Bloemke, gewoontes af en aanleren kan lastig zijn. Wanneer je je elke dag doet word het makkelijker een gewoonte. Opstaan en gelijk een 7 min workout doen met een groot glas water en daarna eet je waarschijnlijk liever iets gezonds. Harvard medical zegt 10-15 min per dag al impact heeft op je gezondheid https://www.health.harvard.edu/heart-he ... art-health
Alle reacties Link kopieren
Als je er een stuk of 5 doet per dag zou het wat kunnen gaan opleveren.
I wanna live my life with the volume full!
Odense2 schreef:
03-11-2019 22:24
Lucy Wyndham-Read heeft verschillende leuke 7 minute workouts.

https://www.youtube.com/results?search_ ... te+workout+

Probeer het eens een week.


Ik doe liever elke dag een 7 minuten workout
dan een uur sporten in de gym,
waar ik dan (met smoes) niet heenga.
Dank je! Deze ga ik eens proberen.
Lady_Demeanor schreef:
04-11-2019 03:52
Hi Bloemke, gewoontes af en aanleren kan lastig zijn. Wanneer je je elke dag doet word het makkelijker een gewoonte. Opstaan en gelijk een 7 min workout doen met een groot glas water en daarna eet je waarschijnlijk liever iets gezonds. Harvard medical zegt 10-15 min per dag al impact heeft op je gezondheid https://www.health.harvard.edu/heart-he ... art-health
Dank je! Leuk om te lezen!
Voor alle anderen:
Ik beweeg regelmatig. Alles op de fiets, 2x per week een half uur hardlopen en 1x per week kracht gecombineerd met HIIT (45 min tot een uur). Helaas is dat ene uur per week op locatie en op een tijd die binnenkort voor mij niet meer haalbaar is. Ik onderzoek nu of ik dat kleine uur kan vervangen door 7 dagen een 7min workout te doen. Ik hoor en lees er lovende stukken over, maar ben vooral benieuwd naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 7 minuten work-out kan toch ook onderdeel zijn van een langere training. Sowieso warm je toch eerst op voordat je 7 minuten intensief aan de gang gaat? Dus dan kan je net zo goed separaat nog wat oefeningen doen na die 7 minuten, dan zit je alweer aan een half uur.

En als je echt weinig tijd hebt kun je prima een keer warming up + die 7 minuten doen, maar ik zie geen reden om dat standaard te doen.
Roseaux schreef:
04-11-2019 09:02
Zo'n 7 minuten work-out kan toch ook onderdeel zijn van een langere training. Sowieso warm je toch eerst op voordat je 7 minuten intensief aan de gang gaat? Dus dan kan je net zo goed separaat nog wat oefeningen doen na die 7 minuten, dan zit je alweer aan een half uur.

En als je echt weinig tijd hebt kun je prima een keer warming up + die 7 minuten doen, maar ik zie geen reden om dat standaard te doen.
Als ik sommige wetenschappers mag geloven, dan is iedere dag 7 minuten trainen effectiever dan minder dagen meer minuten. Ik ben dus eigenlijk vooral benieuwd of dat ook zo is. Of er mensen zijn die dit ervaren hebben. Als dat namelijk niets uitmaakt, dan ga ik inderdaad liever 1x per week een uur flink trainen of twee keer een half uur. Maar als het effect van 7 minuten (ongeveer he, inclusief warming up en cooling down ben je wel wat langer bezig) per dag groter is dan 2x een half uur of 1x een uur, dan doe ik dat liever.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Tabata training van 4 minuten gelijk staat aan een cardio workout van 20 minuten.
Alle reacties Link kopieren
bloemke007 schreef:
04-11-2019 10:42
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Tabata training van 4 minuten gelijk staat aan een cardio workout van 20 minuten.
Ik geloof daar niets van. Is appels en peren vergelijken. Bovendien reageert ieder lijf anders op training.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
04-11-2019 12:38
Ik geloof daar niets van. Is appels en peren vergelijken. Bovendien reageert ieder lijf anders op training.
Wat maakt dat je dit niet gelooft en hoe bedoel je appels met peren vergelijken?
Alle reacties Link kopieren
bloemke007 schreef:
04-11-2019 10:42
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Tabata training van 4 minuten gelijk staat aan een cardio workout van 20 minuten.
'ooit ergens gelezen', ja zo lust ik er nog wel een paar :-P
Als je niet te lang wilt sporten dan zou ik gaan voor een halfuur hiit/grit training. Maar het ligt er allemaal ook aan wat je doelen zijn natuurlijk. Sterker worden? Slanker? Of juist wat voller? 7 minuten workout is hoe dan ook echt heel weinig, daar ga je niet zoveel in kunnen opbouwen.
Bee_Kind schreef:
04-11-2019 14:03
'ooit ergens gelezen', ja zo lust ik er nog wel een paar :-P
Als je niet te lang wilt sporten dan zou ik gaan voor een halfuur hiit/grit training. Maar het ligt er allemaal ook aan wat je doelen zijn natuurlijk. Sterker worden? Slanker? Of juist wat voller? 7 minuten workout is hoe dan ook echt heel weinig, daar ga je niet zoveel in kunnen opbouwen.
Nou ja, het is hiermee niet bewezen waar te zijn, maar ook niet bewezen niet waar te zijn. En dat wil ik onderzoeken. Ik ben erg sportief en beweeg graag. Maar nog liever beweeg ik efficiënt. Als ik boodschappen ga doen, probeer ik ook zo efficiënt mogelijk in te kopen ;-)

Mijn doel is om dat uur kracht/HIIT wat ik nu eens per week doe op een andere manier in te vullen. Waar ik dit uur nu sport, kan het niet meer. Nu dus op zoek naar een vervanging en dat hoeft niet perse in dat zelfde uur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het opgezocht en ik kom op gemiddelde verbranding van 105 kcal. Dat vind ik echt ontzettend weinig. In mijn krachtworkout van een uur kan ik tot 580 kcal verbranden.
Bee_Kind schreef:
04-11-2019 14:18
Ik heb het opgezocht en ik kom op gemiddelde verbranding van 105 kcal. Dat vind ik echt ontzettend weinig. In mijn krachtworkout van een uur kan ik tot 580 kcal verbranden.
Hoe bedoel je het precies? Dat je met 7 minuten 105 kcal verbrand en jij met jouw krachtworkout van een uur 580 kcal verbrandt? Als dat zo is, dan is de 7 minute workout effectiever. (ruim 800 kcal vs 580 kcal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven